[elektro-etc] lendkerekes buszok

Charles Hoss charles.hoss at gmail.com
Fri Jun 5 00:29:45 CEST 2009


vajk fekete írta:
> nyilvan nem buszsoforrel jart a sinbusz. 
>
> az egyik fo kulonbseg a villamos es a vonat kozott, hogy elobbinek van sinfekje. ha muszaj, kozuti jarmutol megszokotthoz hasonlo fektavval meg tud allni. 
>
> ezert van pl, hogy a villamosnal minden tovabbi nelkul vannak mezei lampas keresztezodesek, ahol a villamos "pirosat" kap, megall, var, zoldre indul. ezzel szemben a vonatnal a keresztezodesben mindig a vonatnak van elsobbsege, ha piros neki egy jelzo, akkor elotte x kilometerrel egy masik jelzon mar az a jelzes van hogy vigyazz, a kovetkezo piros lesz. a vonatnak nem kell tudni a belathato szakaszon megallni. 
>
> nyilvan a sinbusztol is a vasuti szabalyok betartasat varjak el, hiszen vasuton megy. 
>
> szerintetek siman lehet egy 100t vasuti kocsi megallitasara meretezett es tervezett fekkel egy 10t buszt rendesen adagolva fekezni?
szerintem ha levegos fek , akkor varhatoan a munkahenger atmerojevel 
alkalmassa teheto az azonos mukodesre azonos feltetelek menten .
talan a fekbetet eseteben kell valami melegedes amitol mukodokepesse 
valik - lehet hogy busz terhelesnel a tul kis ero miatt a betet 
felpolirozodott ?

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list