[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
VF
vf at elte.hu
Mon Jul 5 10:39:42 CEST 2010
Hi,
Elolvastam, sem a wikipedian, sem a te idezetedben nem irjak, hogy
melyik fogyasztasrol van szo. Csak az 570 literes szornynel van
megemlitve, hogy kombinalt fogyasztasrol beszelunk.
Es ugye a CO2 is el volt irva, a kombinalt is ingadozik 5.6-6 kozott,
szoval megbizhatoak az adataink :)
Abban egyetertunk, hogy a multiair legjobb esetben is 10%-ot csokkent
a fogyasztason? Az meg az 1.2-1.6l kategoriaban is nagyon keves, hogy
megszorongassa a dizelt. Feljebb, amikor a benzines mar nem 32%-kal
eszik tobbet, hanem >100%-kal, foleg nincs jelentosege.
Egyebkent ha csak ennyit tud a multiair, az is nagyon szep, siman lehet,
hogy ezek a legjobb benzinmotorok jelenleg. A 4.8l hihetetlen volt, a
6 koruli valoszinuleg tenyleg annyi. Fogyasztasban ugyan nem bajnok, de
ha a tobbi parametere is ennyivel jobb, akkor a benzinesek kozott lehet
kiraly.
Fuzesi Arnold wrote:
> Ember olvasd mar el ujra. 4.8 az extra urban volt. 6.5 a jtb ami nem
> multiair. 5.6 pedig a vegyes ciklusos. (amit itt 6.0 nak irnak)
>
> Traditional pedig a jtb pl. Ami turbos benzines direkt befecsis.
>
> Olvass utana!
>
> Arnold
>
>
> On 2010.07.05., at 10:05, VF <vf at elte.hu> wrote:
>
>>
>> Haha, utananeztem, ezt olvassatok:
>>
>> http://en.wikipedia.org/wiki/Multiair
>>
>> "MultiAir engines will increase power (up to 10%) and torque (up to
>> 15%), as well as a considerable reduction in consumption levels (up to
>> 10%) and CO2 emissions (up to 10%), of particulates (up to 40%) and
>> NOx (up to 60%)[1] when compared to a traditional petrol engine. The
>> system also provides smoother cold weather operation, more even torque
>> delivery and no engine shake at shut-off.[3]
>>
>> An example of the gains offered by the MultiAir technology can be seen
>> in the current Alfa Romeo MiTo: the 1.4 JTB engine, without MultiAir,
>> can produce 155 PS (114 kW; 153 hp) and 230 N·m (170 lb·ft) whilst
>> using 6.5 litres per 100 kilometres (43 mpg-imp; 36 mpg-US). With
>> MultiAir, the same engine develops 170 PS (125 kW; 168 hp) and 250 N·m
>> (180 lb·ft), yet only consumes 6.0 L/100 km (47 mpg-imp; 39 mpg-US)."
>>
>> Akkor most 4.8l, vagy 6-6.5l?
>> Megjegyzem, a 6-6.5l pont jo lenne a specifikalt CO2 kibocsatashoz,
>> ugyhogy gyanus, hogy veletlenul csak az egyik adat lett kozmetikazva,
>> a masikat elfelejtettek.
>> "up to" 10% fogyasztas-csokkentest vizionalnak, meg ha ezt mind sikerul
>> is megcsinalni, hol van ez egy dizeltol?
>> Meg azt sem tudni, mit ertenek "traditional petrol engine" alatt.
>> Mert ha egy karbis motort, akkor vicc az egesz :)
>>
>> A cikk egyebkent 2010 majusi, szoval nem elavult.
>>
>> Fuzesi Arnold wrote:
>>> Hulyeseg, nezz utana!
>>> The head of this revolutionary family is the MultiAir 1.4 engine,
>>> which makes its global debut on the Alfa Romeo MiTo model and is
>>> offered with 3 different power levels (105 hp, 135 hp and 170 hp),
>>> all Euro 5-ready.
>>> The 170 hp version of the Alfa MiTo 1.4 MultiAir will offer a power
>>> to weight ratio of 6.7 kg/hp and a power of 124 hp/liter which is the
>>> highest value ever recorded for an Alfa car. TheAlfa MiTo 1.4
>>> MultiAir 170 hp will be equipped with a 6-speed gearbox and will
>>> offer a fuel economy of 4.8 l/100km and a 139 g/km CO2 emissions
>>> level. The Alfa MiTo 1.4 MultiAir will have a 0 to 100 km/h time of
>>> just over 7.0 seconds.
>>> De irhatnek az f458 italia ferrarirol mint a jovo
>>> Benzinmotorjainak zaszloshajojarol:
>>> But not only is it quick, but the F458 is also surprisingly thrifty.
>>> Thanks to the direct-injection engine, the Italia requires a
>>> relatively low 13.7 litres of petrol per 100km on the combined cycle.
>>> On the other hand, with CO2 emissions of 320g/km, it’s no tree-hugger
>>> either.
>>> Egy 570 le-s autorol beszelunk....4500ccm es benzinmotorral.
>>> Arnold
>>> On 2010.07.05., at 4:47, VF <vf at elte.hu> wrote:
>>>>
>>>> Hi,
>>>>
>>>> De igen. A kozvetlen befecskendezeses benzinmotorokkal kb ugyanaz
>>>> a problema, mint a HDI dizelekkel. Szamtalanszor leirtam, kuldtem
>>>> forrasokat, nem megy bele a fejedbe.
>>>> Ez egy komoly problema a gyartoknak, hatraltatja a technika terjedeset.
>>>> Ugyanugy van kis koromszemcse, ratapadva mindenfele csunyasagok.
>>>> Sot, az inhomogen keverekkepzes miatt ugyanugy van jo sok NO is a
>>>> fustben. De ha erre meg ratenned a szurot, meg a dizelnel szokasos
>>>> tobbszsoros befecskendezest, akkora fogyasztasa lenne, hogy semmi
>>>> ertelme nem lenne az egesznek.
>>>> Nem csak, sot foleg nem az uzemanyagtol fugg a por es NO kibocsatas,
>>>> hanem a mukodesi elvtol. Ahogy a benzinmotorok is kezdenek egyre
>>>> inkabb dizel elven mukodni (kozvetlen befecsi + bizonyos tartomanyokban
>>>> kompresszio-gyujtas + inhomogen keverek nagy lambdaval), elojonnek
>>>> ugyanazok a problemak is.
>>>> A kikuszobolesuk jelenleg nem teljesen megoldott, vagy az emisszio,
>>>> vagy a fogyasztas durvan elszall.
>>>> A dizelnel mindkettot sikerult elfogadhato szinten tartani.
>>>> Altalaban az azonos kategoriaban alternativakent kinalt tipusok
>>>> besorolasa is azonos. Pl Toyota Corolla, a dizel es a benzines is
>>>> Euro4.
>>>> Nyilvan ha csak CO2 meg viz jonne a benzinesbol, Euro5-ot vagy meg
>>>> jobbat kene kapnia a benzinesnek. Nem kapott, nem kaphat, ugyanugy
>>>> rongalja a kornyezetunk es az egeszsegunk is, mint a dizel.
>>>> Ebbe sajnos bele kello nyugodnunk. Ahol gyalulnak, ott hullik a
>>>> forgacs.
>>>>
>>>> Fuzesi Arnold wrote:
>>>>> update-eld a firmware-ed... (Nyilvan nem hegyilevegő jön a
>>>>> benzinesből sem, es nem a kocsmában vagyunk mucsaröcsögén...h erről
>>>>> kezdjünk vitázni...fuvazze....azért vannak gondok....)
>>>>> Erzekeltetni probaltam h lenyegesen kisebb problema mint az hogy
>>>>> omlik a korom belole. Kezelhetobb stb. A gázok jórésze pedig inert,
>>>>> és nem durvan rákkeltő PAH feltapadva vmi uméter nagyságú
>>>>> koromcafatra....
>>>>> A.
>>>>> On 2010. 07. 04. 17:27, Hofferek Attila wrote:
>>>>>> 2010.07.04. 16:44 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>>> 2010. július 4. 15:07 Hofferek Attila írta,<hofi at soka.co.hu>:
>>>>>>>
>>>>>>>> 2010.07.04. 14:05 keltezéssel, potyo írta:
>>>>>>>>
>>>>>>>> Igazából ha úgy szidnád a dízelt, hogy közben egy 1200 kilós 7
>>>>>>>> literes
>>>>>>>>> átlagú autót (mondjuk Fiat Bravo, az is olasz) használnál arra,
>>>>>>>>> hogy
>>>>>>>>> eljuss A-ból B-be, akkor sokkal hitelesebb lenne ez a dízel elleni
>>>>>>>>> harcod a városi dízelautózás ellen. De így, hogy "nem szarok a
>>>>>>>>> tányérba, amiből eszek", közben meg városban 13-20 liter simán
>>>>>>>>> lemegy
>>>>>>>>> a torkán, ez valahogy hiteltelenné teszi a dolgot, mert a benzines
>>>>>>>>> kipufogógáza sem épp az kristálytiszta hegyi levegő akármilyen
>>>>>>>>> katalizálás, EGR, két lambdaszondás...
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>> Ne beszélj már, a benzines autó csak co2-t meg vizet bocsát ki,
>>>>>>>> mint azt
>>>>>>>> olvashattuk.
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> csak annyira idiota erv mint amire valasz volt a faq-ban .
>>>>>>
>>>>>> Arnold komolyan irta par levellel ez elott.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>> .
>>>>
>>>> --
>>>> Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU
>>>> Hungary
>>>> "My love is REAL, unless declared INTEGER"
>>>>
>>> .
>>
>>
>> --
>> Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU Hungary
>> "My love is REAL, unless declared INTEGER"
>>
>
>
> .
>
--
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"
More information about the Elektro-etc
mailing list