[elektro-etc] Kia -teljesítménygörbe

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
Tue Dec 22 16:39:51 CET 2009


Akkor azt mondhatjuk, hogy legalább az egyik görbe kamu :) Szóval lehet, 
hogy a nyomatékgörbe is változik, csak azt fennhagyták a régit.


Gábor

trebi at algoritmic.hu írta:
>
> Izé. A teljesítmény a nyomatékból származik, konkrétan a teljesítmény 
> a nyomaték, meg a fordulatszám szorzata. Ha tehát azonos 
> fordulatszámon azonos nyomatékot mérünk, ott a teljesítmény is azonos. 
> (Ezek főtengelyen értendő adatok, az áttételi viszonyok nem érdekesek.)
> Szóval az "új" treljesítménygörbe az hogyismondjamcsak: APEH-vakítás. 
> :) A két motor egyforma.
> A fogyasztás meg ebből nem derül ki, legfeljebb saccperkábé, mert ezek 
> teljes terhelésen (=padlógáz) mért görbék, a fogyasztás pedig mindig 
> részterhelésből származik, ami egy görbesereg, (más néven felület :), 
> és még ahhoz is hozzájön a hatásfok-felület, szintén részterhelésre. 
> Csak annyit tudunk, hogy az új halálpontosan annyit fog fogyasztani, 
> mint a régi... :)
>
> Trebitsch
>
>
> Acs Gabor wrote:
>> Na itt van két mórickarajz. Beskáláztam ahogy tudtam, ezek szerint kb.
>> 4.000-ig az új kicsit nagyobb teljesítményben, fölötte meg a régi
>> erősebb.
>> < http://www.electrodesign.hu/nyomatekok.jpg >
>> A nyomatékgörbék teljesen megegyeznek.
>> Az áttételi fokozatokról senki sem tud konkrét adatokat adni.
>>
>> Azt mondja az egyik kereskedő, hogy az új mindenképp többet fog
>> fogyasztani, mert kisebb a teljesítménye. Hát nem tudom, rég' vezettem
>> benzinest, fogalmam sincs mi az optimális fordulatszámtartománya. Nem
>> a vész-előzésekre gondolok, hanem arra, hogy battyogok 50-60 között a
>> városban, 90 körül országúton, 130-140 a pályán. Érzésem szerint ehhez
>> olyan 2-4 ezer tartozna, de rég volt alattam benzinmotor.
>>
>>
>> Gábor
>>
>> trebi at algoritmic.hu írta:
>>> Persze, ilyenek vannak. Egy-két számadattal nem lehet leírni egy autó
>>> motorjának viselkedését, ahhoz minimum néhány görbére van szükség.
>>>
>>> Trebitsch
>>>
>>> jhidvegi wrote:
>>>> trebi at algoritmic.hu wrote:
>>>>> Ha a gyorsulás ugyanaz, tömeg ugyanaz, akkor a teljesítmény is
>>>>> ugyanaz. Pont. Az autó tudja a fizikát. :)
>>>>
>>>> Akkor lehet eltérés, ha a teljesítményre nagyobb sebességen van
>>>> szükség, és ezt tudják valahogy korlátozni. Tehát ha alacsonyabb
>>>> fokozatban hajtod, tud pörögni a motor x ford/s fordulatszámmal, de
>>>> a legmagasabb sebességfokozatban nem, sík úton sem, meg lejtőn
>>>> lefelé sem. :-)
>>>> hjozsi
>>>
>>>
>>> _____________ NOD32 4707 (20091221) Információ _____________
>>>
>>> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
>>> http://www.nod32.hu 
>
>
> _____________ NOD32 4709 (20091222) Információ _____________
>
> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
> http://www.nod32.hu
>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list