[elektro-etc] lendkerekes buszok
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Fri Jun 5 06:09:18 CEST 2009
Moczik Gabor wrote:
> Nem valoszinu, bar en eleve nem ertem, hogy miert nem tettek ra rendes
> dob
> vagy tarcsafeket. Tulajdonkeppen ez egy busz, a feket nem kellett volna
> bantani (marmint technologiat modositani) csak a kereket kell
> lecserelni.
De hiszen a kerékben van a dobfék. Valami módon persze lehet oda
szerkeszteni egy vasúti kereket, de hogy nem úgy, hogy előszednek egyet,
az biztos.
> Tovabba nem ertem, miert kellene 200 kilos vaskerekeket tenni ra, egy
> konnyitett, a tomeghez es a sinhez alkalmas profilos lemezfelni kellett
> volna ra. Persze ezt mar egyedileg gyartani kell, vaskerek meg volt
> raktaron, hirtelen felindulasbol vegzett kis koltsegvetesu kiserletnel
> ez
> eleg fontos szempont lehetett. Csak eppen sir rola, hogy nem igazan lesz
> jo.
Ha igaz, amit Vajk írt, hogy vasúti tipusú fékre is áttértek, akkor egész
mackós az átalakítás. Ha meg az egész futóművet áttették, tehát nem 200
kilós a kerék, hanem az egész, ahogy van (legalábbis elől) 1:1-ben egy
komplett, nem pulmann vagy hogy hívják, csak sima egytengelyű vasúti
futómű, az azért marha nehéz ám! Ha hátulra is ilyet raktak, csak valahogy
ráaplikálták a hajtást a kardánnal, akkor dögnehéz lesz a busz.
Tényleg lehet, hogy valami spéci, pont oda valót kellett volna gyártani,
de hát ahhoz meg tényleg kell valami gyártómű. Ki lehet vágni a vasúti
kerék közepét, és odahegeszteni valamit, ami illeszkedik a busz kerekeire
(ha egyáltalán jó lesz így a nyomtáv), de hogy innentől már
biztonságtechikai kérdés is, az biztos. Az biztos nem megy, hogy majd
Janibácsi körbehegeszti szépen... oszt jóvan.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list