[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Mon Jul 5 10:46:03 CEST 2010
2010. július 5. 4:33 VF írta, <vf at elte.hu>:
> Fuzesi Arnold wrote:
>
> Ne legyel mar VF akinek egyszer leirom h 17 liter 200-nal a fogyasztas
>> onnantol azzal szamol mindenhol :)
>>
>
> A 11l is eleg szep a 21. szazadban. Ma mar kevesen engedik meg
> maguknak ezt a luxust, es kevesen xarjak le ennyire a kornyezetuket.
> Mondjuk Dexter terepjaroja meg durvabb, es a kispolak sem az a
> kornyezetbarat szerkezet. Van benne haromfazisu katalizator meg 2
> lambada szonda? Barmelyik modern turbodizel sokkal kornyezetbaratabb
> mint a kispok.
>
na erre kivancsi lennek .
a polak zoldkartyan tudja a katalizatoros normakat , ahogy a jeep is -
katalizator nelkul - egyszeruen jol be kell allitani a karburatorat .
konnyu , mert egyik sem porog 5000 fole , utazni a jeep 1100 es 2000 kozott
szokott , a pok pedig 3750-en .
> Fura, hogy pont ez a ket ember szidja a dizeleket :)
>
nem lehetseges hogy azert mert hasznaljuk is ?
azota amiota megvan a jeep , elhasznaltam ket 307-es mercit , egy 207-est ,
egy scudot , egy fiorinot , egy ducatot , mitsu l400-ast , ket bedfordot -
es ezeket karban is tartottuk - a barataim jelentos resze autobuzi , epito
vagy profi szerelo es ezert toluk is szerzek nemi tapasztalatot .
ehhez kepest a ceges autok kozul amihez nem kell nyulni : suzuki wagoner 1.0
, subaru libero 1.2 - bar ezeket gyilkoljuk rovid tavokra , tehat konkretan
arra ami megoli a dizeleket (pekseg kiszallito autoi veszpremben - sorra
haltak meg , amig a szerviz meg nem kerte oket hogy ne allitsak le az autot
rakodasra) de ezek a kis benzines motorok mukodnek es stabilan tudjak a
feladatokat .
nem vennem ide a jatekbol epitett ket automat , mert azok egyike sem keszult
ugy hogy fakezu atlagsofor vezethesse :)
>
> Lathatod mennyivel kevesebbet eszik egy hasonlo dizel.
> Gondolom az is feltunt, hogy a gyarto altal hasonlo kategoriaban,
> egymas alternativajakent kinalt dizel es benzines max teljesitmenye
> kozul a benzinese nagyobb mondjuk 20-50%-kal, a dizelnek meg a nyomateka
> nagyobb 80-100%-kal. Melyik is az erosebb? Vazze, a KIA-nal a dizel meg
> le is gyorsulja a benzinest, de mas gyartoknal sem marad le sokkal.
> Vegsebessegben jobb a benzines, minden masban a dizel.
ha a vegsebesseg lenne az egyetlen elteres , akkor jo lenne .
de nalam pl felvetodott hogy megveszem az uj CRDI blokkot a jeep-be , mert
90% hogy csavarkompatibilis a regivel .
vegul meglattam a hasznalhato nyomatek gorbejet es feladtam . versenyezni
tok halott a dolog . pl egy siratofalon azonnal meghalna , mert harmat kell
valtanom mig a benzinesnel max egyet (akkor ha nincs hely)
1. A dizelbol is joreszt CO2 es viz jon ki. A tobbi komponens tomegaranya
> a fo egestermekekhez kepest minimalis.
>
engem a viz es a CO2 tomegaranya erdekelne a ket egestermekben .
ugyanis ez alapjan lehetne kompenzalni a tobbi koncentraciot .
a dizel kipufogogaza kb ugy all ossze mintha egy benzines auto egy hengere
dolgozna , a tobbi pedig tiszta levegovel toltene a kipufogot - igy konnyu
alacsony ertekeket produkalni .
2. A katalizator ugyanugy nem mukodik bizonyos uzemallapotokban, mint
> ahogy a dizelnel a fustoleshatar fole megy a befecskendezes. A kulonbseg
> az, hogy a dizelfust latszik, a benzinfust lathatatlanul gyilkol.
>
az uj dizelfust nem latszik , a benzin pedig lathato , merheto
olajfogyasztasban .
mivel a mechanika nagyjabol azonos , ez az olajfogyasztas megjelenik mindket
technikaban .
a regi benzinesek nem ettek - az uj vw dizelek eszik az olajat - mi is a
fejlodes lenyege ?
> Ilyenkor az alacsony lambda miatt a katalizator NEM MUKODIK.
>
bizony .
a koltelezo katalizator a politika gyozelme a jozanesz felett .
egyetlen tollvonassal irtotta ki a mitsubishi forradalmi szegenykeverekes
motorjat ugy husz eve , mert a japanok azt hittek hogy a katalizator
mukodokepesen kell bele .
> 3. Jelenleg az uj DPF szurok varhato elettartama hosszabb, mint a
> katalizatore. Nem tudom melyik alkatresz kopasarol beszelsz. A benzines
> autok nem kopnak? A kopas hatasara nem novekszik a (lathatatlan) mergek
> mennyisege a fustben?
>
szedtel mar szet nagynyomasu befecskendezo fuvokat ? mondjuk egy uj dizelet
?
lattad hogyan szokas "javitani" magyarorszagon ?
hasznaljak amig el nem tomodik (elkepeszto , csak mikroszkoppal lathato
meretu lezerrel szurt furatokon kapja az uzemanyagot) ekkor beviszi a
szervizbe a csoka es halalra remitik a fuvoka arakkal - vagy kifizeti es
cserelik
vagy kifizeti es nem cserelik (csipofogoval levagjak a szurot es onnantol a
kornyezetbaratsagnak szioka , mert a fuvoka belso reszeit vedene a szuro
elvileg)
vagy nem fizeti ki es a szomszed muhelyben egy sufnituninger gyerek
megcsinalja neki occsobol , ugyanugy csipofogoval .
a scudot nemreg kellett volna zoldkartyaztatni - a csoda francia technika
megint feldobta a talpat . illetve nem rossz , csak epp fustol . ez a normal
allapota a szerviz szerint - ezek ezt tudjak .
50.000km-esen , garancia alatt nem tudta a zoldkartya minimumokat . soha nem
tankoltuk bele romaniaban , nem "vesszuk" a gazolajat csempeszektol .
shell a szomszedbol . ennyit birt az auto .
eleve sokat evett - most meg fustol is hozza , de tuti hogy nem kerul
szervizbe eladasig , mert az elozo scudonkra meg volt garancia (nem kopo
alkatreszek mentek benne tonkre) es masfel millios szamlat csinalt a peugeot
blokk semmi perc alatt 5000km-esen .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list