[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Sun Jul 4 12:00:19 CEST 2010
Nezd, a tucat szgk -kozul 3 evesen nem latok olyat ami ne fustolne.
Emelkedon lakom az emberek nyomjak felfele mintha muszaly lenne ha
kint allok a haz elott beszelgetek stb nincs olyan par eves dizel ami
ne fustolne szemmellathatoan. De motoron bicajon meginkabb kijon h 99%
uk utan fust van. Meg kibaszott budos.
Ismerosi korben pajero c3 206 alfa 166 avensis hiace stb par evesen
detto fustolnek. Pajeroban van 120e kb. Alfaban min 2x ennyi tobbiben
70 100e kornyeken. Tonkre egyik sincs menve de fustol es az en
olvasatomban az javitasra szorul. Ugy nez ki s helyzet h amig kijonnek
a szalonbol teljesitik az emisszios normakat aztan par ev alatt a
nullara amortizalodnak. 600e Km et futott haszon lehet h elment annyit
de h lampanal nem szivesen allnek motorral utana az tuti.
Kamion mas tema. Valszeg megmutatkozik a vetelarban a minoseg. Csak
egy befecskendezo EFI millios osszeg bele...mennyit porog egy kamion
motor amugy?
Nyilvan ha millio Km et elmennek nem ugyan az a vilag mint a citroen
c3 amelyik 70e kornyeken mar a boven ciki kategoriat kepviselte
fustolesugyileg. 150e javitas helyett eladtak...
Arnold
On 2010.07.04., at 11:34, <trebi at algoritmic.hu> wrote:
> Fuzesi Arnold wrote:
>> http://totalcar.hu/magazin/hirek/2010/07/03/szenszalbol_szovik_a_varosi_bmw-t/
>>
>> Be jo is lenne ha ilyenek rohangalnanak mar a varosban....
>>
>> (FAQ meg korrekt csak 2001-et idezi, nem 2010-et..a hekkelt multiair
>> kulonosen tetszett. :) legnagyobb szeleskorben hasznalhato (tucat
>> autokba) innovacio a common rail ota... Ev motorja meg hasonlo cimek
>> csak hab a tortan. Dizel meg traktorba es kamionba valo.
>
> Ennyire nem éles a határ. Valahol másfél tonna környékén kezd
> markánsan kijönni a dízel előnye, minden szempontot összevetve.
> Furgonoknál már nem látsz benzinmotort, nagyon gazdaságtalan lenn
> e.
> A common rail is fejlődött ám, nemcsak a benzinmotorok, sőt.
> Dízelek jobban. A maiak már nagyon precízen dolgoznak, amíg meg
> nem "tuningolják" őket. A tönkremenés pedig a régebbiekre igaz,
> ott ha elkezdett megindulni a kopás, akkor kisnyomású pumpa,
> nagynyomású pumpa, összes injektor csere élből, ami jó esetben
> félmillióból megúszható volt, és ez valahol 200 és 300 ezer km
> között jött elő. Az utóbbi 5-6 évben kijöttek közül, amiket
> ismerek, már több is futott 6-800 ezer km-t, haszonjárműben, és
> kutya baja. A kamionoknál pedig (régóta common rail mind) a
> miliós futásteljesítmény, hozzányúlás nélkül, alapvető
> elvárás.
>
> Trebitsch
More information about the Elektro-etc
mailing list