[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok

Fuzesi Arnold arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Sun Jul 4 10:17:45 CEST 2010


http://totalcar.hu/magazin/hirek/2010/07/03/szenszalbol_szovik_a_varosi_bmw-t/

Be jo is lenne ha ilyenek rohangalnanak mar a varosban....

(FAQ meg korrekt csak 2001-et idezi, nem 2010-et..a hekkelt multiair  
kulonosen tetszett. :) legnagyobb szeleskorben hasznalhato (tucat  
autokba) innovacio a common rail ota...  Ev motorja meg hasonlo cimek  
csak hab a tortan. Dizel meg traktorba es kamionba valo. Sehol mashol  
nem szabadna alkalmazni plane a varosi kozlekedesben. Buszban sem, oda  
gazos motorok teljesen jok. Szemelyautoba meg vegkepp nem. Fustolnek,  
emberi aron karbantarthatatlanok, es ahogy oregszenek drasztikusan  
romlik az emissziojuk. A szallo por meg amire emlekszem h kodositve  
lett. Szmogriado eseten erdekes mod a dizelek az elsok amik le vannak  
ultetve... No comment. Ki kellene mar golyozni oket a varosi  
kozlekedesbol. Vagy 98% extra adoval sujtani. :))


Arnold


On 2010.07.03., at 19:48, <trebi at algoritmic.hu> wrote:

> Igen, csak. Nem mindegy, hogy mekkora autóról beszélünk ilyen  
> dízel vs. benzin dologban. A Suzuki egy kicsi autó, annál még nem  
> igazán jön elő a dízel gazdaságossága. Minél nagyobb, nehezebb  
> az autó: annál jobban kiderül. Nagyvasat senki nem hajt benzinnel,  
> még az amerikaiak se.
> A dízel FAQ, VF-től, teljesen korrekt.
>
> Trebitsch
>
> ----- Original Message ----- From: "Karoly Kovacs" <koka55 at yahoo.com>
> To: <elektro-etc at tesla.hu>
> Sent: Saturday, July 03, 2010 4:25 PM
> Subject: Re: [elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
>
>
> Azt hiszem, Nalad a pont!
>
> MINDENKINEK maganak kell eldontenie, hogy milyen korulme-
> nyek kozt hasznalja az autot, mennyit megy vele, stb.
>
> Ennek tukreben kell donteni, es nem mindenfele dizel vs. benya
> hitvitakat szitani. :)))
>
> (Nekunk is benzines a masodik autonk - alapos megfontolasok
> miatt.)
>
> Karoly
>
> -----------------------------------------------------
> "Houston, I am the problem!"
>
>
>
> ----- Original Message ----
>> From: KJ <kj at faldeko.hu>
>> To: elektro-etc at tesla.hu
>> Sent: Fri, July 2, 2010 5:18:28 PM
>> Subject: Re: [elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re:  Faradt fiatalok
>>
>> Itt van példának az új Suzuki kiadás
>>
>> 1242 cm3 benzin
>> K12B Dual  VVT
>>
>> 94 LE (6000/perc)
>> 118 Nm (4800/perc)
>> fogyi 5 liter
>> CO 116  gr/km
>> gyorsulás 12,3 sec
>> Végsebesség 165 km/h
>> üres tömeg 960  kg
>>
>> ---------------
>>
>> 1248 cm dízel
>> D13a a DDiS
>> (Fiat tervezésű  turbó)
>>
>> 75 LE (4000/perc)
>> 190 Nm (1750/perc)
>> fogyi 4,2 liter
>> CO  109 gr/km
>> gyorsulás 12,7 sec
>> végsebesség 165 km/h
>> üres tömeg 980  kg
>>
>> Mostakko melyik kéne?
>> A drágább, picit lassabb dízel?
>> Vagy az  olcsóbb, picit gyorsabb benzin...
>>
>> Melyik....
>> ha zöld vagyok és  vajon
>> melyik ha gazdaságos vagyok?
>>
>> Arra az évi 8-10000  km-re...?
>> Amit az átlag suzukis megy vele...
>>
>> Két gyakorlatilag AZONOS  autó
>> ami között van 0,8 liter fogyi különbség
>>
>> Az ára még ugye  ismeretlen, de...
>> ...ha a dízel érezhetőn drágáb lesz
>> akkor érdekesen  alakul a kérdés,
>> különös tekinttel a korábbi széthullására...
>> és az EURO 5  müködtetési költégeire
>>
>> KJ
>>
>>
>>
>>
>>
>
>
>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list