[elektro-etc] lambda szonda elvi kerdes

trebi at algoritmic.hu trebi at algoritmic.hu
Mon Jun 7 13:26:10 CEST 2010


A nem mutat semmit, az mit takar? Nulla volt jön ki belole?

Trebitsch

charles hoss wrote:
> nem mutat semmit - szerintem az ECU ugy erzi hogy szegeny a keverek ,
> ezert dusit .
>
> bye
> dexter
>
>
> 2010. június 7. 13:20 írta, <trebi at algoritmic.hu>:
>
>>
>> Hát akkor meg teljesen jól mutatja a szonda, miért akarod cserélni?
>> A hír hozóját ma már nem divat egybol kivégezni... :)
>> Meg kell keresni, mitol dús.
>>
>> Trebitsch
>>
>>
>> charles hoss wrote:
>>
>>> erezhetoen dus a keverek , mert a szaga jellegzetes es a fogyasztasa
>>> is erre utal :)
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>> 2010. június 7. 13:14 írta, <trebi at algoritmic.hu>:
>>>
>>>  Hát: ha túl dús keveréket mutat, az nemigen szokott szondahiba
>>>> lenni. Lehet testprobléma az adott kipufogó-csoszakaszon (akkor is,
>>>> ha többvezetékes szonda, annak is kell a test!), keverékképzési
>>>> hiba, de a legritkább esetben a szonda.
>>>> A szonda be tud lassulni, ez értelemszeru, vagy el tud múlni, de
>>>> olyankor nem jön belole feszültség, tehát szegény keveréket mutat,
>>>> hibásan.
>>>> Dús keverék tesztelése elég egyszeru: muködés közben adsz egy durva
>>>> falslevegot a rendszernek, magyarul lerántasz egy komolyabb
>>>> vákuumcsövet, például a fékszervóét. Szépen látszani kell a szonda
>>>> jelén a beavatkozásnak.
>>>>
>>>> Trebitsch
>>>>
>>>>
>>>> charles hoss wrote:
>>>>
>>>>  koszi az informaciot .
>>>>> akkor ezek alapjan szonda csere kovetkezik .
>>>>>
>>>>> bye
>>>>> dexter
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2010. június 7. 12:37 írta, <trebi at algoritmic.hu>:
>>>>>
>>>>>  A hagyományos lambda szonda egy oxigénmentes környezetben  muködo
>>>>>
>>>>>> termoelem.
>>>>>> Magyarul amíg nincs ott oxigén, és elég meleg (4-500 fok
>>>>>> celsius), addig
>>>>>> 0.8-1V körüli konstans kimeno feszültséget ad. (Több tíz amperes
>>>>>> terhelhetoséggel, mellesleg, de ezt viszonylag ritkán használják
>>>>>> ki. :)
>>>>>> A szinuszjel-szeruség, amit egy szkópon látsz, azért van, mert
>>>>>> olyan a gázösszetétel. Magyarul kb. 1 Hz-cel szabályoz az ECU.
>>>>>> Nekem volt beépítve lambdaszonda öreg karburátoros Pajeroba, ott
>>>>>> gyönyöruen látszott, hogy ahogy tekertem az alapjárati
>>>>>> keverékcsavart, úgy ment a feszültség. Valamennyire persze ez is
>>>>>> lüktet, egyszeruen mert a gázösszetétel változik.
>>>>>> Egészen kicsit bovebben: trebitsch.hu/lambda
>>>>>> Másik igen jó oldal:
>>>>>> http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=133&akt=2
>>>>>>
>>>>>> Trebitsch
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> charles hoss wrote:
>>>>>>
>>>>>>  hali .
>>>>>>
>>>>>>> eddig volt egy elkepzelesem a lambda szonda mukodeserol , de
>>>>>>> most egy kicsit elbizonytalanodtam .
>>>>>>> tehat :
>>>>>>> a lambda szonda elvileg a kipufogogaz oxigen tartalmat meri - ez
>>>>>>> igy oke is - DE mikor meri es hanyszor ?
>>>>>>> tehat a meres hogyan zajlik ?
>>>>>>> ha mondjuk olyankor mer amikor a kipufogas zajlik , akkor minden
>>>>>>> munkautemhez van egy-egy impulzus , ezt erzi a kozponti egyseg
>>>>>>> es ebbol saccolja a kipufogogaz osszetetelet ?
>>>>>>> ha ekkor ugy alakul at a kipufogo hogy nem kapja meg szonda
>>>>>>> csak a hengerek felenek kipufogo gazait , akkor a tuskek
>>>>>>> magassaga meglesz , de mivel a felet tudja csak merni , ezert
>>>>>>> az effektiv ertek csokkenni fog ?
>>>>>>> szoval hogy is van ez ?
>>>>>>>
>>>>>>> a problema az hogy a kipfogomban atkerult a hat hengert mero
>>>>>>> szonda a hatso harom hengerre es kb azota erezhetoen dus a
>>>>>>> keverek - szeretnem elveben levezetni a dolgot hogy mi lehet -
>>>>>>> csereljek lambda szenzort , mert a szerelesben elhunyt vagy a
>>>>>>> csovezes onmagaban kizarja azt hogy jol mukodjon ?
>>>>>>>
>>>>>>> bye
>>>>>>> dexter 



More information about the Elektro-etc mailing list