[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
VF
vf at elte.hu
Mon Jul 5 10:05:25 CEST 2010
Haha, utananeztem, ezt olvassatok:
http://en.wikipedia.org/wiki/Multiair
"MultiAir engines will increase power (up to 10%) and torque (up to 15%), as
well as a considerable reduction in consumption levels (up to 10%) and CO2
emissions (up to 10%), of particulates (up to 40%) and NOx (up to 60%)[1]
when compared to a traditional petrol engine. The system also provides
smoother cold weather operation, more even torque delivery and no engine
shake at shut-off.[3]
An example of the gains offered by the MultiAir technology can be seen in
the current Alfa Romeo MiTo: the 1.4 JTB engine, without MultiAir, can
produce 155 PS (114 kW; 153 hp) and 230 N·m (170 lb·ft) whilst using 6.5
litres per 100 kilometres (43 mpg-imp; 36 mpg-US). With MultiAir, the same
engine develops 170 PS (125 kW; 168 hp) and 250 N·m (180 lb·ft), yet only
consumes 6.0 L/100 km (47 mpg-imp; 39 mpg-US)."
Akkor most 4.8l, vagy 6-6.5l?
Megjegyzem, a 6-6.5l pont jo lenne a specifikalt CO2 kibocsatashoz,
ugyhogy gyanus, hogy veletlenul csak az egyik adat lett kozmetikazva,
a masikat elfelejtettek.
"up to" 10% fogyasztas-csokkentest vizionalnak, meg ha ezt mind sikerul
is megcsinalni, hol van ez egy dizeltol?
Meg azt sem tudni, mit ertenek "traditional petrol engine" alatt.
Mert ha egy karbis motort, akkor vicc az egesz :)
A cikk egyebkent 2010 majusi, szoval nem elavult.
Fuzesi Arnold wrote:
> Hulyeseg, nezz utana!
>
> The head of this revolutionary family is the MultiAir 1.4 engine, which
> makes its global debut on the Alfa Romeo MiTo model and is offered with
> 3 different power levels (105 hp, 135 hp and 170 hp), all Euro 5-ready.
>
> The 170 hp version of the Alfa MiTo 1.4 MultiAir will offer a power to
> weight ratio of 6.7 kg/hp and a power of 124 hp/liter which is the
> highest value ever recorded for an Alfa car. TheAlfa MiTo 1.4 MultiAir
> 170 hp will be equipped with a 6-speed gearbox and will offer a fuel
> economy of 4.8 l/100km and a 139 g/km CO2 emissions level. The Alfa MiTo
> 1.4 MultiAir will have a 0 to 100 km/h time of just over 7.0 seconds.
>
>
> De irhatnek az f458 italia ferrarirol mint a jovo
> Benzinmotorjainak zaszloshajojarol:
>
> But not only is it quick, but the F458 is also surprisingly thrifty.
> Thanks to the direct-injection engine, the Italia requires a relatively
> low 13.7 litres of petrol per 100km on the combined cycle. On the other
> hand, with CO2 emissions of 320g/km, it’s no tree-hugger either.
>
> Egy 570 le-s autorol beszelunk....4500ccm es benzinmotorral.
>
>
> Arnold
>
>
> On 2010.07.05., at 4:47, VF <vf at elte.hu> wrote:
>
>>
>> Hi,
>>
>> De igen. A kozvetlen befecskendezeses benzinmotorokkal kb ugyanaz
>> a problema, mint a HDI dizelekkel. Szamtalanszor leirtam, kuldtem
>> forrasokat, nem megy bele a fejedbe.
>> Ez egy komoly problema a gyartoknak, hatraltatja a technika terjedeset.
>> Ugyanugy van kis koromszemcse, ratapadva mindenfele csunyasagok.
>> Sot, az inhomogen keverekkepzes miatt ugyanugy van jo sok NO is a
>> fustben. De ha erre meg ratenned a szurot, meg a dizelnel szokasos
>> tobbszsoros befecskendezest, akkora fogyasztasa lenne, hogy semmi
>> ertelme nem lenne az egesznek.
>> Nem csak, sot foleg nem az uzemanyagtol fugg a por es NO kibocsatas,
>> hanem a mukodesi elvtol. Ahogy a benzinmotorok is kezdenek egyre
>> inkabb dizel elven mukodni (kozvetlen befecsi + bizonyos tartomanyokban
>> kompresszio-gyujtas + inhomogen keverek nagy lambdaval), elojonnek
>> ugyanazok a problemak is.
>> A kikuszobolesuk jelenleg nem teljesen megoldott, vagy az emisszio,
>> vagy a fogyasztas durvan elszall.
>> A dizelnel mindkettot sikerult elfogadhato szinten tartani.
>> Altalaban az azonos kategoriaban alternativakent kinalt tipusok
>> besorolasa is azonos. Pl Toyota Corolla, a dizel es a benzines is Euro4.
>> Nyilvan ha csak CO2 meg viz jonne a benzinesbol, Euro5-ot vagy meg
>> jobbat kene kapnia a benzinesnek. Nem kapott, nem kaphat, ugyanugy
>> rongalja a kornyezetunk es az egeszsegunk is, mint a dizel.
>> Ebbe sajnos bele kello nyugodnunk. Ahol gyalulnak, ott hullik a forgacs.
>>
>> Fuzesi Arnold wrote:
>>> update-eld a firmware-ed... (Nyilvan nem hegyilevegő jön a
>>> benzinesből sem, es nem a kocsmában vagyunk mucsaröcsögén...h erről
>>> kezdjünk vitázni...fuvazze....azért vannak gondok....)
>>> Erzekeltetni probaltam h lenyegesen kisebb problema mint az hogy
>>> omlik a korom belole. Kezelhetobb stb. A gázok jórésze pedig inert,
>>> és nem durvan rákkeltő PAH feltapadva vmi uméter nagyságú
>>> koromcafatra....
>>> A.
>>> On 2010. 07. 04. 17:27, Hofferek Attila wrote:
>>>> 2010.07.04. 16:44 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>> 2010. július 4. 15:07 Hofferek Attila írta,<hofi at soka.co.hu>:
>>>>>
>>>>>> 2010.07.04. 14:05 keltezéssel, potyo írta:
>>>>>>
>>>>>> Igazából ha úgy szidnád a dízelt, hogy közben egy 1200 kilós 7
>>>>>> literes
>>>>>>> átlagú autót (mondjuk Fiat Bravo, az is olasz) használnál arra, hogy
>>>>>>> eljuss A-ból B-be, akkor sokkal hitelesebb lenne ez a dízel elleni
>>>>>>> harcod a városi dízelautózás ellen. De így, hogy "nem szarok a
>>>>>>> tányérba, amiből eszek", közben meg városban 13-20 liter simán
>>>>>>> lemegy
>>>>>>> a torkán, ez valahogy hiteltelenné teszi a dolgot, mert a benzines
>>>>>>> kipufogógáza sem épp az kristálytiszta hegyi levegő akármilyen
>>>>>>> katalizálás, EGR, két lambdaszondás...
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>> Ne beszélj már, a benzines autó csak co2-t meg vizet bocsát ki,
>>>>>> mint azt
>>>>>> olvashattuk.
>>>>>>
>>>>>
>>>>> csak annyira idiota erv mint amire valasz volt a faq-ban .
>>>>
>>>> Arnold komolyan irta par levellel ez elott.
>>>>
>>>>
>>> .
>>
>> --
>> Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU Hungary
>> "My love is REAL, unless declared INTEGER"
>>
>
> .
>
--
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"
More information about the Elektro-etc
mailing list