[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Sun Jul 4 10:17:45 CEST 2010
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2010/07/03/szenszalbol_szovik_a_varosi_bmw-t/
Be jo is lenne ha ilyenek rohangalnanak mar a varosban....
(FAQ meg korrekt csak 2001-et idezi, nem 2010-et..a hekkelt multiair
kulonosen tetszett. :) legnagyobb szeleskorben hasznalhato (tucat
autokba) innovacio a common rail ota... Ev motorja meg hasonlo cimek
csak hab a tortan. Dizel meg traktorba es kamionba valo. Sehol mashol
nem szabadna alkalmazni plane a varosi kozlekedesben. Buszban sem, oda
gazos motorok teljesen jok. Szemelyautoba meg vegkepp nem. Fustolnek,
emberi aron karbantarthatatlanok, es ahogy oregszenek drasztikusan
romlik az emissziojuk. A szallo por meg amire emlekszem h kodositve
lett. Szmogriado eseten erdekes mod a dizelek az elsok amik le vannak
ultetve... No comment. Ki kellene mar golyozni oket a varosi
kozlekedesbol. Vagy 98% extra adoval sujtani. :))
Arnold
On 2010.07.03., at 19:48, <trebi at algoritmic.hu> wrote:
> Igen, csak. Nem mindegy, hogy mekkora autóról beszélünk ilyen
> dízel vs. benzin dologban. A Suzuki egy kicsi autó, annál még nem
> igazán jön elő a dízel gazdaságossága. Minél nagyobb, nehezebb
> az autó: annál jobban kiderül. Nagyvasat senki nem hajt benzinnel,
> még az amerikaiak se.
> A dízel FAQ, VF-től, teljesen korrekt.
>
> Trebitsch
>
> ----- Original Message ----- From: "Karoly Kovacs" <koka55 at yahoo.com>
> To: <elektro-etc at tesla.hu>
> Sent: Saturday, July 03, 2010 4:25 PM
> Subject: Re: [elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
>
>
> Azt hiszem, Nalad a pont!
>
> MINDENKINEK maganak kell eldontenie, hogy milyen korulme-
> nyek kozt hasznalja az autot, mennyit megy vele, stb.
>
> Ennek tukreben kell donteni, es nem mindenfele dizel vs. benya
> hitvitakat szitani. :)))
>
> (Nekunk is benzines a masodik autonk - alapos megfontolasok
> miatt.)
>
> Karoly
>
> -----------------------------------------------------
> "Houston, I am the problem!"
>
>
>
> ----- Original Message ----
>> From: KJ <kj at faldeko.hu>
>> To: elektro-etc at tesla.hu
>> Sent: Fri, July 2, 2010 5:18:28 PM
>> Subject: Re: [elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
>>
>> Itt van példának az új Suzuki kiadás
>>
>> 1242 cm3 benzin
>> K12B Dual VVT
>>
>> 94 LE (6000/perc)
>> 118 Nm (4800/perc)
>> fogyi 5 liter
>> CO 116 gr/km
>> gyorsulás 12,3 sec
>> Végsebesség 165 km/h
>> üres tömeg 960 kg
>>
>> ---------------
>>
>> 1248 cm dízel
>> D13a a DDiS
>> (Fiat tervezésű turbó)
>>
>> 75 LE (4000/perc)
>> 190 Nm (1750/perc)
>> fogyi 4,2 liter
>> CO 109 gr/km
>> gyorsulás 12,7 sec
>> végsebesség 165 km/h
>> üres tömeg 980 kg
>>
>> Mostakko melyik kéne?
>> A drágább, picit lassabb dízel?
>> Vagy az olcsóbb, picit gyorsabb benzin...
>>
>> Melyik....
>> ha zöld vagyok és vajon
>> melyik ha gazdaságos vagyok?
>>
>> Arra az évi 8-10000 km-re...?
>> Amit az átlag suzukis megy vele...
>>
>> Két gyakorlatilag AZONOS autó
>> ami között van 0,8 liter fogyi különbség
>>
>> Az ára még ugye ismeretlen, de...
>> ...ha a dízel érezhetőn drágáb lesz
>> akkor érdekesen alakul a kérdés,
>> különös tekinttel a korábbi széthullására...
>> és az EURO 5 müködtetési költégeire
>>
>> KJ
>>
>>
>>
>>
>>
>
>
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list