[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Mon Jul 5 10:55:24 CEST 2010
Tudodmit! Sajat es a lista tisztanlatasa vegett elmegyek es
kiprobalom. Multkor nem volt 170 lovas elerheto a 135 meg nem erdekelt
annyira. Ha most lesz akkor meglesem a dolgot es beszamolok. (dizelek
viszont ne feledjuk koztudott modon lefele csalnak a fogyasztasi
adatokban. Akar az onboard komputer szintjen is, de azt eddig csak
chevrolet nel olvastam. Szoval egy dizelt is probalni kellene...)
Arnold
On 2010.07.05., at 10:39, VF <vf at elte.hu> wrote:
>
> Hi,
>
> Elolvastam, sem a wikipedian, sem a te idezetedben nem irjak, hogy
> melyik fogyasztasrol van szo. Csak az 570 literes szornynel van
> megemlitve, hogy kombinalt fogyasztasrol beszelunk.
> Es ugye a CO2 is el volt irva, a kombinalt is ingadozik 5.6-6 kozott,
> szoval megbizhatoak az adataink :)
>
> Abban egyetertunk, hogy a multiair legjobb esetben is 10%-ot csokkent
> a fogyasztason? Az meg az 1.2-1.6l kategoriaban is nagyon keves, hogy
> megszorongassa a dizelt. Feljebb, amikor a benzines mar nem 32%-kal
> eszik tobbet, hanem >100%-kal, foleg nincs jelentosege.
>
> Egyebkent ha csak ennyit tud a multiair, az is nagyon szep, siman
> lehet,
> hogy ezek a legjobb benzinmotorok jelenleg. A 4.8l hihetetlen volt, a
> 6 koruli valoszinuleg tenyleg annyi. Fogyasztasban ugyan nem bajnok,
> de
> ha a tobbi parametere is ennyivel jobb, akkor a benzinesek kozott
> lehet
> kiraly.
>
> Fuzesi Arnold wrote:
>> Ember olvasd mar el ujra. 4.8 az extra urban volt. 6.5 a jtb ami
>> nem multiair. 5.6 pedig a vegyes ciklusos. (amit itt 6.0 nak irnak)
>> Traditional pedig a jtb pl. Ami turbos benzines direkt befecsis.
>> Olvass utana!
>> Arnold
>> On 2010.07.05., at 10:05, VF <vf at elte.hu> wrote:
>>>
>>> Haha, utananeztem, ezt olvassatok:
>>>
>>> http://en.wikipedia.org/wiki/Multiair
>>>
>>> "MultiAir engines will increase power (up to 10%) and torque (up
>>> to 15%), as well as a considerable reduction in consumption levels
>>> (up to 10%) and CO2 emissions (up to 10%), of particulates (up to
>>> 40%) and NOx (up to 60%)[1] when compared to a traditional petrol
>>> engine. The system also provides smoother cold weather operation,
>>> more even torque delivery and no engine shake at shut-off.[3]
>>>
>>> An example of the gains offered by the MultiAir technology can be
>>> seen in the current Alfa Romeo MiTo: the 1.4 JTB engine, without
>>> MultiAir, can produce 155 PS (114 kW; 153 hp) and 230 N·m (170 l
>>> b·ft) whilst using 6.5 litres per 100 kilometres (43 mpg-imp; 36
>>> mpg-US). With MultiAir, the same engine develops 170 PS (125 kW
>>> ; 168 hp) and 250 N·m (180 lb·ft), yet only consumes 6.0 L/100 k
>>> m (47 mpg-imp; 39 mpg-US)."
>>>
>>> Akkor most 4.8l, vagy 6-6.5l?
>>> Megjegyzem, a 6-6.5l pont jo lenne a specifikalt CO2 kibocsatashoz,
>>> ugyhogy gyanus, hogy veletlenul csak az egyik adat lett
>>> kozmetikazva,
>>> a masikat elfelejtettek.
>>> "up to" 10% fogyasztas-csokkentest vizionalnak, meg ha ezt mind
>>> sikerul
>>> is megcsinalni, hol van ez egy dizeltol?
>>> Meg azt sem tudni, mit ertenek "traditional petrol engine" alatt.
>>> Mert ha egy karbis motort, akkor vicc az egesz :)
>>>
>>> A cikk egyebkent 2010 majusi, szoval nem elavult.
>>>
>>> Fuzesi Arnold wrote:
>>>> Hulyeseg, nezz utana!
>>>> The head of this revolutionary family is the MultiAir 1.4 engine,
>>>> which makes its global debut on the Alfa Romeo MiTo model and is
>>>> offered with 3 different power levels (105 hp, 135 hp and 170
>>>> hp), all Euro 5-ready.
>>>> The 170 hp version of the Alfa MiTo 1.4 MultiAir will offer a
>>>> power to weight ratio of 6.7 kg/hp and a power of 124 hp/liter
>>>> which is the highest value ever recorded for an Alfa car. TheAlfa
>>>> MiTo 1.4 MultiAir 170 hp will be equipped with a 6-speed gearbox
>>>> and will offer a fuel economy of 4.8 l/100km and a 139 g/km CO2
>>>> emissions level. The Alfa MiTo 1.4 MultiAir will have a 0 to 100
>>>> km/h time of just over 7.0 seconds.
>>>> De irhatnek az f458 italia ferrarirol mint a jovo
>>>> Benzinmotorjainak zaszloshajojarol:
>>>> But not only is it quick, but the F458 is also surprisingly
>>>> thrifty. Thanks to the direct-injection engine, the Italia
>>>> requires a relatively low 13.7 litres of petrol per 100km on the
>>>> combined cycle. On the other hand, with CO2 emissions of 320g/km,
>>>> it’s no tree-hugger either.
>>>> Egy 570 le-s autorol beszelunk....4500ccm es benzinmotorral.
>>>> Arnold
>>>> On 2010.07.05., at 4:47, VF <vf at elte.hu> wrote:
>>>>>
>>>>> Hi,
>>>>>
>>>>> De igen. A kozvetlen befecskendezeses benzinmotorokkal kb ugyanaz
>>>>> a problema, mint a HDI dizelekkel. Szamtalanszor leirtam, kuldtem
>>>>> forrasokat, nem megy bele a fejedbe.
>>>>> Ez egy komoly problema a gyartoknak, hatraltatja a technika
>>>>> terjedeset.
>>>>> Ugyanugy van kis koromszemcse, ratapadva mindenfele csunyasagok.
>>>>> Sot, az inhomogen keverekkepzes miatt ugyanugy van jo sok NO is a
>>>>> fustben. De ha erre meg ratenned a szurot, meg a dizelnel szokasos
>>>>> tobbszsoros befecskendezest, akkora fogyasztasa lenne, hogy semmi
>>>>> ertelme nem lenne az egesznek.
>>>>> Nem csak, sot foleg nem az uzemanyagtol fugg a por es NO
>>>>> kibocsatas,
>>>>> hanem a mukodesi elvtol. Ahogy a benzinmotorok is kezdenek egyre
>>>>> inkabb dizel elven mukodni (kozvetlen befecsi + bizonyos
>>>>> tartomanyokban
>>>>> kompresszio-gyujtas + inhomogen keverek nagy lambdaval), elojonnek
>>>>> ugyanazok a problemak is.
>>>>> A kikuszobolesuk jelenleg nem teljesen megoldott, vagy az
>>>>> emisszio,
>>>>> vagy a fogyasztas durvan elszall.
>>>>> A dizelnel mindkettot sikerult elfogadhato szinten tartani.
>>>>> Altalaban az azonos kategoriaban alternativakent kinalt tipusok
>>>>> besorolasa is azonos. Pl Toyota Corolla, a dizel es a benzines
>>>>> is Euro4.
>>>>> Nyilvan ha csak CO2 meg viz jonne a benzinesbol, Euro5-ot vagy meg
>>>>> jobbat kene kapnia a benzinesnek. Nem kapott, nem kaphat, ugyanugy
>>>>> rongalja a kornyezetunk es az egeszsegunk is, mint a dizel.
>>>>> Ebbe sajnos bele kello nyugodnunk. Ahol gyalulnak, ott hullik a
>>>>> forgacs.
>>>>>
>>>>> Fuzesi Arnold wrote:
>>>>>> update-eld a firmware-ed... (Nyilvan nem hegyilevegő jön a
>>>>>> benzinesből sem, es nem a kocsmában vagyunk mucsaröcsögén
>>>>>> ...h erről kezdjünk vitázni...fuvazze....azért vannak gond
>>>>>> ok....)
>>>>>> Erzekeltetni probaltam h lenyegesen kisebb problema mint az
>>>>>> hogy omlik a korom belole. Kezelhetobb stb. A gázok jórész
>>>>>> e pedig inert, és nem durvan rákkeltő PAH feltapadva vmi u
>>>>>> méter nagyságú koromcafatra....
>>>>>> A.
>>>>>> On 2010. 07. 04. 17:27, Hofferek Attila wrote:
>>>>>>> 2010.07.04. 16:44 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>>>> 2010. július 4. 15:07 Hofferek Attila írta,<hofi at soka.co.hu>:
>>>>>>>>
>>>>>>>>> 2010.07.04. 14:05 keltezéssel, potyo írta:
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Igazából ha úgy szidnád a dízelt, hogy közben egy 12
>>>>>>>>> 00 kilós 7 literes
>>>>>>>>>> átlagú autót (mondjuk Fiat Bravo, az is olasz) has
>>>>>>>>>> ználnál arra, hogy
>>>>>>>>>> eljuss A-ból B-be, akkor sokkal hitelesebb lenne e
>>>>>>>>>> z a dízel elleni
>>>>>>>>>> harcod a városi dízelautózás ellen. De így, hogy "
>>>>>>>>>> nem szarok a
>>>>>>>>>> tányérba, amiből eszek", közben meg városban 13-20
>>>>>>>>>> liter simán lemegy
>>>>>>>>>> a torkán, ez valahogy hiteltelenné teszi a dolgot,
>>>>>>>>>> mert a benzines
>>>>>>>>>> kipufogógáza sem épp az kristálytiszta hegyi leveg
>>>>>>>>>> ő akármilyen
>>>>>>>>>> katalizálás, EGR, két lambdaszondás...
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Ne beszélj már, a benzines autó csak co2-t meg vizet
>>>>>>>>> bocsát ki, mint azt
>>>>>>>>> olvashattuk.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> csak annyira idiota erv mint amire valasz volt a faq-ban .
>>>>>>>
>>>>>>> Arnold komolyan irta par levellel ez elott.
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>> .
>>>>>
>>>>> --
>>>>> Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics
>>>>> ANBU Hungary
>>>>> "My love is REAL, unless declared INTEGER"
>>>>>
>>>> .
>>>
>>>
>>> --
>>> Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU
>>> Hungary
>>> "My love is REAL, unless declared INTEGER"
>>>
>> .
>
>
> --
> Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU
> Hungary
> "My love is REAL, unless declared INTEGER"
>
More information about the Elektro-etc
mailing list