[elektro-etc] lambda szonda elvi kerdes
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Mon Jun 7 13:15:22 CEST 2010
erezhetoen dus a keverek , mert a szaga jellegzetes es a fogyasztasa is erre
utal :)
bye
dexter
2010. június 7. 13:14 írta, <trebi at algoritmic.hu>:
> Hát: ha túl dús keveréket mutat, az nemigen szokott szondahiba lenni. Lehet
> testprobléma az adott kipufogó-csoszakaszon (akkor is, ha többvezetékes
> szonda, annak is kell a test!), keverékképzési hiba, de a legritkább esetben
> a szonda.
> A szonda be tud lassulni, ez értelemszeru, vagy el tud múlni, de olyankor
> nem jön belole feszültség, tehát szegény keveréket mutat, hibásan.
> Dús keverék tesztelése elég egyszeru: muködés közben adsz egy durva
> falslevegot a rendszernek, magyarul lerántasz egy komolyabb vákuumcsövet,
> például a fékszervóét. Szépen látszani kell a szonda jelén a beavatkozásnak.
>
> Trebitsch
>
>
> charles hoss wrote:
>
>> koszi az informaciot .
>> akkor ezek alapjan szonda csere kovetkezik .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>> 2010. június 7. 12:37 írta, <trebi at algoritmic.hu>:
>>
>> A hagyományos lambda szonda egy oxigénmentes környezetben muködo
>>> termoelem.
>>> Magyarul amíg nincs ott oxigén, és elég meleg (4-500 fok celsius),
>>> addig
>>> 0.8-1V körüli konstans kimeno feszültséget ad. (Több tíz amperes
>>> terhelhetoséggel, mellesleg, de ezt viszonylag ritkán használják ki.
>>> :)
>>> A szinuszjel-szeruség, amit egy szkópon látsz, azért van, mert olyan
>>> a gázösszetétel. Magyarul kb. 1 Hz-cel szabályoz az ECU.
>>> Nekem volt beépítve lambdaszonda öreg karburátoros Pajeroba, ott
>>> gyönyöruen látszott, hogy ahogy tekertem az alapjárati
>>> keverékcsavart, úgy ment a feszültség. Valamennyire persze ez is
>>> lüktet, egyszeruen mert a gázösszetétel változik.
>>> Egészen kicsit bovebben: trebitsch.hu/lambda
>>> Másik igen jó oldal:
>>> http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=133&akt=2
>>>
>>> Trebitsch
>>>
>>>
>>> charles hoss wrote:
>>>
>>> hali .
>>>> eddig volt egy elkepzelesem a lambda szonda mukodeserol , de most
>>>> egy kicsit elbizonytalanodtam .
>>>> tehat :
>>>> a lambda szonda elvileg a kipufogogaz oxigen tartalmat meri - ez igy
>>>> oke is - DE mikor meri es hanyszor ?
>>>> tehat a meres hogyan zajlik ?
>>>> ha mondjuk olyankor mer amikor a kipufogas zajlik , akkor minden
>>>> munkautemhez van egy-egy impulzus , ezt erzi a kozponti egyseg es
>>>> ebbol saccolja a kipufogogaz osszetetelet ?
>>>> ha ekkor ugy alakul at a kipufogo hogy nem kapja meg szonda csak a
>>>> hengerek felenek kipufogo gazait , akkor a tuskek magassaga meglesz
>>>> , de mivel a felet tudja csak merni , ezert az effektiv ertek
>>>> csokkenni fog ?
>>>> szoval hogy is van ez ?
>>>>
>>>> a problema az hogy a kipfogomban atkerult a hat hengert mero szonda
>>>> a hatso harom hengerre es kb azota erezhetoen dus a keverek -
>>>> szeretnem elveben levezetni a dolgot hogy mi lehet - csereljek
>>>> lambda szenzort , mert a szerelesben elhunyt vagy a csovezes
>>>> onmagaban kizarja azt hogy jol mukodjon ?
>>>>
>>>> bye
>>>> dexter
>>>>
>>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list