[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok

trebi at algoritmic.hu trebi at algoritmic.hu
Sun Jul 4 11:34:53 CEST 2010


Fuzesi Arnold wrote:
> http://totalcar.hu/magazin/hirek/2010/07/03/szenszalbol_szovik_a_varosi_bmw-t/
>
> Be jo is lenne ha ilyenek rohangalnanak mar a varosban....
>
> (FAQ meg korrekt csak 2001-et idezi, nem 2010-et..a hekkelt multiair
> kulonosen tetszett. :) legnagyobb szeleskorben hasznalhato (tucat
> autokba) innovacio a common rail ota...  Ev motorja meg hasonlo cimek
> csak hab a tortan. Dizel meg traktorba es kamionba valo.

Ennyire nem éles a határ. Valahol másfél tonna környékén kezd markánsan 
kijönni a dízel előnye, minden szempontot összevetve. Furgonoknál már nem 
látsz benzinmotort, nagyon gazdaságtalan lenne.
A common rail is fejlődött ám, nemcsak a benzinmotorok, sőt. Dízelek jobban. 
A maiak már nagyon precízen dolgoznak, amíg meg nem "tuningolják" őket.  A 
tönkremenés pedig a régebbiekre igaz, ott ha elkezdett megindulni a kopás, 
akkor kisnyomású pumpa, nagynyomású pumpa, összes injektor csere élből, ami 
jó esetben félmillióból megúszható volt, és ez valahol 200 és 300 ezer km 
között jött elő. Az utóbbi 5-6 évben kijöttek közül, amiket ismerek, már 
több is futott 6-800 ezer km-t, haszonjárműben, és kutya baja. A kamionoknál 
pedig (régóta common rail mind) a miliós futásteljesítmény, hozzányúlás 
nélkül, alapvető elvárás.

Trebitsch 



More information about the Elektro-etc mailing list