[elektro-etc] dizel
J. D.
aradsega at gmail.com
Tue Dec 29 07:05:04 CET 2009
Egy VW Passat kézikönyv szerint:
A benzines motorok (74, 92, 110, 142 kW):
max. teljesítmény 5300 - 6000 1/perc-nél,
max. nyomaték 3200 - 4000 1/perc-nél.
A dízel motorok (66, 81 kW):
max. teljesítmény 4000 - 4150 1/perc-nél,
max. nyomaték 1900 1/perc-nél.
Nekem szimpatikus az alacsonyabb fordulatszám. :-)
Viszont a dízel üzemanyag büdösebb :-(
-----Eredeti üzenet-----
Feladó: "VF" <vf at elte.hu>
Címzett: <elektro-etc at tesla.hu>
Elküldve: 2009. december 28. 18:58
Tárgy: Re: [elektro-etc] dizel
: Famulus Számítástechnika wrote:
:
: > Azonos típusú azonos módon használt autó
: > esetén PONTOSAN UGYANANNYI
: > energiára van szükség ez gondolom nem vitás.
:
: Igy van.
:
: > Innetol a literben mért fogyasztás
: > alighanem csak az energiasuruség
: > és a hatásfok miatt térhet el....
:
: Pontosan. Es latjuk hogy micsoda kulonbsegek vannak...
: A hatasfokban valojaban meg nagyobb a kulonbseg, hiszen a
: dizelek altalaban jo nehany 10 kiloval nehezebbek is.
:
: > A dizelbol a nagyobb energia suruség miatt
: > nyilván kevesebb liter kell...a hatásfokról
: > pedig az látszik kiferülni, hogy azok
: > egyre csak közelítenek egymáshoz...
:
: Igen. De meg azert eleg nagy a kulonbseg.
: Kerdes, hogy valaha utoleri-e... Gyanus, hogy ha a benzines
: autok mukodesi elve gyokeresen nem valtozik meg, es nem
: tudjak a kompressziot, es ezzel a termodinamikai hatasfokot
: novelni, a dizel kozelebe hozni, akkor nem lesz eselye soha.
: Ha MA kell valasztani, az arkulonbseg es a hasznalati szokasok
: alapjan mindenki el tudja donteni, hogy melyik jo neki.
:
: > Az lehet, hogy kicsit jobb a hatásfoka
: > a diselnek, de ellenpontként az a hír járja, hogy
: > környzeti szempontból mamég bizony
: > hátrányban van benzinnel..
:
: A szuro nelkuliek nyilvanvaloan, a szurosoket nem tudom.
: Annyira kicsi a kulonbseg, hogy egyaltalan nem egyertelmu.
: Tehat akkor legalabb mi ketten egyetertunk abban, hogy a
: dizel hatasfoka jobb, kevesebbet eszik?
:
: > Mostanság jómagam úgy gondolom, hogy
: > a tömegek számára készült autókban a
: > benzin a környezeti szempontból jó választás
:
: A benzines tobb CO2-t csinal. Ma is 20% kulonbseg van a
: dizel javara, regen meg nagyobb volt. Es most erre elegge
: ranyomultak a hatosagok.
: A CO2 hosszu tavon problema, az egesz bolygot, egesz okoszisztemat
: veszelyezteti. A por, ha nincs kiszurve, lokalis problemat okoz,
: hosszu tavon nem okoz kornyezetszennyezest.
:
: > A drága csúcstechnikás autók estében
: > talán mindegy, avgy netán a disesel a jobb.
:
: Lehet. De ne felejtsuk el, hogy ami ma csucstechnika, az nemsokara
: kommersz lesz, aztan el is avul... Talan ez mar ma sem csucstechnika.
:
: >> Ne felejtsuk el, hogy a benzines katalizatora NEM MUKODIK intenziv
: >> gyorsitaskor, amikor tuldusitott keverek omlik a motorba.
: >
: > Ez tényszeruen nem feltétlenül igaz így...
: >
: > Amióta a gyorslambdak léteznek
: > ...nomeg a villanygázpedálok.
:
: Ez nem szabalyozasi problema, szandekosan dusitjak a kevereket, hogy
: legyen nyomatek. Illetve vannak ezek az uj, kicsi, porgos, nyomatekszegeny
: motorok, lehet hogy ezekben mar nem? De ezeket nem tul nagy elvezet
: vezetni, barmelyik regi vagy uj dizel sokkal kellemesebb, foleg varosban,
: meg mindig alacsonyabb fogyasztassal... Nem veletlen, hogy nyugatabbra
: divatba jott a regen leszolt dizel, mar szinte csak azokat viszik.
:
: > KJ
:
: --
: Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU Hungary
: "My love is REAL, unless declared INTEGER"
:
:
:
More information about the Elektro-etc
mailing list