[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
trebi at algoritmic.hu
trebi at algoritmic.hu
Sun Jul 4 11:34:53 CEST 2010
Fuzesi Arnold wrote:
> http://totalcar.hu/magazin/hirek/2010/07/03/szenszalbol_szovik_a_varosi_bmw-t/
>
> Be jo is lenne ha ilyenek rohangalnanak mar a varosban....
>
> (FAQ meg korrekt csak 2001-et idezi, nem 2010-et..a hekkelt multiair
> kulonosen tetszett. :) legnagyobb szeleskorben hasznalhato (tucat
> autokba) innovacio a common rail ota... Ev motorja meg hasonlo cimek
> csak hab a tortan. Dizel meg traktorba es kamionba valo.
Ennyire nem éles a határ. Valahol másfél tonna környékén kezd markánsan
kijönni a dízel előnye, minden szempontot összevetve. Furgonoknál már nem
látsz benzinmotort, nagyon gazdaságtalan lenne.
A common rail is fejlődött ám, nemcsak a benzinmotorok, sőt. Dízelek jobban.
A maiak már nagyon precízen dolgoznak, amíg meg nem "tuningolják" őket. A
tönkremenés pedig a régebbiekre igaz, ott ha elkezdett megindulni a kopás,
akkor kisnyomású pumpa, nagynyomású pumpa, összes injektor csere élből, ami
jó esetben félmillióból megúszható volt, és ez valahol 200 és 300 ezer km
között jött elő. Az utóbbi 5-6 évben kijöttek közül, amiket ismerek, már
több is futott 6-800 ezer km-t, haszonjárműben, és kutya baja. A kamionoknál
pedig (régóta common rail mind) a miliós futásteljesítmény, hozzányúlás
nélkül, alapvető elvárás.
Trebitsch
More information about the Elektro-etc
mailing list