[elektro-etc] dizel kerdesek
Hofferek Attila
hofi at soka.co.hu
Tue Dec 29 21:29:09 CET 2009
jhidvegi írta:
> Jó lenne érteni azt is, hogy a dízel módú üzemnél mitol keletkezik
> korom. Akkor is, ha jókora a légfelesleg, benzinesnél meg miért kevésbé
> vagy nem.
> Azt hogy csinálják, amit a múltkor láttam? Egy dögnagy autó állt
> elottem, két kipufogónyílás hátul, pont bele lehetett látni, ahogy a
> lámpa belevilágított. Koromnak, bármiféle szennyezodésnek nyoma se volt.
> (Tipust nem jegyeztem meg.) Persze lehet, hogy vagy még vadi új volt a
> járgány, vagy a kipufogója volt az, de akkor is, amikor gyorsított
> elottem, akkor is úgy láttam, hogy ebbe talán beleszippantani se lenne
> cikis. Lehet, hogy hidrogénnel ment?
Vagy csak benzinnel. :-) Az olajkalyhak kormolnak es budosek :-)
> Egy gondolat a hibridekrol: én nem ott látom az eltérést, hogy jaj, ez
> sokkal kevesebbet eszik, hanem ott, hogy a hibridekkel foleg a városi
> forgalomban a fékezéssel felemésztett mozgási energia nem eldisszipálva
> lesz, hanem jelentos részben visszanyerve. Valamint a változó terhelésu
> menetben elképzelheto, hogy a motor egy jóval egyenletesebb járást vehet
> fel, ami jelentos hatásfokjavulással és
> károsanyagkibocsátás-csökkenéssel járhat. Elobb-utóbb csak lesznek
> sokkal jobb aksik is. (MJ/kg, élettartam, hatásfok, töltési sebesség...)
Meg abban is, hogy a motor nem puffog alapjáraton a dugóban.
More information about the Elektro-etc
mailing list