[elektro-etc] lambda szonda elvi kerdes
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Mon Jun 7 13:24:36 CEST 2010
nem mutat semmit - szerintem az ECU ugy erzi hogy szegeny a keverek , ezert
dusit .
bye
dexter
2010. június 7. 13:20 írta, <trebi at algoritmic.hu>:
>
> Hát akkor meg teljesen jól mutatja a szonda, miért akarod cserélni?
> A hír hozóját ma már nem divat egybol kivégezni... :)
> Meg kell keresni, mitol dús.
>
> Trebitsch
>
>
> charles hoss wrote:
>
>> erezhetoen dus a keverek , mert a szaga jellegzetes es a fogyasztasa
>> is erre utal :)
>> bye
>> dexter
>>
>>
>> 2010. június 7. 13:14 írta, <trebi at algoritmic.hu>:
>>
>> Hát: ha túl dús keveréket mutat, az nemigen szokott szondahiba
>>> lenni. Lehet testprobléma az adott kipufogó-csoszakaszon (akkor is,
>>> ha többvezetékes szonda, annak is kell a test!), keverékképzési
>>> hiba, de a legritkább esetben a szonda.
>>> A szonda be tud lassulni, ez értelemszeru, vagy el tud múlni, de
>>> olyankor nem jön belole feszültség, tehát szegény keveréket mutat,
>>> hibásan.
>>> Dús keverék tesztelése elég egyszeru: muködés közben adsz egy durva
>>> falslevegot a rendszernek, magyarul lerántasz egy komolyabb
>>> vákuumcsövet, például a fékszervóét. Szépen látszani kell a szonda
>>> jelén a beavatkozásnak.
>>>
>>> Trebitsch
>>>
>>>
>>> charles hoss wrote:
>>>
>>> koszi az informaciot .
>>>> akkor ezek alapjan szonda csere kovetkezik .
>>>>
>>>> bye
>>>> dexter
>>>>
>>>>
>>>> 2010. június 7. 12:37 írta, <trebi at algoritmic.hu>:
>>>>
>>>> A hagyományos lambda szonda egy oxigénmentes környezetben muködo
>>>>
>>>>> termoelem.
>>>>> Magyarul amíg nincs ott oxigén, és elég meleg (4-500 fok celsius),
>>>>> addig
>>>>> 0.8-1V körüli konstans kimeno feszültséget ad. (Több tíz amperes
>>>>> terhelhetoséggel, mellesleg, de ezt viszonylag ritkán használják
>>>>> ki. :)
>>>>> A szinuszjel-szeruség, amit egy szkópon látsz, azért van, mert
>>>>> olyan a gázösszetétel. Magyarul kb. 1 Hz-cel szabályoz az ECU.
>>>>> Nekem volt beépítve lambdaszonda öreg karburátoros Pajeroba, ott
>>>>> gyönyöruen látszott, hogy ahogy tekertem az alapjárati
>>>>> keverékcsavart, úgy ment a feszültség. Valamennyire persze ez is
>>>>> lüktet, egyszeruen mert a gázösszetétel változik.
>>>>> Egészen kicsit bovebben: trebitsch.hu/lambda
>>>>> Másik igen jó oldal:
>>>>> http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=133&akt=2
>>>>>
>>>>> Trebitsch
>>>>>
>>>>>
>>>>> charles hoss wrote:
>>>>>
>>>>> hali .
>>>>>
>>>>>> eddig volt egy elkepzelesem a lambda szonda mukodeserol , de most
>>>>>> egy kicsit elbizonytalanodtam .
>>>>>> tehat :
>>>>>> a lambda szonda elvileg a kipufogogaz oxigen tartalmat meri - ez
>>>>>> igy oke is - DE mikor meri es hanyszor ?
>>>>>> tehat a meres hogyan zajlik ?
>>>>>> ha mondjuk olyankor mer amikor a kipufogas zajlik , akkor minden
>>>>>> munkautemhez van egy-egy impulzus , ezt erzi a kozponti egyseg es
>>>>>> ebbol saccolja a kipufogogaz osszetetelet ?
>>>>>> ha ekkor ugy alakul at a kipufogo hogy nem kapja meg szonda csak a
>>>>>> hengerek felenek kipufogo gazait , akkor a tuskek magassaga
>>>>>> meglesz , de mivel a felet tudja csak merni , ezert az effektiv
>>>>>> ertek csokkenni fog ?
>>>>>> szoval hogy is van ez ?
>>>>>>
>>>>>> a problema az hogy a kipfogomban atkerult a hat hengert mero
>>>>>> szonda a hatso harom hengerre es kb azota erezhetoen dus a
>>>>>> keverek - szeretnem elveben levezetni a dolgot hogy mi lehet -
>>>>>> csereljek lambda szenzort , mert a szerelesben elhunyt vagy a
>>>>>> csovezes onmagaban kizarja azt hogy jol mukodjon ?
>>>>>>
>>>>>> bye
>>>>>> dexter
>>>>>>
>>>>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list