[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
VF
vf at elte.hu
Wed Jul 7 10:53:46 CEST 2010
charles hoss wrote:
> igen . es igy a harmadik alkalom tajan megkernelek ra hogy valaszolj - ha
> alkalmas .
> tehat hany ponton , hany ertek alapjan kompenzal a lambda mert erteke .
Biztos hogy senki nem fogja megmondani neked.
Egyebkent maga a kerdes is kicsit hianyos es nyelvtanilag sem korrekt.
Mit szeretnel tudni pontosan?
> tehat soha senki nem szedett meg szet ilyet , nem irt at es soha nem derult
> ki hogy hany helyen ?
Regi ECU-bol ki lehet szedni, a maiakbol nem hiszem.
A Volvo kamionokban konkretan RSA titkositas van, pont azert hogy ne
lehessen kiszedni a firmware-t es hackelni vele.
(Ugyanis megtettek, hogy sporoljanak az uzemanyaggal, csak eppen nehany
kamion kigyulladt ettol) A tobbiek is vigyaznak ra.
> igen - ezt akartam megtudni - hogyan , hol es hany helyen kompenzal .
> a helyes valasz : titok , melegszik a proci .
Mast nem tudok mondani. Nem mondjak meg. Ja, es ha megmondtak volna,
vagy megkaptam volna a proginak azokat a reszeit is, akkor nyilvan
nem mondhatnam el... Erted.
> tehat a meres nem volt igaz .
Mit mertetek pontosan? Egyszerre minden biztos nem lehetett jo.
Meg lehet csinalni, hogy ne legyen CO, de akkor NO lesz.
A CH pedig katalizator nelkul nem igazan tuntetheto el.
> nem azt mondtam hogy egy karbis motor minden uzemallapotban tartja a
> katalizatoros normat , csak azt hogy zoldkartyameresnel siman belul volt a
> katalizatoros normajan is .
Tovabba hogy a te vezetesi szokasaid mellett ezt tartani is tudod,
mert mindig 3570 vagy hany RPM-em megy a motor stb... Persze.
> ez igy szep kerek .
> szerintem lesz aki kikapar neked egy emisszios tablazatot -
> de pulmon es megelozon nem ez ment le eloadason .
Gondolom elmondtak az injektor vezerles reszleteit is...
A cipesz maradjon a kaptafanal.
>> A benzines meg miert onti magabol a lathatatlan CH-t ugyanabban az
>> uzemallapotban?
>
>
> tehat akkor most nem fustol , fustol de nem art vagy fustol de ugyanannyit
> art mint a CH ?
Igen. Mindegyik igaz. Amelyik lathatoan fustol, az sem art jobban,
mint a benzinesbol omlo CH.
> leginkabb az zavar hogy egyre ujabb autokat latok gyalazatosan fustolni .
> nem tudom hogy ez a technika minosege , a helyi uzemanyag , vagy siman a
> kormany hibaja , de zavar - mert cucc kulonosen ha lebegett egy kicsit ,
> meglehetosen karos .
Ha nem latod, akkor nem baj? Nem csak az mergez, amit latsz.
Neked ez magas - az ezzel foglalkozo szakemberek tisztaban vannak vele.
> ehhez kepest ha a kevereket elo tudja allitani az auto , akkor egy inert
> gazzal feltoltve a hengert nem megy el a keveresi arany , de a suritesi
> vegnyomas no , a homerseklet no , az elogyujtas csokkenhet , hatekonysag no
Hat akkor... Wikipedia.
"The impact of EGR on engine efficiency largely depends on the specific
engine design, and sometimes leads to a compromise between efficiency and
NOx emissions. A properly operating EGR can theoretically increase the
efficiency of gasoline engines via several mechanisms:"
"It also decreases the efficiency of gasoline engines via at least one more
mechanism:"
Tehat, vagy noveli a fogyasztast, vagy benzinesnel akar minimalisan
csokkentheti is, de 30%-ot ne varj tole.
> gondolom te is lattal mar ilyet mukodni ha ilyen biztosra mondod .
> harom szelep van , eltero atmerokkel , szepen vezerelgeti hogy a
> pillangoszelep allasanak fuggvenyeben biztositsa az optimalis feltoltesi
> allapotot .
Rengeteg fajta EGR van, kezdve a vakuummal mukodtetett vagy teljesen
nyit vagy teljesen zar verziotol kezdve (ilyen volt nekem) az ECU-val
es leptetomotorral vezerelt verziokig. Es igen, lattam.
Talan programot is irtam bele...
> ertem . a fenti levezetes pedig komplett hulyeseg .
> a totalcarosok allandoan megbuknak a hulye cikkeikkel :)
> az EGR nem mukodik , a dizelek nem nehezen karbantarthatoak . neked van
> igazad . elismerem
Jaja... A wikipedia is szar, meg ezen a listan kivul az egesz net :)
> tehat a pillangoszelepnel vakuum keletkezik , es itt energiat vesztunk
> a motornal a szivutemben energiat vesztunk
> a suritesnel nyerunk , a kipufogasnal egy keveset nyerunk , mert az
> atszivott anyag melegszik (a motor hofokara)
A suritest/robbanast kihagyhatod, a folyamat szempontjabol nincs
jelentosege, ha csak az nem, hogy bonyolultabbnak latszik, es jobban
tudsz kodositeni.
Az van amit irtam: kepzelj el ket vakuumszivattyut, egyik fojtason
keresztul szivja a levegot, a masikon szabadon aramlik. Ennyi.
A dizelben is ugyanugy felmelexik athaladas kozben, semmi egyeb
lenyegi kulonbseg nincs.
> ha egy kozegben mindenki azt mondja hogy a dizel jo , akkor jo . ha jo akkor
> csak meg jobb lesz . (tobb torma , modernebb torma) a nemetautosok is
> nagyjabol ilyesmik szoktak lenni .
Ez pont ratok vonatkozik. Idegenkedtek es feltek az uj technikatol.
A tobbire nem reagalnek, mert szakmai mondanivalo nincs benne.
Bizonyara a taxisok is az anyatejjel szivtak magukba a dizelfustot, meg
a ladas korszakbol... Ugye?
> dexter
--
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"
More information about the Elektro-etc
mailing list