[elektro-etc] lambda szonda elvi kerdes

trebi at algoritmic.hu trebi at algoritmic.hu
Mon Jun 7 13:20:49 CEST 2010


Hát akkor meg teljesen jól mutatja a szonda, miért akarod cserélni?
A hír hozóját ma már nem divat egybol kivégezni... :)
Meg kell keresni, mitol dús.

Trebitsch

charles hoss wrote:
> erezhetoen dus a keverek , mert a szaga jellegzetes es a fogyasztasa
> is erre utal :)
> bye
> dexter
>
>
> 2010. június 7. 13:14 írta, <trebi at algoritmic.hu>:
>
>> Hát: ha túl dús keveréket mutat, az nemigen szokott szondahiba
>> lenni. Lehet testprobléma az adott kipufogó-csoszakaszon (akkor is,
>> ha többvezetékes szonda, annak is kell a test!), keverékképzési
>> hiba, de a legritkább esetben a szonda.
>> A szonda be tud lassulni, ez értelemszeru, vagy el tud múlni, de
>> olyankor nem jön belole feszültség, tehát szegény keveréket mutat,
>> hibásan.
>> Dús keverék tesztelése elég egyszeru: muködés közben adsz egy durva
>> falslevegot a rendszernek, magyarul lerántasz egy komolyabb
>> vákuumcsövet, például a fékszervóét. Szépen látszani kell a szonda
>> jelén a beavatkozásnak.
>>
>> Trebitsch
>>
>>
>> charles hoss wrote:
>>
>>> koszi az informaciot .
>>> akkor ezek alapjan szonda csere kovetkezik .
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>> 2010. június 7. 12:37 írta, <trebi at algoritmic.hu>:
>>>
>>>  A hagyományos lambda szonda egy oxigénmentes környezetben  muködo
>>>> termoelem.
>>>> Magyarul amíg nincs ott oxigén, és elég meleg (4-500 fok celsius),
>>>> addig
>>>> 0.8-1V körüli konstans kimeno feszültséget ad. (Több tíz amperes
>>>> terhelhetoséggel, mellesleg, de ezt viszonylag ritkán használják
>>>> ki. :)
>>>> A szinuszjel-szeruség, amit egy szkópon látsz, azért van, mert
>>>> olyan a gázösszetétel. Magyarul kb. 1 Hz-cel szabályoz az ECU.
>>>> Nekem volt beépítve lambdaszonda öreg karburátoros Pajeroba, ott
>>>> gyönyöruen látszott, hogy ahogy tekertem az alapjárati
>>>> keverékcsavart, úgy ment a feszültség. Valamennyire persze ez is
>>>> lüktet, egyszeruen mert a gázösszetétel változik.
>>>> Egészen kicsit bovebben: trebitsch.hu/lambda
>>>> Másik igen jó oldal:
>>>> http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=133&akt=2
>>>>
>>>> Trebitsch
>>>>
>>>>
>>>> charles hoss wrote:
>>>>
>>>>  hali .
>>>>> eddig volt egy elkepzelesem a lambda szonda mukodeserol , de most
>>>>> egy kicsit elbizonytalanodtam .
>>>>> tehat :
>>>>> a lambda szonda elvileg a kipufogogaz oxigen tartalmat meri - ez
>>>>> igy oke is - DE mikor meri es hanyszor ?
>>>>> tehat a meres hogyan zajlik ?
>>>>> ha mondjuk olyankor mer amikor a kipufogas zajlik , akkor minden
>>>>> munkautemhez van egy-egy impulzus , ezt erzi a kozponti egyseg es
>>>>> ebbol saccolja a kipufogogaz osszetetelet ?
>>>>> ha ekkor ugy alakul at a kipufogo hogy nem kapja meg szonda csak a
>>>>> hengerek felenek kipufogo gazait , akkor a tuskek magassaga
>>>>> meglesz , de mivel a felet tudja csak merni , ezert az effektiv
>>>>> ertek csokkenni fog ?
>>>>> szoval hogy is van ez ?
>>>>>
>>>>> a problema az hogy a kipfogomban atkerult a hat hengert mero
>>>>> szonda a hatso harom hengerre es kb azota erezhetoen dus a
>>>>> keverek - szeretnem elveben levezetni a dolgot hogy mi lehet -
>>>>> csereljek lambda szenzort , mert a szerelesben elhunyt vagy a
>>>>> csovezes onmagaban kizarja azt hogy jol mukodjon ?
>>>>>
>>>>> bye
>>>>> dexter 



More information about the Elektro-etc mailing list