[elektro-etc] Faradt fiatalok
potyo
potyo.ada at gmail.com
Thu Jul 1 00:04:36 CEST 2010
Szerintem a mechanikus részek számára nem lényeges az abszolút
hőmérséklet, inkább az a lényeg, hogy mindig ugyanannyi legyen. Most
hogy 90 fok vagy 20 fok, az a dugattyúnak mindegy lehet. Valószínűleg
olyan paraméterek határozták meg ezt a 90-100 fok környékét, hogy pl.
a benzin elpárologjon az alkatrészekről, ne csapódjon ki azokra, aztán
a motorolaj hőmérséklete (főleg a régieké) is fontos lehetett, de pl.
a hűtőrendszerben se kelljen túl nagy nyomást fenntartani a forrás
megakadályozásához, de ne kelljen túl nagy hűtőt sem használni, stb.
Szóval valami kompromisszum eredménye lehet ez a 90-100 fok.
Mondjuk azt tudom, hogy a léghűtéses Deutz traktor akkor szeretett
legkevesebbet fogyasztani, ha a motor hőmérséklete olyan volt, hogy a
hengerfej hűtőbordáin a szelepfedélnél kiszivárgó olaj már majdnem
füstölni kezdett. Az se épp alacsony hőmérséklet lehetett :-))
Hofferek Attila <hofi at soka.co.hu> írta (2010. június 30. 21:47):
> 2010.06.30. 20:57 keltezéssel, potyo írta:
>>
>> Hát igen, meg van magyarázva, hogy miért taposd már az üzemi
>> hőmérséklet előtt, így előbb tönkremenjen, és ezzel végül ők járjanak
>> jól. Kb. mint hogy az a politikus, aki úgy küld el a fenébe, hogy
>> várod, hogy indulhass...
>>
>> Nem csak a kenés a lényeg, hanem az alkatrészek különféle mértékű
>> hőtágulása-deformációja is, ahogy az a totalcaron szerepel. Szóval én
>> továbbra sem tekintem üzemmelegnek a motort, ami csak 40-50 fokos, ha
>> az állandósult üzemi hőmérséklete 90 fok, mondjon bárki bármit :-))
>>
>
> Ráadásul nem is biztos, hogy a motor 90 fok körül érzi jól magát, lehet,
> hogy például 130 fokon lenne optimális, csak ugye ott a víz elforr. Bár erre
> kevés az esély, gondolom ilyen hőmérsékletre tervezik (most már) az
> alkatrészeket, de a régi kocsikon simán el lehet képzelni, hogy más a szitu.
> Pl a skoda120, amikor forrt a víz, jobban ment :-)
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list