[elektro-etc] Faradt fiatalok

VF vf at elte.hu
Thu Jul 1 04:57:33 CEST 2010


Fuzesi Arnold wrote:

> Ha ezeket rendbeteszed maris 8-9 liternel vagyunk... lehet kicsit tobb 
> co2, de ha mar aggodunk a Foldert akkor tok ellentmondasos h kinyirjuk 

Az elhasznalt energia aranyos a CO2 kibocsatassal. Dizelnel kicsit
kevesebb, mert a hosszabb szenlanc osszetoresehez kell nemi plusz
energia. Na most innen gondold at az egeszet.

> Ez mar alakul.
> (Olaszok ezzel a fogyasztassal 175LE-s 1.4 turbo benzin motorokat 
> mozgatnak napjainkban.)

Kamu. Nezd meg a CO2-t, es rajossz.
El kene fogadni, hogy a dizelmotorok hatasfoka sokkal jobb mint a
benzinmotoroke. Ennek sok oka van, most nem reszletezem.
Valoszinuleg igy is fog maradni meg sokaig.
Mindenki tudja, alaptetel ebben az iparban, egyedul az elektro listakon
tagadjatok, de itt szinte kivetel nelkul mindenki.

> Mint irtam volt 90-nel kozlekedve kulturaltan a 3.0 V6 benzines 1930kg 
> önsúlyó automata váltós Lancia 7.6 literrel elmegy.  Ehhez merve 
> rengeteg a Kia fogyasztasa...

Utalok veled vitatkozni, mert folyamatosan csusztatsz, szinte minden
mondatod inkorrekt.
Kezdve onnan, hogy a par % suruseg-kulonbseggel akarod magyarazni a
tobb mint dupla fogyasztast, probalod elbagatellizalni a CO2 kibocsatast,
most meg egy nagy es egy kis motort hasonlitasz ossze.
Nyilvan tok ugyanolyan elven mukodo nagy es kis motor kozul a nagynak
jobb lesz a hatasfoka, felesleges magyarazni, hogy miert.
Ha pedig nem szamitana a kornyezetvedelem, mar 15 eve 3l alatt jarnank.
Az "ehhez merve" kifejezes ugye megint a "standard ciklus alatt mert
atlagfogyasztas" / "maximalis teljesitmeny" modszerrel szamolt, jol hangzo,
am teljesen ertelmetlen mennyisegre utal?

> A.

-- 
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com>   Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"



More information about the Elektro-etc mailing list