[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
VF
vf at elte.hu
Mon Jul 5 09:42:42 CEST 2010
Fuzesi Arnold wrote:
> Hulyeseg, nezz utana!
Ezek a szinhazi elemek... Vagy inkabb kocsmai?
Egyebkent sajnos nem hulyeseg. Mas is leirta mar, reszletesen, de a
szamodra rossz hireket kovetkezetesen ignoralod.
> 170 hp will be equipped with a 6-speed gearbox and will offer a fuel
> economy of 4.8 l/100km and a 139 g/km CO2 emissions level. The Alfa MiTo
> 1.4 MultiAir will have a 0 to 100 km/h time of just over 7.0 seconds.
Erdekes adatok :) Pl a fogyasztasa kb annyi, mint az elobb emlitett
Audi dizeleke, de a CO2 kibocsatasa meg a benzinesekenel is nagyobb :)
Nem latsz egy kis ellentmondast? A vizbul vonnya ki a tobbi szenet?
Ez egy buta marketing szoveg, a valosag messze nem ilyen szep...
Illetve az idezetben a jovo ido kovetkezetes alkalmazasa arra enged
kovetkeztetni, hogy vagy a cikk regi, vagy meg nincs kesz az a motor,
ami a marketingesek szerint ezt tudni fogja.
Szoval inkabb csak spekulacio.
Az is felkelthetne a figyelmed, hogy egyetlen mas gyarto sem ilyen
bator, senki sem mer a sajat hasonlo rendszerere ilyet bevallalni,
foleg nem egymasnak ellentmondo adatokkal.
Szerintem egyelore teljesen felejtsd el az egeszet, nem mukodik.
> But not only is it quick, but the F458 is also surprisingly thrifty.
> Thanks to the direct-injection engine, the Italia requires a relatively
> low 13.7 litres of petrol per 100km on the combined cycle. On the other
> hand, with CO2 emissions of 320g/km, it’s no tree-hugger either.
>
> Egy 570 le-s autorol beszelunk....4500ccm es benzinmotorral.
Ezt is mar annyiszor megbeszeltuk...
A 13.7 litert a normal ciklus alatt mertek. Tehat amikor a dizel eszik
mondjuk 3.5 vagy 4 litert, a leadott teljesitmeny alacsony, koze sincs az
570 lohoz. A CO2 kibocsatasa is haromszorosa a manapsag kornyezetbaratnak
tekintett erteknek.
Az 570 loero leadasakor a fogyasztasa mondjuk 50 vagy 100l/100km, vagy
ki tudja.
Megint ugyanazt a hibat koveted el: a max teljesitmenyt veted ossze az
atlagfogyasztassal. Mit lehet ebbol kihozni? Semmit...
Tenyleg, mit akartal kihozni belole? Dizel verzio van? Mennyit eszik?
Fura, hogy neked a hatasfokkal es kornyezetbaratsaggal kapcsolatban az
570 loeros, 4.5 literes, 13.7l/100km fogyasztasu dogok jutnak az eszedbe,
kozben meg sok eve altalanosak a 4 liter alatti fogyasztasu autok, es
hamarosan jonnek a 3l alattiak is...
> Arnold
>
>
> On 2010.07.05., at 4:47, VF <vf at elte.hu> wrote:
>
>>
>> Hi,
>>
>> De igen. A kozvetlen befecskendezeses benzinmotorokkal kb ugyanaz
>> a problema, mint a HDI dizelekkel. Szamtalanszor leirtam, kuldtem
>> forrasokat, nem megy bele a fejedbe.
>> Ez egy komoly problema a gyartoknak, hatraltatja a technika terjedeset.
>> Ugyanugy van kis koromszemcse, ratapadva mindenfele csunyasagok.
>> Sot, az inhomogen keverekkepzes miatt ugyanugy van jo sok NO is a
>> fustben. De ha erre meg ratenned a szurot, meg a dizelnel szokasos
>> tobbszsoros befecskendezest, akkora fogyasztasa lenne, hogy semmi
>> ertelme nem lenne az egesznek.
>> Nem csak, sot foleg nem az uzemanyagtol fugg a por es NO kibocsatas,
>> hanem a mukodesi elvtol. Ahogy a benzinmotorok is kezdenek egyre
>> inkabb dizel elven mukodni (kozvetlen befecsi + bizonyos tartomanyokban
>> kompresszio-gyujtas + inhomogen keverek nagy lambdaval), elojonnek
>> ugyanazok a problemak is.
>> A kikuszobolesuk jelenleg nem teljesen megoldott, vagy az emisszio,
>> vagy a fogyasztas durvan elszall.
>> A dizelnel mindkettot sikerult elfogadhato szinten tartani.
>> Altalaban az azonos kategoriaban alternativakent kinalt tipusok
>> besorolasa is azonos. Pl Toyota Corolla, a dizel es a benzines is Euro4.
>> Nyilvan ha csak CO2 meg viz jonne a benzinesbol, Euro5-ot vagy meg
>> jobbat kene kapnia a benzinesnek. Nem kapott, nem kaphat, ugyanugy
>> rongalja a kornyezetunk es az egeszsegunk is, mint a dizel.
>> Ebbe sajnos bele kello nyugodnunk. Ahol gyalulnak, ott hullik a forgacs.
>>
>> Fuzesi Arnold wrote:
>>> update-eld a firmware-ed... (Nyilvan nem hegyilevegő jön a
>>> benzinesből sem, es nem a kocsmában vagyunk mucsaröcsögén...h erről
>>> kezdjünk vitázni...fuvazze....azért vannak gondok....)
>>> Erzekeltetni probaltam h lenyegesen kisebb problema mint az hogy
>>> omlik a korom belole. Kezelhetobb stb. A gázok jórésze pedig inert,
>>> és nem durvan rákkeltő PAH feltapadva vmi uméter nagyságú
>>> koromcafatra....
>>> A.
>>> On 2010. 07. 04. 17:27, Hofferek Attila wrote:
>>>> 2010.07.04. 16:44 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>> 2010. július 4. 15:07 Hofferek Attila írta,<hofi at soka.co.hu>:
>>>>>
>>>>>> 2010.07.04. 14:05 keltezéssel, potyo írta:
>>>>>>
>>>>>> Igazából ha úgy szidnád a dízelt, hogy közben egy 1200 kilós 7
>>>>>> literes
>>>>>>> átlagú autót (mondjuk Fiat Bravo, az is olasz) használnál arra, hogy
>>>>>>> eljuss A-ból B-be, akkor sokkal hitelesebb lenne ez a dízel elleni
>>>>>>> harcod a városi dízelautózás ellen. De így, hogy "nem szarok a
>>>>>>> tányérba, amiből eszek", közben meg városban 13-20 liter simán
>>>>>>> lemegy
>>>>>>> a torkán, ez valahogy hiteltelenné teszi a dolgot, mert a benzines
>>>>>>> kipufogógáza sem épp az kristálytiszta hegyi levegő akármilyen
>>>>>>> katalizálás, EGR, két lambdaszondás...
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>> Ne beszélj már, a benzines autó csak co2-t meg vizet bocsát ki,
>>>>>> mint azt
>>>>>> olvashattuk.
>>>>>>
>>>>>
>>>>> csak annyira idiota erv mint amire valasz volt a faq-ban .
>>>>
>>>> Arnold komolyan irta par levellel ez elott.
>>>>
>>>>
>>> .
>>
>> --
>> Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU Hungary
>> "My love is REAL, unless declared INTEGER"
>>
>
> .
>
--
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"
More information about the Elektro-etc
mailing list