[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Mon Jul 5 10:14:28 CEST 2010
Ember olvasd mar el ujra. 4.8 az extra urban volt. 6.5 a jtb ami nem
multiair. 5.6 pedig a vegyes ciklusos. (amit itt 6.0 nak irnak)
Traditional pedig a jtb pl. Ami turbos benzines direkt befecsis.
Olvass utana!
Arnold
On 2010.07.05., at 10:05, VF <vf at elte.hu> wrote:
>
> Haha, utananeztem, ezt olvassatok:
>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Multiair
>
> "MultiAir engines will increase power (up to 10%) and torque (up to
> 15%), as well as a considerable reduction in consumption levels (up
> to 10%) and CO2 emissions (up to 10%), of particulates (up to 40%)
> and NOx (up to 60%)[1] when compared to a traditional petrol engine.
> The system also provides smoother cold weather operation, more even
> torque delivery and no engine shake at shut-off.[3]
>
> An example of the gains offered by the MultiAir technology can be
> seen in the current Alfa Romeo MiTo: the 1.4 JTB engine, without
> MultiAir, can produce 155 PS (114 kW; 153 hp) and 230 N·m (170 lb·ft
> ) whilst using 6.5 litres per 100 kilometres (43 mpg-imp; 36 mpg-US)
> . With MultiAir, the same engine develops 170 PS (125 kW; 168 hp) an
> d 250 N·m (180 lb·ft), yet only consumes 6.0 L/100 km (47 mpg-imp; 3
> 9 mpg-US)."
>
> Akkor most 4.8l, vagy 6-6.5l?
> Megjegyzem, a 6-6.5l pont jo lenne a specifikalt CO2 kibocsatashoz,
> ugyhogy gyanus, hogy veletlenul csak az egyik adat lett kozmetikazva,
> a masikat elfelejtettek.
> "up to" 10% fogyasztas-csokkentest vizionalnak, meg ha ezt mind
> sikerul
> is megcsinalni, hol van ez egy dizeltol?
> Meg azt sem tudni, mit ertenek "traditional petrol engine" alatt.
> Mert ha egy karbis motort, akkor vicc az egesz :)
>
> A cikk egyebkent 2010 majusi, szoval nem elavult.
>
> Fuzesi Arnold wrote:
>> Hulyeseg, nezz utana!
>> The head of this revolutionary family is the MultiAir 1.4 engine,
>> which makes its global debut on the Alfa Romeo MiTo model and is
>> offered with 3 different power levels (105 hp, 135 hp and 170 hp),
>> all Euro 5-ready.
>> The 170 hp version of the Alfa MiTo 1.4 MultiAir will offer a power
>> to weight ratio of 6.7 kg/hp and a power of 124 hp/liter which is
>> the highest value ever recorded for an Alfa car. TheAlfa MiTo 1.4
>> MultiAir 170 hp will be equipped with a 6-speed gearbox and will
>> offer a fuel economy of 4.8 l/100km and a 139 g/km CO2 emissions
>> level. The Alfa MiTo 1.4 MultiAir will have a 0 to 100 km/h time of
>> just over 7.0 seconds.
>> De irhatnek az f458 italia ferrarirol mint a jovo
>> Benzinmotorjainak zaszloshajojarol:
>> But not only is it quick, but the F458 is also surprisingly
>> thrifty. Thanks to the direct-injection engine, the Italia requires
>> a relatively low 13.7 litres of petrol per 100km on the combined
>> cycle. On the other hand, with CO2 emissions of 320g/km, it’s no t
>> ree-hugger either.
>> Egy 570 le-s autorol beszelunk....4500ccm es benzinmotorral.
>> Arnold
>> On 2010.07.05., at 4:47, VF <vf at elte.hu> wrote:
>>>
>>> Hi,
>>>
>>> De igen. A kozvetlen befecskendezeses benzinmotorokkal kb ugyanaz
>>> a problema, mint a HDI dizelekkel. Szamtalanszor leirtam, kuldtem
>>> forrasokat, nem megy bele a fejedbe.
>>> Ez egy komoly problema a gyartoknak, hatraltatja a technika
>>> terjedeset.
>>> Ugyanugy van kis koromszemcse, ratapadva mindenfele csunyasagok.
>>> Sot, az inhomogen keverekkepzes miatt ugyanugy van jo sok NO is a
>>> fustben. De ha erre meg ratenned a szurot, meg a dizelnel szokasos
>>> tobbszsoros befecskendezest, akkora fogyasztasa lenne, hogy semmi
>>> ertelme nem lenne az egesznek.
>>> Nem csak, sot foleg nem az uzemanyagtol fugg a por es NO kibocsatas,
>>> hanem a mukodesi elvtol. Ahogy a benzinmotorok is kezdenek egyre
>>> inkabb dizel elven mukodni (kozvetlen befecsi + bizonyos
>>> tartomanyokban
>>> kompresszio-gyujtas + inhomogen keverek nagy lambdaval), elojonnek
>>> ugyanazok a problemak is.
>>> A kikuszobolesuk jelenleg nem teljesen megoldott, vagy az emisszio,
>>> vagy a fogyasztas durvan elszall.
>>> A dizelnel mindkettot sikerult elfogadhato szinten tartani.
>>> Altalaban az azonos kategoriaban alternativakent kinalt tipusok
>>> besorolasa is azonos. Pl Toyota Corolla, a dizel es a benzines is
>>> Euro4.
>>> Nyilvan ha csak CO2 meg viz jonne a benzinesbol, Euro5-ot vagy meg
>>> jobbat kene kapnia a benzinesnek. Nem kapott, nem kaphat, ugyanugy
>>> rongalja a kornyezetunk es az egeszsegunk is, mint a dizel.
>>> Ebbe sajnos bele kello nyugodnunk. Ahol gyalulnak, ott hullik a
>>> forgacs.
>>>
>>> Fuzesi Arnold wrote:
>>>> update-eld a firmware-ed... (Nyilvan nem hegyilevegő jön a ben
>>>> zinesből sem, es nem a kocsmában vagyunk mucsaröcsögén...h err
>>>> ől kezdjünk vitázni...fuvazze....azért vannak gondok....)
>>>> Erzekeltetni probaltam h lenyegesen kisebb problema mint az hogy
>>>> omlik a korom belole. Kezelhetobb stb. A gázok jórésze pedig i
>>>> nert, és nem durvan rákkeltő PAH feltapadva vmi uméter nagyság
>>>> ú koromcafatra....
>>>> A.
>>>> On 2010. 07. 04. 17:27, Hofferek Attila wrote:
>>>>> 2010.07.04. 16:44 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>> 2010. július 4. 15:07 Hofferek Attila írta,<hofi at soka.co.hu>:
>>>>>>
>>>>>>> 2010.07.04. 14:05 keltezéssel, potyo írta:
>>>>>>>
>>>>>>> Igazából ha úgy szidnád a dízelt, hogy közben egy 1200 k
>>>>>>> ilós 7 literes
>>>>>>>> átlagú autót (mondjuk Fiat Bravo, az is olasz) használ
>>>>>>>> nál arra, hogy
>>>>>>>> eljuss A-ból B-be, akkor sokkal hitelesebb lenne ez a
>>>>>>>> dízel elleni
>>>>>>>> harcod a városi dízelautózás ellen. De így, hogy "nem
>>>>>>>> szarok a
>>>>>>>> tányérba, amiből eszek", közben meg városban 13-20 lit
>>>>>>>> er simán lemegy
>>>>>>>> a torkán, ez valahogy hiteltelenné teszi a dolgot, mer
>>>>>>>> t a benzines
>>>>>>>> kipufogógáza sem épp az kristálytiszta hegyi levegő a
>>>>>>>> kármilyen
>>>>>>>> katalizálás, EGR, két lambdaszondás...
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>> Ne beszélj már, a benzines autó csak co2-t meg vizet boc
>>>>>>> sát ki, mint azt
>>>>>>> olvashattuk.
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> csak annyira idiota erv mint amire valasz volt a faq-ban .
>>>>>
>>>>> Arnold komolyan irta par levellel ez elott.
>>>>>
>>>>>
>>>> .
>>>
>>> --
>>> Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU
>>> Hungary
>>> "My love is REAL, unless declared INTEGER"
>>>
>> .
>
>
> --
> Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU
> Hungary
> "My love is REAL, unless declared INTEGER"
>
More information about the Elektro-etc
mailing list