[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Mon Jul 5 09:56:42 CEST 2010
129g/Km a co2 elirta a cikk.
De mindegy, VF megmondta nem mukodik. :))))
Arnold
On 2010.07.05., at 9:42, VF <vf at elte.hu> wrote:
> Fuzesi Arnold wrote:
>
>> Hulyeseg, nezz utana!
>
> Ezek a szinhazi elemek... Vagy inkabb kocsmai?
>
> Egyebkent sajnos nem hulyeseg. Mas is leirta mar, reszletesen, de a
> szamodra rossz hireket kovetkezetesen ignoralod.
>
>> 170 hp will be equipped with a 6-speed gearbox and will offer a
>> fuel economy of 4.8 l/100km and a 139 g/km CO2 emissions level. The
>> Alfa MiTo 1.4 MultiAir will have a 0 to 100 km/h time of just over
>> 7.0 seconds.
>
> Erdekes adatok :) Pl a fogyasztasa kb annyi, mint az elobb emlitett
> Audi dizeleke, de a CO2 kibocsatasa meg a benzinesekenel is nagyobb :)
> Nem latsz egy kis ellentmondast? A vizbul vonnya ki a tobbi szenet?
> Ez egy buta marketing szoveg, a valosag messze nem ilyen szep...
> Illetve az idezetben a jovo ido kovetkezetes alkalmazasa arra enged
> kovetkeztetni, hogy vagy a cikk regi, vagy meg nincs kesz az a motor,
> ami a marketingesek szerint ezt tudni fogja.
> Szoval inkabb csak spekulacio.
> Az is felkelthetne a figyelmed, hogy egyetlen mas gyarto sem ilyen
> bator, senki sem mer a sajat hasonlo rendszerere ilyet bevallalni,
> foleg nem egymasnak ellentmondo adatokkal.
> Szerintem egyelore teljesen felejtsd el az egeszet, nem mukodik.
>
>> But not only is it quick, but the F458 is also surprisingly
>> thrifty. Thanks to the direct-injection engine, the Italia requires
>> a relatively low 13.7 litres of petrol per 100km on the combined
>> cycle. On the other hand, with CO2 emissions of 320g/km, it’s no t
>> ree-hugger either.
>> Egy 570 le-s autorol beszelunk....4500ccm es benzinmotorral.
>
> Ezt is mar annyiszor megbeszeltuk...
> A 13.7 litert a normal ciklus alatt mertek. Tehat amikor a dizel eszik
> mondjuk 3.5 vagy 4 litert, a leadott teljesitmeny alacsony, koze
> sincs az
> 570 lohoz. A CO2 kibocsatasa is haromszorosa a manapsag
> kornyezetbaratnak
> tekintett erteknek.
> Az 570 loero leadasakor a fogyasztasa mondjuk 50 vagy 100l/100km, vagy
> ki tudja.
> Megint ugyanazt a hibat koveted el: a max teljesitmenyt veted ossze az
> atlagfogyasztassal. Mit lehet ebbol kihozni? Semmit...
>
> Tenyleg, mit akartal kihozni belole? Dizel verzio van? Mennyit eszik?
> Fura, hogy neked a hatasfokkal es kornyezetbaratsaggal kapcsolatban az
> 570 loeros, 4.5 literes, 13.7l/100km fogyasztasu dogok jutnak az
> eszedbe,
> kozben meg sok eve altalanosak a 4 liter alatti fogyasztasu autok, es
> hamarosan jonnek a 3l alattiak is...
>
>> Arnold
>> On 2010.07.05., at 4:47, VF <vf at elte.hu> wrote:
>>>
>>> Hi,
>>>
>>> De igen. A kozvetlen befecskendezeses benzinmotorokkal kb ugyanaz
>>> a problema, mint a HDI dizelekkel. Szamtalanszor leirtam, kuldtem
>>> forrasokat, nem megy bele a fejedbe.
>>> Ez egy komoly problema a gyartoknak, hatraltatja a technika
>>> terjedeset.
>>> Ugyanugy van kis koromszemcse, ratapadva mindenfele csunyasagok.
>>> Sot, az inhomogen keverekkepzes miatt ugyanugy van jo sok NO is a
>>> fustben. De ha erre meg ratenned a szurot, meg a dizelnel szokasos
>>> tobbszsoros befecskendezest, akkora fogyasztasa lenne, hogy semmi
>>> ertelme nem lenne az egesznek.
>>> Nem csak, sot foleg nem az uzemanyagtol fugg a por es NO kibocsatas,
>>> hanem a mukodesi elvtol. Ahogy a benzinmotorok is kezdenek egyre
>>> inkabb dizel elven mukodni (kozvetlen befecsi + bizonyos
>>> tartomanyokban
>>> kompresszio-gyujtas + inhomogen keverek nagy lambdaval), elojonnek
>>> ugyanazok a problemak is.
>>> A kikuszobolesuk jelenleg nem teljesen megoldott, vagy az emisszio,
>>> vagy a fogyasztas durvan elszall.
>>> A dizelnel mindkettot sikerult elfogadhato szinten tartani.
>>> Altalaban az azonos kategoriaban alternativakent kinalt tipusok
>>> besorolasa is azonos. Pl Toyota Corolla, a dizel es a benzines is
>>> Euro4.
>>> Nyilvan ha csak CO2 meg viz jonne a benzinesbol, Euro5-ot vagy meg
>>> jobbat kene kapnia a benzinesnek. Nem kapott, nem kaphat, ugyanugy
>>> rongalja a kornyezetunk es az egeszsegunk is, mint a dizel.
>>> Ebbe sajnos bele kello nyugodnunk. Ahol gyalulnak, ott hullik a
>>> forgacs.
>>>
>>> Fuzesi Arnold wrote:
>>>> update-eld a firmware-ed... (Nyilvan nem hegyilevegő jön a ben
>>>> zinesből sem, es nem a kocsmában vagyunk mucsaröcsögén...h err
>>>> ől kezdjünk vitázni...fuvazze....azért vannak gondok....)
>>>> Erzekeltetni probaltam h lenyegesen kisebb problema mint az hogy
>>>> omlik a korom belole. Kezelhetobb stb. A gázok jórésze pedig i
>>>> nert, és nem durvan rákkeltő PAH feltapadva vmi uméter nagyság
>>>> ú koromcafatra....
>>>> A.
>>>> On 2010. 07. 04. 17:27, Hofferek Attila wrote:
>>>>> 2010.07.04. 16:44 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>> 2010. július 4. 15:07 Hofferek Attila írta,<hofi at soka.co.hu>:
>>>>>>
>>>>>>> 2010.07.04. 14:05 keltezéssel, potyo írta:
>>>>>>>
>>>>>>> Igazából ha úgy szidnád a dízelt, hogy közben egy 1200 k
>>>>>>> ilós 7 literes
>>>>>>>> átlagú autót (mondjuk Fiat Bravo, az is olasz) használ
>>>>>>>> nál arra, hogy
>>>>>>>> eljuss A-ból B-be, akkor sokkal hitelesebb lenne ez a
>>>>>>>> dízel elleni
>>>>>>>> harcod a városi dízelautózás ellen. De így, hogy "nem
>>>>>>>> szarok a
>>>>>>>> tányérba, amiből eszek", közben meg városban 13-20 lit
>>>>>>>> er simán lemegy
>>>>>>>> a torkán, ez valahogy hiteltelenné teszi a dolgot, mer
>>>>>>>> t a benzines
>>>>>>>> kipufogógáza sem épp az kristálytiszta hegyi levegő a
>>>>>>>> kármilyen
>>>>>>>> katalizálás, EGR, két lambdaszondás...
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>> Ne beszélj már, a benzines autó csak co2-t meg vizet boc
>>>>>>> sát ki, mint azt
>>>>>>> olvashattuk.
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> csak annyira idiota erv mint amire valasz volt a faq-ban .
>>>>>
>>>>> Arnold komolyan irta par levellel ez elott.
>>>>>
>>>>>
>>>> .
>>>
>>> --
>>> Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU
>>> Hungary
>>> "My love is REAL, unless declared INTEGER"
>>>
>> .
>
>
> --
> Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU
> Hungary
> "My love is REAL, unless declared INTEGER"
>
More information about the Elektro-etc
mailing list