[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Tue Jul 6 12:32:21 CEST 2010
2010/7/6 VF <vf at elte.hu>
> charles hoss wrote:
>
> egy epitett , piszkalt jatekautot hasonlitasz a mai dizelekhez ?
>> ez csak arra volt valasz hogy a kispolszkim tobbet szennyez mint
>> akarmelyik
>> dizel .
>>
>
> Biztos hogy tobbet szennyez, es ha csak nem allitgatod folyamatosan
> a karbit, nem valositod meg kezzel a lambda-szabalyozast, el fog
> szallni a lambda.
tuti ?
egyeszen pontosan milyen parameterek valtoznak a motoron amitol
szuksegszeruen el kell szalljon a lambda erteke ?
> De katalizator nelkul amugy is tele lesz NO-val es
> CO/CH-val a kipufogogaz, szoval eleg butasag olyat allitani, hogy egy
> tobb tiz eves karbis technika katalizator nelkul ugyanazt tudja, mint
> a mai, szabalyozott rendszerek.
>
> Tehat egy adott pillanatban, egy adott legnyomas, kornyezeti homerseklet,
> uzemanyag homerseklet es minoseg, karburator kopottsaga stb.. mellett
> kozel jo lesz a lambda, de barmi valtozik, elmaszik.
> A kibocsatas, katalizator nelkul, nyilvan szar lesz.
> Nem tudom mit merhettetek, de sulyos tevedes tortent.
>
lehet . egy hiteles meropadon mertuk . ha ok hulyek , akkor en is butasagot
irtam .
> Ha a kis benzinesek kevesebbet esznek nalad, mint a hasonlo dizelek
> (ha van olyanotok egyaltalan), akkor ott valami nagy baj van.
>
nincs olyanunk .
nem birjak .
hasznaltunk regen es kikoptak .
> 1. Nem tudtok dizelt vezetni
>
mindenki hulye , csak te vagy helikopter .
> 2. A fentihez hasonlo sulyos tevedes tortent a meres soran
>
ott tortent sulyos tevedes ?
nem bizonyitotta semmi .
egy hiteles zoldkartya allomason mertuk , mindenfele manipulacio nelkul .
> 3. Az elvarasaidhoz igazitod a meresi eredmenyeid
>
hat hogyne .
egy km-erre jut x ft karbantartas , uzemanyag es amortizacio .
kistavokra hasznalt , kisautok eseten is mindig meg kell erje a dizel mert
ez az alapelv .
ki igazitja a gazdasagossagot az elvarasaihoz ?
Sajnos egy ember velemenye es tapasztalata szemben az egesz vilaggal
> nem sokat szamit.
nem baj , azert mondd .
> Most nincsenek ervek, az egy masik vita volt, amikor azt beszeltuk meg,
> hogy a dizel MIERT fogyaszt kevesebbet.
>
mert hatekonyabb sok uzemallapotban .
> Most csak adatok vannak, amit megprobaltok megmagyarazni, elferditeni,
> hiteltelenne tenni, hogy valami kifacsart logikaval a ti allitasaitokat
> tamasszak ala. Rosszindulatot nem feltetelezek :)
>
a kormolasrol es a karosanyag emissziorol volt szo .
>
> ha a vegsebesseg lenne az egyetlen elteres , akkor jo lenne .
>>>
>>>> de nalam pl felvetodott hogy megveszem az uj CRDI blokkot a jeep-be ,
>>>> mert
>>>> 90% hogy csavarkompatibilis a regivel .
>>>> vegul meglattam a hasznalhato nyomatek gorbejet es feladtam .
>>>> versenyezni
>>>>
>>>> Mert egy regi karbis benzinest hasonlitasz egy uj dizelhez.
>>>
>>>
>> egy befecskendezos motort hasonlitok egy mai dizelhez .
>>
>
> De nem egy mai darabot. A mai technologiakat hasonlitsd ossze.
> Vagy a fogyasztassal, vagy a nyomatekgorbevel, vagy egyebbel bajok lesznek.
>
igen , nem is valtottam .
beerem a 10.5-13 literes fogyasztassal es azzal hogy mukodik , eleg eros
ahhoz hogy jatszani lehessen vele .
>
> a nemetek talan mar nem is gyartanak ketjegyu teljesitmenyu autot .
>> osszemegy a farkuk ha valami nem szazx loeros .
>> mivel a kobcenti kicsi , ezert szuk uzemi tartomanyu , magas fordulatra
>> optimalizalt vezerlesu autot kell gyartani , aminek jokora az elogyujtasa
>> ,
>> fogyasztasa es rovid az elettartama .
>>
>
> Persze. Legyen az dizel vagy benzines.
> De azert gyartanak 100 lo alatti autokat is. Olvasd el az A1 cikket,
> tok erdekes. Az A1 is egy meregdraga luxus kiskocsi, mely van annyira
> vagany (elvileg), hogy alljon tole mint a covek :)
>
tehat gyartanak kisautot , de annyira nincs piaca hogy extrem draga lesz .
popec .
>
> adnal egy linket a nitrogenoxidok es por emissziora km-ben ?
>>
>
> Regebben kuldtem ezzel foglalkozo linkeket, most sajnos nem nagyon
> tudok keresgelni, mert az internet enyhen szolva nem jol mukodik errefele.
>
nekem ugy remlik hogy a magyar normakat a zoldkartyan tomegszazalekban adtak
meg .
csak most nincs kedvem elmenni a forgalmiert .
valaki ugyis kijavit ha nem igy lenne .
> levegot , akkor a kipfogogaz osszetetele g/g%-ban fele lesz a masiknak -
>>
> van egy masik ami fogyaszt tiz litert , de teszek melle meg ugynaannyi
>
> Pont ezert nem szazalekban adjak meg ezeket. Kulonben eleg lenne
> kilyukasztani a kipufogot, vagy levegot nyomni bele, es minden auto
> Euro7 lenne, legalabb.
>
nezzunk mar meg egy zoldkartyat ...
>
> pedig ugynaaz terul el az ut mellett (illetve tobb , mert a legfelesleg
>> pumpalasahoz kellett meg energia es egy kicsit tobbet eszik majd .
>>
>
> Ez igy nem igaz. A dizelen kozel akadalytalanul omlik at a levego.
> A benzines csomo energia elpocsekolasaval szivja at a pillangoszelepen
> (kiveve a szelep nelkulieket), komoly vakuumot eloallitva, annak
> nagyobbak a vesztesegei.
>
tehat a pillangoszelep akadalyozza a motor hatekonysagat ?
furcsa - egy benzinesnel ha leveszem a gyujtast es gurulok , kozben pedig
pumpalom a gazt , semmit nem erzek .
mennyi energiat is igenyel a pillangoszelepen atszivni a levegot ? nem jon
ez siman vissza a hengereken ?
>
> csak szamokat mondtam - a szamitas elve zavar .
>>
>
> Mert nem is igy szamitjak. Honnan vetted ezt?
>
a zoldkartya szamitogepen nem lattam g/km erteket .
de lehet hogy van - csak en nem lattam .
> http://www.toyota.hu/Images/corolla_equip_and_specs_local_new.pdf
> g/km-ben van megadva minden szennyezoanyag.
> Tovabbi erdekesseg, hogy az osszes benzines es a kisebbik dizel
> Euro4, egyedul a legnagyobb dizel Euro5.
>
> Kilometerenkent 2mg kormot termelnek, atlagosan.
>
vadonat ujonnan .
es atlagosan ennyit .
nem lehet hogy a benzinesek eseteben nincs koromemisszio ?
> modern dízelek amúgy is nehezen és drágán javíthatók. Már a régi dízelek
>> porlasztócsúcsait sem volt könnyű kicsavarni a hengerfejből, ha eljött a
>>
> A nagynyomású befecskendezőkkel (közös nyomócső, adagolószivattyú) működő,
>
> Akkor, ha rosszul volt betekerve, kifujt mellette, es telement a menet
> kosszal. Nekem 5 ev alatt mar parszor kitekertek, soha nem volt gond.
> (Most 3 alkalomra tudok visszaemlekezni, amikor kitekertek, lehet
> hogy maskor is)
>
??? ot ev alatt haromszor szereltek a hengefejedet , befecskendezoidet ?
hany km-t mesz evente ?
>
> Ha cserélni kell az adagolóelemeket, *a rutinos szervizekben már meg sem
>> próbálják kicsavarni őket,* mert tudják, hogy vagy a szerszám, vagy az
>> adagolóelem eltörik az akcióban. Inkább helyből elküldik forgácsoltatni az
>>
>
> Ez valami regi pletyka lehet, talan volt ilyen. Lehet hogy rutinosak
> voltak, de profik nem, az biztos.
>
jaja . a hulye totalcar .
masok is ezt mondjak , de legalabb te nem .
>
> megdobja a javítási költségeket, pedig a common-rail és a PD TDI
>> rendszerek
>> csereelemei amúgy sem olcsók, minden adagolóelem, de a központi szivattyú
>> is
>> százezres nagyságrendű."
>>
>
> Igy volt kb 8-10 eve... Elavultak az informacioid.
>
ez egy masfel eves cikk lehet . es olyanok irjak akik latnak autot ,
szerelnek autot , vazetnek autot es nem csak a gyari katalogust nyalazzak at
, hogy nagykanallal egyek a propagandat .
>
> "De az opelesek sem járnak sokkal jobban a hűséges Astra 1,7 dTI-vel:
>> ezekben 170-200 ezer kilométer körül meghal az adagoló. A cseréje 260 ezer
>> forint - hat-hét éves kocsik tulajai, figyelem!"
>>
>
> Szivas. Nekem 500-600e kozott lehet valahol, adagolonak semmi baja,
> csak tomitest kell cserelni benne idonkent. A gyari keszlet 8-12k
> korul van, az adagolo leszerelese utan par perces munka.
>
egy kormolo , szennyezo , ocska regi dizelnel .
egy ac felujito keszlet a polakhoz 300huf .
mit valtoztat ez a mai autok karbantarthatlansagan ?
> - hivatalos bosch markaszerviz , hozzajuk hordjak a lerobbant cuccokat .
>>
> szervizben javitottam a beallito padokat - az o tapasztalataikat meselgetem
>
> A Bosch-t szerintem hagyjuk... Sok szart gyartottak mar.
>
a bosch gyartja a beallito padokat .
delphi , lucas es mindenfele japan adagolokat is javitanak .
csak a nemetek gyartanak igazan szart :)
>
> ha a szervizbe egy auto megy be , akkor igazad van .
>> a helyi kereskedeseknel nem ismeretlen a spontan szetforgo hdi blokk .
>> epp par napja irtam arrol hogy a befecskendezo szelepek mar a gari hataran
>> tonkremennek - es mar nem birjak ki a kiterjesztettet - de mint szelep ,
>> mozgo alkatresz es nem garancialis .
>> arra kivancsi lennek hogy hogyan is lehet kimarni a hengerfejbol a
>> cserehez
>> - vagy eleve eldobjak a hengerfejet is ?
>>
>
> Es? A nem ismeretlen alatt mit ertunk? Lattak egyet, kettot, a sok
> szazezerbol, vagy tomeges jelensegrol van szo? Ugye hogy nem?
>
bekescsaban nem sok volt - talan csak ot amirol halottam
de ettol meg jo az .
> A benzinesek meg soha nem romlanak el?
>
> Megint egy ellentmondo tapasztalat... A statisztikak szerint pont
> ugyanolyan megbizhatoak, mint a benzinesek.
>
eletuk elso ket eveben :)
igy keszulnek a statisztikak .
ha tizezer toyota atlag 8000km-t megy egy evben es minden ezredik megy
tonkre , akkor a toyotak 8 millio km-t mennek ket meghibasodas kozott .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list