[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok

VF vf at elte.hu
Mon Jul 5 11:19:56 CEST 2010


charles hoss wrote:

> na erre kivancsi lennek .
> a polak zoldkartyan tudja a katalizatoros normakat , ahogy a jeep is -
> katalizator nelkul - egyszeruen jol be kell allitani a karburatorat .
> konnyu , mert egyik sem porog 5000 fole , utazni a jeep 1100 es 2000 kozott
> szokott , a pok pedig 3750-en .

Az atlag magyar paraxt nem allitgatja a karbit, nem erdekli ha kilog
a bele, megy es telefustol meg CH-zik mindent. A fogyasztas meg nem
erdekli, ugy is lopja a benzint.

>> Fura, hogy pont ez a ket ember szidja a dizeleket :)
>>
> 
> nem lehetseges hogy azert mert hasznaljuk is ?

Milyen dizelt hasznalsz, ami tobbet eszik a Jeep-nel? :)
Az minimum busz lesz, vagy kamion.

> ha a vegsebesseg lenne az egyetlen elteres , akkor jo lenne .
> de nalam pl felvetodott hogy megveszem az uj CRDI blokkot a jeep-be , mert
> 90% hogy csavarkompatibilis a regivel .
> vegul meglattam a hasznalhato nyomatek gorbejet es feladtam . versenyezni

Mert egy regi karbis benzinest hasonlitasz egy uj dizelhez.
Azota megvaltozot a vilag. Most mar a benzinesnek is szar a nyomateka,
lasd az Audi A1 tesztet... Kb a legujabb motorok egyike.
A dizel sem olyan, mint regen, de meg mindig jobb, mint az uj benzinesek.

> engem a viz es a CO2 tomegaranya erdekelne a ket egestermekben .
> ugyanis ez alapjan lehetne kompenzalni a tobbi koncentraciot .
> a dizel kipufogogaza kb ugy all ossze mintha egy benzines auto egy hengere
> dolgozna , a tobbi pedig tiszta levegovel toltene a kipufogot - igy konnyu
> alacsony ertekeket produkalni .

Ezt nem igazan ertem. Ha x g/km a kibocsatasa valamibol, akkor az
mindegy, hogy mennyi levegoben van eloszlatva.

> a regi benzinesek nem ettek - az uj vw dizelek eszik az olajat - mi is a
> fejlodes lenyege ?

Nem tudom. Hol szokik el az olaj? A dizelnel egyebkent az a tipikus,
hogy eszi az olajat, de a gazolajbol potlodik, ezert nem tunik fel.
Persze a kenohatas odaveszik, ugyhogy cserelni kell, ha sok gazolaj
megy bele, meg hamarabb.

>> Ilyenkor az alacsony lambda miatt a katalizator NEM MUKODIK.
>>
> 
> bizony .
> a koltelezo katalizator a politika gyozelme a jozanesz felett .
> egyetlen tollvonassal irtotta ki a mitsubishi forradalmi szegenykeverekes
> motorjat ugy husz eve , mert a japanok azt hittek hogy a katalizator
> mukodokepesen kell bele .

Ezt nem ertem. Most is vannak szegenykeverekes motorok, vagy legalabbis
fejlesztgetik oket. Azt hittem, a kozvetlen befecskendezesesek egy resze
ilyen ma is.

> szedtel mar szet nagynyomasu befecskendezo fuvokat ? mondjuk egy uj dizelet
> ?
> lattad hogyan szokas "javitani" magyarorszagon ?

Nem. De a HDI szivattyut meg tudjak csinalni rendesen is.
Porlasztot meg legfeljebb venni kell ujat. Mondjuk felmillio vagy
tobb km utan...
Lehet hogy sikerult belenyulnod valamibe, nincs szerencsed.
De 1 minta nem igazan reprezentativ, nem lehet belole semmire sem
kovetkeztetni. Masok teljes megelegedettseggel hasznaljak ugyanazt
a technikat.

> dexter

-- 
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com>   Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"



More information about the Elektro-etc mailing list