[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
VF
vf at elte.hu
Tue Jul 6 04:48:33 CEST 2010
charles hoss wrote:
> egy epitett , piszkalt jatekautot hasonlitasz a mai dizelekhez ?
> ez csak arra volt valasz hogy a kispolszkim tobbet szennyez mint akarmelyik
> dizel .
Biztos hogy tobbet szennyez, es ha csak nem allitgatod folyamatosan
a karbit, nem valositod meg kezzel a lambda-szabalyozast, el fog
szallni a lambda. De katalizator nelkul amugy is tele lesz NO-val es
CO/CH-val a kipufogogaz, szoval eleg butasag olyat allitani, hogy egy
tobb tiz eves karbis technika katalizator nelkul ugyanazt tudja, mint
a mai, szabalyozott rendszerek.
Tehat egy adott pillanatban, egy adott legnyomas, kornyezeti homerseklet,
uzemanyag homerseklet es minoseg, karburator kopottsaga stb.. mellett
kozel jo lesz a lambda, de barmi valtozik, elmaszik.
A kibocsatas, katalizator nelkul, nyilvan szar lesz.
Nem tudom mit merhettetek, de sulyos tevedes tortent.
> megint egy epitett autot hasolitasz ossze egy mindennapi szeria autoval .
> a napi hasznalatu autoink kiskobcentis benzinesek .
Ha a kis benzinesek kevesebbet esznek nalad, mint a hasonlo dizelek
(ha van olyanotok egyaltalan), akkor ott valami nagy baj van.
1. Nem tudtok dizelt vezetni
2. A fentihez hasonlo sulyos tevedes tortent a meres soran
3. Az elvarasaidhoz igazitod a meresi eredmenyeid
Sajnos egy ember velemenye es tapasztalata szemben az egesz vilaggal
nem sokat szamit. Ha mindenki ugyanazt tapasztalja, es te az ellenkezojet,
akkor benned van a hiba...
> ha nem tudnam hogy amugy nem vagy rosszindulatu , akkor most azt hinnem hogy
> szandekosan csusztatsz , mert kifogytal az ervekbol .
Most nincsenek ervek, az egy masik vita volt, amikor azt beszeltuk meg,
hogy a dizel MIERT fogyaszt kevesebbet.
Most csak adatok vannak, amit megprobaltok megmagyarazni, elferditeni,
hiteltelenne tenni, hogy valami kifacsart logikaval a ti allitasaitokat
tamasszak ala. Rosszindulatot nem feltetelezek :)
>> ha a vegsebesseg lenne az egyetlen elteres , akkor jo lenne .
>>> de nalam pl felvetodott hogy megveszem az uj CRDI blokkot a jeep-be , mert
>>> 90% hogy csavarkompatibilis a regivel .
>>> vegul meglattam a hasznalhato nyomatek gorbejet es feladtam . versenyezni
>>>
>> Mert egy regi karbis benzinest hasonlitasz egy uj dizelhez.
>>
>
> egy befecskendezos motort hasonlitok egy mai dizelhez .
De nem egy mai darabot. A mai technologiakat hasonlitsd ossze.
Vagy a fogyasztassal, vagy a nyomatekgorbevel, vagy egyebbel bajok lesznek.
> a nemetek talan mar nem is gyartanak ketjegyu teljesitmenyu autot .
> osszemegy a farkuk ha valami nem szazx loeros .
> mivel a kobcenti kicsi , ezert szuk uzemi tartomanyu , magas fordulatra
> optimalizalt vezerlesu autot kell gyartani , aminek jokora az elogyujtasa ,
> fogyasztasa es rovid az elettartama .
Persze. Legyen az dizel vagy benzines.
De azert gyartanak 100 lo alatti autokat is. Olvasd el az A1 cikket,
tok erdekes. Az A1 is egy meregdraga luxus kiskocsi, mely van annyira
vagany (elvileg), hogy alljon tole mint a covek :)
> adnal egy linket a nitrogenoxidok es por emissziora km-ben ?
Regebben kuldtem ezzel foglalkozo linkeket, most sajnos nem nagyon
tudok keresgelni, mert az internet enyhen szolva nem jol mukodik errefele.
> mert ha tetelezzuk fel van ket motorom : az egyik fogyaszt 10 litert , a
> kipufogogaza x osszetetelu
> van egy masik ami fogyaszt tiz litert , de teszek melle meg ugynaannyi
> levegot , akkor a kipfogogaz osszetetele g/g%-ban fele lesz a masiknak -
Pont ezert nem szazalekban adjak meg ezeket. Kulonben eleg lenne
kilyukasztani a kipufogot, vagy levegot nyomni bele, es minden auto
Euro7 lenne, legalabb.
> pedig ugynaaz terul el az ut mellett (illetve tobb , mert a legfelesleg
> pumpalasahoz kellett meg energia es egy kicsit tobbet eszik majd .
Ez igy nem igaz. A dizelen kozel akadalytalanul omlik at a levego.
A benzines csomo energia elpocsekolasaval szivja at a pillangoszelepen
(kiveve a szelep nelkulieket), komoly vakuumot eloallitva, annak
nagyobbak a vesztesegei.
> tehat amig a szendioxidot g/km ertekben kapom , addig pl a nitrogenoxidokat
> koncentracioban - tehat ha egy benzines mondjuk 10% feltoltessel utazik
> 90-et , akkor epp tizedannyi karos anyagot pufog ki mint egy dizel azonos
> emisszios ertekek mellett .
> csak szamokat mondtam - a szamitas elve zavar .
Mert nem is igy szamitjak. Honnan vetted ezt?
http://www.toyota.hu/Images/corolla_equip_and_specs_local_new.pdf
g/km-ben van megadva minden szennyezoanyag.
Tovabbi erdekesseg, hogy az osszes benzines es a kisebbik dizel
Euro4, egyedul a legnagyobb dizel Euro5.
Kilometerenkent 2mg kormot termelnek, atlagosan.
> tehat ha szivattyut lehet javitani , akkor a fuvokat is ?
> vagy ez most mit jelent ?
Ez azt jelenti, hogy bizonyos hibakat profin megjavitanak, mas
alkatreszeket meg kell venni, de egyaltalan nem olyan rossz a
helyzet, mint ahogy ti beallitjatok.
> A nagynyomású befecskendezőkkel (közös nyomócső, adagolószivattyú) működő,
> modern dízelek amúgy is nehezen és drágán javíthatók. Már a régi dízelek
> porlasztócsúcsait sem volt könnyű kicsavarni a hengerfejből, ha eljött a
Akkor, ha rosszul volt betekerve, kifujt mellette, es telement a menet
kosszal. Nekem 5 ev alatt mar parszor kitekertek, soha nem volt gond.
(Most 3 alkalomra tudok visszaemlekezni, amikor kitekertek, lehet
hogy maskor is)
> Ha cserélni kell az adagolóelemeket, *a rutinos szervizekben már meg sem
> próbálják kicsavarni őket,* mert tudják, hogy vagy a szerszám, vagy az
> adagolóelem eltörik az akcióban. Inkább helyből elküldik forgácsoltatni az
Ez valami regi pletyka lehet, talan volt ilyen. Lehet hogy rutinosak
voltak, de profik nem, az biztos.
> megdobja a javítási költségeket, pedig a common-rail és a PD TDI rendszerek
> csereelemei amúgy sem olcsók, minden adagolóelem, de a központi szivattyú is
> százezres nagyságrendű."
Igy volt kb 8-10 eve... Elavultak az informacioid.
> "De az opelesek sem járnak sokkal jobban a hűséges Astra 1,7 dTI-vel:
> ezekben 170-200 ezer kilométer körül meghal az adagoló. A cseréje 260 ezer
> forint - hat-hét éves kocsik tulajai, figyelem!"
Szivas. Nekem 500-600e kozott lehet valahol, adagolonak semmi baja,
csak tomitest kell cserelni benne idonkent. A gyari keszlet 8-12k
korul van, az adagolo leszerelese utan par perces munka.
(Mindig ugyanazok a tomitesek mennek szet, a tobbi nem, szerintem
a legtobb meg a gyari)
> szervizben javitottam a beallito padokat - az o tapasztalataikat meselgetem
> - hivatalos bosch markaszerviz , hozzajuk hordjak a lerobbant cuccokat .
A Bosch-t szerintem hagyjuk... Sok szart gyartottak mar.
> ha a szervizbe egy auto megy be , akkor igazad van .
> a helyi kereskedeseknel nem ismeretlen a spontan szetforgo hdi blokk .
> epp par napja irtam arrol hogy a befecskendezo szelepek mar a gari hataran
> tonkremennek - es mar nem birjak ki a kiterjesztettet - de mint szelep ,
> mozgo alkatresz es nem garancialis .
> arra kivancsi lennek hogy hogyan is lehet kimarni a hengerfejbol a cserehez
> - vagy eleve eldobjak a hengerfejet is ?
Es? A nem ismeretlen alatt mit ertunk? Lattak egyet, kettot, a sok
szazezerbol, vagy tomeges jelensegrol van szo? Ugye hogy nem?
A benzinesek meg soha nem romlanak el?
Megint egy ellentmondo tapasztalat... A statisztikak szerint pont
ugyanolyan megbizhatoak, mint a benzinesek.
> dexter
--
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"
More information about the Elektro-etc
mailing list