[elektro-etc] dizel kerdesek

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
Tue Dec 29 21:29:09 CET 2009


jhidvegi írta:
> Jó lenne érteni azt is, hogy a dízel módú üzemnél mitol keletkezik 
> korom. Akkor is, ha jókora a légfelesleg, benzinesnél meg miért kevésbé 
> vagy nem.
> Azt hogy csinálják, amit a múltkor láttam? Egy dögnagy autó állt 
> elottem, két kipufogónyílás hátul, pont bele lehetett látni, ahogy a 
> lámpa belevilágított. Koromnak, bármiféle szennyezodésnek nyoma se volt. 
> (Tipust nem jegyeztem meg.) Persze lehet, hogy vagy még vadi új volt a 
> járgány, vagy a kipufogója volt az, de akkor is, amikor gyorsított 
> elottem, akkor is úgy láttam, hogy ebbe talán beleszippantani se lenne 
> cikis. Lehet, hogy hidrogénnel ment?

Vagy csak benzinnel. :-) Az olajkalyhak kormolnak es budosek :-)

> Egy gondolat a hibridekrol: én nem ott látom az eltérést, hogy jaj, ez 
> sokkal kevesebbet eszik, hanem ott, hogy a hibridekkel foleg a városi 
> forgalomban a fékezéssel felemésztett mozgási energia nem eldisszipálva 
> lesz, hanem jelentos részben visszanyerve. Valamint a változó terhelésu 
> menetben elképzelheto, hogy a motor egy jóval egyenletesebb járást vehet 
> fel, ami jelentos hatásfokjavulással és 
> károsanyagkibocsátás-csökkenéssel járhat. Elobb-utóbb csak lesznek 
> sokkal jobb aksik is. (MJ/kg, élettartam, hatásfok, töltési sebesség...)

Meg abban is, hogy a motor nem puffog alapjáraton a dugóban.



More information about the Elektro-etc mailing list