[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Wed Jul 7 11:21:45 CEST 2010
2010/7/7 VF <vf at elte.hu>
> charles hoss wrote:
>
> igen . es igy a harmadik alkalom tajan megkernelek ra hogy valaszolj - ha
>> alkalmas .
>> tehat hany ponton , hany ertek alapjan kompenzal a lambda mert erteke .
>>
>
> Biztos hogy senki nem fogja megmondani neked.
> Egyebkent maga a kerdes is kicsit hianyos es nyelvtanilag sem korrekt.
> Mit szeretnel tudni pontosan?
mindegy . azt szerettem volna tudni hogy a lambda szonda csak linearis hibat
tud kompenzalni (tehat benzin nyomast) vagy kepes lekezelni a legszuro
tomodeset , a fuvokak eltereseit stb)
erzesem szerint nem . helyesen nem tudja lekezelni .
>
>
> tehat soha senki nem szedett meg szet ilyet , nem irt at es soha nem
>> derult
>> ki hogy hany helyen ?
>>
>
> Regi ECU-bol ki lehet szedni, a maiakbol nem hiszem.
> A Volvo kamionokban konkretan RSA titkositas van, pont azert hogy ne
> lehessen kiszedni a firmware-t es hackelni vele.
>
nemmondod hogy a volvo kamionok benzinesek ...
> (Ugyanis megtettek, hogy sporoljanak az uzemanyaggal, csak eppen nehany
> kamion kigyulladt ettol) A tobbiek is vigyaznak ra.
azert neha bele lehet latni .
> tehat a meres nem volt igaz .
>
> Mit mertetek pontosan? Egyszerre minden biztos nem lehetett jo.
> Meg lehet csinalni, hogy ne legyen CO, de akkor NO lesz.
> A CH pedig katalizator nelkul nem igazan tuntetheto el.
ha ez ennyire lehetetlen , akkor biztos a meres volt a rossz . a teljes
zoldkartya elkeszult , tehat felteszem mertek minden parametert .
>
>
> nem azt mondtam hogy egy karbis motor minden uzemallapotban tartja a
>> katalizatoros normat , csak azt hogy zoldkartyameresnel siman belul volt a
>> katalizatoros normajan is .
>>
>
> Tovabba hogy a te vezetesi szokasaid mellett ezt tartani is tudod,
> mert mindig 3570 vagy hany RPM-em megy a motor stb... Persze.
egy ponton mertuk talalomra . ott tudta .
felteszem hogy talan nem minden uzemi allapotban , de a leggyakrabban
hasznalt tartomanyokban szinten kozel lehet hozza .
ez igy szep kerek .
>> szerintem lesz aki kikapar neked egy emisszios tablazatot -
>> de pulmon es megelozon nem ez ment le eloadason .
>>
>
> Gondolom elmondtak az injektor vezerles reszleteit is...
> A cipesz maradjon a kaptafanal.
tehat addig amig egy pulmonologia prof nem tud injektort tervezni , addig
ne legyen velemenye a dizelfustrol ?
lol .
> tehat akkor most nem fustol , fustol de nem art vagy fustol de ugyanannyit
>> art mint a CH ?
>>
>
> Igen. Mindegyik igaz. Amelyik lathatoan fustol, az sem art jobban,
> mint a benzinesbol omlo CH.
omlo ...
>
>
> leginkabb az zavar hogy egyre ujabb autokat latok gyalazatosan fustolni .
>> nem tudom hogy ez a technika minosege , a helyi uzemanyag , vagy siman a
>> kormany hibaja , de zavar - mert cucc kulonosen ha lebegett egy kicsit ,
>> meglehetosen karos .
>>
>
> Ha nem latod, akkor nem baj?
egyszerusitem a kerdest : ha van elotted egy pohar viz - akkor arrol csak
bonyolult tesztekkel eldontheto hogy ihato-e .
azt viszont kapasbol eldontheted hogy ha zavaros vagy szaga van akkor nem
felel meg . mert ez a vizsalat elso lepese .
a fustolo auto problema . azonnal es egyertelmuen .
a nem fustoloekkel lehet vitatkozni hogy akkor most nem lathato pm omlik
belole kiloszam vagy motorfekben neha par mg CH
Nem csak az mergez, amit latsz.
> Neked ez magas - az ezzel foglalkozo szakemberek tisztaban vannak vele.
koszi hogy elmondtad .
>
>
> ehhez kepest ha a kevereket elo tudja allitani az auto , akkor egy inert
>> gazzal feltoltve a hengert nem megy el a keveresi arany , de a suritesi
>> vegnyomas no , a homerseklet no , az elogyujtas csokkenhet , hatekonysag
>> no
>>
>
> Hat akkor... Wikipedia.
> "The impact of EGR on engine efficiency largely depends on the specific
> engine design, and sometimes leads to a compromise between efficiency and
> NOx emissions. A properly operating EGR can theoretically increase the
> efficiency of gasoline engines via several mechanisms:"
> "It also decreases the efficiency of gasoline engines via at least one more
> mechanism:"
>
> Tehat, vagy noveli a fogyasztast, vagy benzinesnel akar minimalisan
> csokkentheti is, de 30%-ot ne varj tole.
en nem varok tole - csak ezt irta a totalcar . az en 3.8-asom is kilenc
litert eszik szazon .
"Exhaust Gas Recirculation is a proven technique to reduce fuel consumption
and emission. It does that by recirculating some of the exhaust gas back to
the combustion chamber. Thus the effective engine displacement is reduced
and drink less fuel."
http://www.autozine.org/technical_school/engine/petrol2.htm
valaki hulye .
nem te irtad a wikis szocikket ?
ertem . a fenti levezetes pedig komplett hulyeseg .
>> a totalcarosok allandoan megbuknak a hulye cikkeikkel :)
>> az EGR nem mukodik , a dizelek nem nehezen karbantarthatoak . neked van
>> igazad . elismerem
>>
>
> Jaja... A wikipedia is szar, meg ezen a listan kivul az egesz net :)
a google nagyjabol par ms alatt talalta a fenti cikket .
szoval nem az egesz net , csak te talaltal valamit .
>
>
> tehat a pillangoszelepnel vakuum keletkezik , es itt energiat vesztunk
>> a motornal a szivutemben energiat vesztunk
>> a suritesnel nyerunk , a kipufogasnal egy keveset nyerunk , mert az
>> atszivott anyag melegszik (a motor hofokara)
>>
>
> A suritest/robbanast kihagyhatod, a folyamat szempontjabol nincs
> jelentosege, ha csak az nem, hogy bonyolultabbnak latszik, es jobban
> tudsz kodositeni.
>
tehat suriteskor nem vesz igenybe eltero munkat a suru vagy a ritka toltet
suritese ?
elegans elhanyagolas .
> Az van amit irtam: kepzelj el ket vakuumszivattyut, egyik fojtason
> keresztul szivja a levegot, a masikon szabadon aramlik. Ennyi.
> A dizelben is ugyanugy felmelexik athaladas kozben, semmi egyeb
> lenyegi kulonbseg nincs.
en inkabb azt kepzelem el hogy melyik igenyel tobb energiat : suriteni majd
ritkitani vagy ritkitani es utana visszasuriteni .
ez egy hoszivattyu ebben az esetben . minimalis az eleteres a nyitott es
zart pedalallas kozott .
>
> ha egy kozegben mindenki azt mondja hogy a dizel jo , akkor jo . ha jo
>> akkor
>> csak meg jobb lesz . (tobb torma , modernebb torma) a nemetautosok is
>> nagyjabol ilyesmik szoktak lenni .
>>
>
> Ez pont ratok vonatkozik. Idegenkedtek es feltek az uj technikatol.
>
hasznaljuk napi rendszeresseggel .
> A tobbire nem reagalnek, mert szakmai mondanivalo nincs benne.
> Bizonyara a taxisok is az anyatejjel szivtak magukba a dizelfustot, meg
> a ladas korszakbol... Ugye?
>
ahogy a mentosoforok is .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list