[elektro-etc] dizel
VF
vf at elte.hu
Mon Dec 28 18:58:11 CET 2009
Famulus Számítástechnika wrote:
> Azonos típusú azonos módon használt autó
> esetén PONTOSAN UGYANANNYI
> energiára van szükség ez gondolom nem vitás.
Igy van.
> Innetol a literben mért fogyasztás
> alighanem csak az energiasuruség
> és a hatásfok miatt térhet el....
Pontosan. Es latjuk hogy micsoda kulonbsegek vannak...
A hatasfokban valojaban meg nagyobb a kulonbseg, hiszen a
dizelek altalaban jo nehany 10 kiloval nehezebbek is.
> A dizelbol a nagyobb energia suruség miatt
> nyilván kevesebb liter kell...a hatásfokról
> pedig az látszik kiferülni, hogy azok
> egyre csak közelítenek egymáshoz...
Igen. De meg azert eleg nagy a kulonbseg.
Kerdes, hogy valaha utoleri-e... Gyanus, hogy ha a benzines
autok mukodesi elve gyokeresen nem valtozik meg, es nem
tudjak a kompressziot, es ezzel a termodinamikai hatasfokot
novelni, a dizel kozelebe hozni, akkor nem lesz eselye soha.
Ha MA kell valasztani, az arkulonbseg es a hasznalati szokasok
alapjan mindenki el tudja donteni, hogy melyik jo neki.
> Az lehet, hogy kicsit jobb a hatásfoka
> a diselnek, de ellenpontként az a hír járja, hogy
> környzeti szempontból mamég bizony
> hátrányban van benzinnel..
A szuro nelkuliek nyilvanvaloan, a szurosoket nem tudom.
Annyira kicsi a kulonbseg, hogy egyaltalan nem egyertelmu.
Tehat akkor legalabb mi ketten egyetertunk abban, hogy a
dizel hatasfoka jobb, kevesebbet eszik?
> Mostanság jómagam úgy gondolom, hogy
> a tömegek számára készült autókban a
> benzin a környezeti szempontból jó választás
A benzines tobb CO2-t csinal. Ma is 20% kulonbseg van a
dizel javara, regen meg nagyobb volt. Es most erre elegge
ranyomultak a hatosagok.
A CO2 hosszu tavon problema, az egesz bolygot, egesz okoszisztemat
veszelyezteti. A por, ha nincs kiszurve, lokalis problemat okoz,
hosszu tavon nem okoz kornyezetszennyezest.
> A drága csúcstechnikás autók estében
> talán mindegy, avgy netán a disesel a jobb.
Lehet. De ne felejtsuk el, hogy ami ma csucstechnika, az nemsokara
kommersz lesz, aztan el is avul... Talan ez mar ma sem csucstechnika.
>> Ne felejtsuk el, hogy a benzines katalizatora NEM MUKODIK intenziv
>> gyorsitaskor, amikor tuldusitott keverek omlik a motorba.
>
> Ez tényszeruen nem feltétlenül igaz így...
>
> Amióta a gyorslambdak léteznek
> ...nomeg a villanygázpedálok.
Ez nem szabalyozasi problema, szandekosan dusitjak a kevereket, hogy
legyen nyomatek. Illetve vannak ezek az uj, kicsi, porgos, nyomatekszegeny
motorok, lehet hogy ezekben mar nem? De ezeket nem tul nagy elvezet
vezetni, barmelyik regi vagy uj dizel sokkal kellemesebb, foleg varosban,
meg mindig alacsonyabb fogyasztassal... Nem veletlen, hogy nyugatabbra
divatba jott a regen leszolt dizel, mar szinte csak azokat viszik.
> KJ
--
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"
More information about the Elektro-etc
mailing list