[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Mon Jul 5 11:45:52 CEST 2010
2010. július 5. 11:19 VF írta, <vf at elte.hu>:
> charles hoss wrote:
>
> na erre kivancsi lennek .
>> a polak zoldkartyan tudja a katalizatoros normakat , ahogy a jeep is -
>> katalizator nelkul - egyszeruen jol be kell allitani a karburatorat .
>> konnyu , mert egyik sem porog 5000 fole , utazni a jeep 1100 es 2000
>> kozott
>> szokott , a pok pedig 3750-en .
>>
>
> Az atlag magyar paraxt nem allitgatja a karbit, nem erdekli ha kilog
> a bele, megy es telefustol meg CH-zik mindent. A fogyasztas meg nem
> erdekli, ugy is lopja a benzint.
>
egy epitett , piszkalt jatekautot hasonlitasz a mai dizelekhez ?
ez csak arra volt valasz hogy a kispolszkim tobbet szennyez mint akarmelyik
dizel .
(ebbe igy engedelmetekkel belevennem az audi q7-est is , ami szazezer utan
ledaralt muanyag fogaskerekekkel allt a szervizben - mert jo)
>
>> nem lehetseges hogy azert mert hasznaljuk is ?
>>
>
> Milyen dizelt hasznalsz, ami tobbet eszik a Jeep-nel? :)
> Az minimum busz lesz, vagy kamion.
>
megint egy epitett autot hasolitasz ossze egy mindennapi szeria autoval .
a napi hasznalatu autoink kiskobcentis benzinesek .
ha nem tudnam hogy amugy nem vagy rosszindulatu , akkor most azt hinnem hogy
szandekosan csusztatsz , mert kifogytal az ervekbol .
>
> ha a vegsebesseg lenne az egyetlen elteres , akkor jo lenne .
>> de nalam pl felvetodott hogy megveszem az uj CRDI blokkot a jeep-be , mert
>> 90% hogy csavarkompatibilis a regivel .
>> vegul meglattam a hasznalhato nyomatek gorbejet es feladtam . versenyezni
>>
>
> Mert egy regi karbis benzinest hasonlitasz egy uj dizelhez.
>
egy befecskendezos motort hasonlitok egy mai dizelhez .
Azota megvaltozot a vilag. Most mar a benzinesnek is szar a nyomateka,
> lasd az Audi A1 tesztet... Kb a legujabb motorok egyike.
>
a nemetek talan mar nem is gyartanak ketjegyu teljesitmenyu autot .
osszemegy a farkuk ha valami nem szazx loeros .
mivel a kobcenti kicsi , ezert szuk uzemi tartomanyu , magas fordulatra
optimalizalt vezerlesu autot kell gyartani , aminek jokora az elogyujtasa ,
fogyasztasa es rovid az elettartama .
nemreg a toyota felfedezte a hosszuloketu blokkot ... alacsony teljesitmeny
, jo fajlagos fogyasztas de mivel rosszul mutat katalogusban , ezert csak
hibridbe lehet szerelni :)
engem a viz es a CO2 tomegaranya erdekelne a ket egestermekben .
>> ugyanis ez alapjan lehetne kompenzalni a tobbi koncentraciot .
>> a dizel kipufogogaza kb ugy all ossze mintha egy benzines auto egy hengere
>> dolgozna , a tobbi pedig tiszta levegovel toltene a kipufogot - igy konnyu
>> alacsony ertekeket produkalni .
>>
>
> Ezt nem igazan ertem. Ha x g/km a kibocsatasa valamibol, akkor az
> mindegy, hogy mennyi levegoben van eloszlatva.
>
adnal egy linket a nitrogenoxidok es por emissziora km-ben ?
mert ha tetelezzuk fel van ket motorom : az egyik fogyaszt 10 litert , a
kipufogogaza x osszetetelu
van egy masik ami fogyaszt tiz litert , de teszek melle meg ugynaannyi
levegot , akkor a kipfogogaz osszetetele g/g%-ban fele lesz a masiknak -
pedig ugynaaz terul el az ut mellett (illetve tobb , mert a legfelesleg
pumpalasahoz kellett meg energia es egy kicsit tobbet eszik majd .
tehat amig a szendioxidot g/km ertekben kapom , addig pl a nitrogenoxidokat
koncentracioban - tehat ha egy benzines mondjuk 10% feltoltessel utazik
90-et , akkor epp tizedannyi karos anyagot pufog ki mint egy dizel azonos
emisszios ertekek mellett .
csak szamokat mondtam - a szamitas elve zavar .
a koltelezo katalizator a politika gyozelme a jozanesz felett .
>> egyetlen tollvonassal irtotta ki a mitsubishi forradalmi szegenykeverekes
>> motorjat ugy husz eve , mert a japanok azt hittek hogy a katalizator
>> mukodokepesen kell bele .
>>
> bizony .
>
> Ezt nem ertem. Most is vannak szegenykeverekes motorok, vagy legalabbis
> fejlesztgetik oket. Azt hittem, a kozvetlen befecskendezesesek egy resze
> ilyen ma is.
>
csak husz eve kiirtottak ezt a fejlesztesi iranyt es kellett hozza tizenx ev
mire ujra nekialltak . hiszen ki ol penzt egy olyan motorba ami azon mar
megbukik hogy nem katalizatoros autot nem lehet fogalomba hozni europaban .
> szedtel mar szet nagynyomasu befecskendezo fuvokat ? mondjuk egy uj
>> dizelet
>> ?
>> lattad hogyan szokas "javitani" magyarorszagon ?
>>
>
> Nem. De a HDI szivattyut meg tudjak csinalni rendesen is.
>
tehat ha szivattyut lehet javitani , akkor a fuvokat is ?
vagy ez most mit jelent ?
> Porlasztot meg legfeljebb venni kell ujat. Mondjuk felmillio vagy
> tobb km utan...
>
"
A nagynyomású befecskendezőkkel (közös nyomócső, adagolószivattyú) működő,
modern dízelek amúgy is nehezen és drágán javíthatók. Már a régi dízelek
porlasztócsúcsait sem volt könnyű kicsavarni a hengerfejből, ha eljött a
csere ideje, ám *a maiak nem 120-150, hanem 1400-1800 bar nyomással
működnek. Jól becsavarják hát őket,* mert a gázolaj nagyjából a hirosimai
atomrobbanás erejével próbál kitörni a tömítések mentén.
Ha cserélni kell az adagolóelemeket, *a rutinos szervizekben már meg sem
próbálják kicsavarni őket,* mert tudják, hogy vagy a szerszám, vagy az
adagolóelem eltörik az akcióban. Inkább helyből elküldik forgácsoltatni az
egész hengerfejet a marógép bármit kidarál alapon. Ez persze alaposan
megdobja a javítási költségeket, pedig a common-rail és a PD TDI rendszerek
csereelemei amúgy sem olcsók, minden adagolóelem, de a központi szivattyú is
százezres nagyságrendű."
"De az opelesek sem járnak sokkal jobban a hűséges Astra 1,7 dTI-vel:
ezekben 170-200 ezer kilométer körül meghal az adagoló. A cseréje 260 ezer
forint - hat-hét éves kocsik tulajai, figyelem!"
vagy korabban ha hazankban tankolsz .
Lehet hogy sikerult belenyulnod valamibe, nincs szerencsed.
>
szervizben javitottam a beallito padokat - az o tapasztalataikat meselgetem
- hivatalos bosch markaszerviz , hozzajuk hordjak a lerobbant cuccokat .
> De 1 minta nem igazan reprezentativ, nem lehet belole semmire sem
> kovetkeztetni. Masok teljes megelegedettseggel hasznaljak ugyanazt
> a technikat.
>
ha a szervizbe egy auto megy be , akkor igazad van .
a helyi kereskedeseknel nem ismeretlen a spontan szetforgo hdi blokk .
epp par napja irtam arrol hogy a befecskendezo szelepek mar a gari hataran
tonkremennek - es mar nem birjak ki a kiterjesztettet - de mint szelep ,
mozgo alkatresz es nem garancialis .
arra kivancsi lennek hogy hogyan is lehet kimarni a hengerfejbol a cserehez
- vagy eleve eldobjak a hengerfejet is ?
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list