[elektro-etc] co2 benzin dizel volt Re: Faradt fiatalok
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Thu Jul 1 15:55:17 CEST 2010
On 2010. 07. 01. 4:57, VF wrote:
> Fuzesi Arnold wrote:
>
>> Ha ezeket rendbeteszed maris 8-9 liternel vagyunk... lehet kicsit tobb
>> co2, de ha mar aggodunk a Foldert akkor tok ellentmondasos h kinyirjuk
>
> Az elhasznalt energia aranyos a CO2 kibocsatassal. Dizelnel kicsit
> kevesebb, mert a hosszabb szenlanc osszetoresehez kell nemi plusz
> energia. Na most innen gondold at az egeszet.
Azon mit gondoljak at hogy az emberek a fogyasztast literben merik mikozben az
uzemanyag terfogata es a benne tarolt energia ket kulon dolog.
Dizel nagyobb surusegu mint a benzin. Tobb szenatom van benne, azaz x db/mol
(ahogy tetszik) C elégetese CO2-ve literben kevesebb gazolajbol megoldhato.
Azaz innentol total ertelmetlen a fogyasztasat egy az egyben osszevetni egy
benzinesnek meg egy dizelnek. Minimum az hogy korrigalni kellene a suruseggel.
>> Ez mar alakul.
>> (Olaszok ezzel a fogyasztassal 175LE-s 1.4 turbo benzin motorokat
>> mozgatnak napjainkban.)
>
> Kamu. Nezd meg a CO2-t, es rajossz.
Alfa Romeo Mito 1.4 benzin MultiAir turbomotorral:
"A kiemelkedő teljesítményhez hasonlóan magas szintű környezeti tudatosság és
üzemanyag-takarékosság társul: számszerűen különösen alacsony, 129 g/km
CO2-kibocsátás, és csupán 5,6 l/100km vegyes ciklus szerinti átlagfogyasztás."
http://www.alfaromeo.hu/novinky.php?novinka=94
"MultiAir akár 10% teljesítmény- és akár 15% nyomaték-növekedést érhet el,
mégpedig jelentősen mérsékelt üzemanyag-fogyasztás (akár -10%), CO2-kibocsátás
(akár -10%), részecske-kibocsátás (akár -40%) és NOx-emisszió (akár -60%) mellett."
(Kia Ceed 1.4 benzin 139g/km,
Toyota Corolla 1.4 dizel 127.00g/km - hirtelen googliztam mindkettőt...ha
hulyeseg javitsatok...de sztem nem hulyeseg...szoval ennyit a co2-rol....is...)
> El kene fogadni, hogy a dizelmotorok hatasfoka sokkal jobb mint a
> benzinmotoroke. Ennek sok oka van, most nem reszletezem.
Ezzel nincs is gond. Csak az auto nemcsak motorbol all, hanem csomo szarbol
(valto, szuro hegyek stb) aminek folytan a fogyasztas ugy szall el a modern
sokszelepes dizeleknel mint a gyozelmi zaszlo.
> Mindenki tudja, alaptetel ebben az iparban, egyedul az elektro listakon
> tagadjatok, de itt szinte kivetel nelkul mindenki.
Egyszer majd megerted hogy egy elmeleti dizelmotor meg egy valosagos autoba
epitett dizel motorral hajtott jarmu mint rendszer kozott eleg jelentos a
kulonbseg. Ebbol fakad hogy dizelt egyre kevesbe eri meg venni. Aki picit is
foglalkozik a legszennyezessel es nem kapaszkodik a co2 ertekekbe (magyarazza
meg maganak hogy a Földet ezzel menti majd meg) annak meg mar regota nem.
Acs Gabi benzin Kia Ceed-je ahogy olvasom a toyota corolla utan alig eszik tobbet.
Kb amivel a dizel surubb uzemanyag.
>> Mint irtam volt 90-nel kozlekedve kulturaltan a 3.0 V6 benzines 1930kg
>> önsúlyó automata váltós Lancia 7.6 literrel elmegy. Ehhez merve
>> rengeteg a Kia fogyasztasa...
>
> Utalok veled vitatkozni, mert folyamatosan csusztatsz, szinte minden
> mondatod inkorrekt.
> Kezdve onnan, hogy a par % suruseg-kulonbseggel akarod magyarazni a
> tobb mint dupla fogyasztast,
Milyen dupla? Mivan?
> probalod elbagatellizalni a CO2 kibocsatast,
> most meg egy nagy es egy kis motort hasonlitasz ossze.
Sztem tobb mint erdekes hogy egy ketszer olyan nehez ketszer annyi kobcentis
ketszer olyan eros auto olajos (vesztesegesebb) automata valtoval kevesebbet
fogyaszt orszaguton.
> Nyilvan tok ugyanolyan elven mukodo nagy es kis motor kozul a nagynak
> jobb lesz a hatasfoka, felesleges magyarazni, hogy miert.
Regebben azt nyomattad ezerrel, hogy rosszabb mert tobb a henger nagyobb a
surlodas ilyenek. Nna, hogyisvanez? :)
A.
More information about the Elektro-etc
mailing list