[elektro-etc] lendkerekes buszok

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Fri Jun 5 06:09:18 CEST 2009


Moczik Gabor wrote:

> Nem valoszinu, bar en eleve nem ertem, hogy miert nem tettek ra rendes 
> dob
> vagy tarcsafeket. Tulajdonkeppen ez egy busz, a feket nem kellett volna
> bantani (marmint technologiat modositani) csak a kereket kell 
> lecserelni.

De hiszen a kerékben van a dobfék. Valami módon persze lehet oda 
szerkeszteni egy vasúti kereket, de hogy nem úgy, hogy előszednek egyet, 
az biztos.

> Tovabba nem ertem, miert kellene 200 kilos vaskerekeket tenni ra, egy
> konnyitett, a tomeghez es a sinhez alkalmas profilos lemezfelni kellett
> volna ra. Persze ezt mar egyedileg gyartani kell, vaskerek meg volt
> raktaron, hirtelen felindulasbol vegzett kis koltsegvetesu kiserletnel 
> ez
> eleg fontos szempont lehetett. Csak eppen sir rola, hogy nem igazan lesz 
> jo.

Ha igaz, amit Vajk írt, hogy vasúti tipusú fékre is áttértek, akkor egész 
mackós az átalakítás. Ha meg az egész futóművet áttették, tehát nem 200 
kilós a kerék, hanem az egész, ahogy van (legalábbis elől) 1:1-ben egy 
komplett, nem pulmann vagy hogy hívják, csak sima egytengelyű vasúti 
futómű, az azért marha nehéz ám! Ha hátulra is ilyet raktak, csak valahogy 
ráaplikálták a hajtást a kardánnal, akkor dögnehéz lesz a busz.

Tényleg lehet, hogy valami spéci, pont oda valót kellett volna gyártani, 
de hát ahhoz meg tényleg kell valami gyártómű. Ki lehet vágni a vasúti 
kerék közepét, és odahegeszteni valamit, ami illeszkedik a busz kerekeire 
(ha egyáltalán jó lesz így a nyomtáv), de hogy innentől már 
biztonságtechikai kérdés is, az biztos. Az biztos nem megy, hogy majd 
Janibácsi körbehegeszti szépen... oszt jóvan.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list