[elektro-etc] Kia -teljesítménygörbe
potyo
potyo.ada at gmail.com
Tue Dec 22 16:47:23 CET 2009
Egyik kedvencem ez a két görbe.
http://galeria.totalcar.hu/sajto/2009/11/19/seat_exeo_sajtogaleria/?current_image_num=48&image_size=ms
Ha jól megnézitek, 6000 felett a teljesítmény már csökken, ami még
önmagában nem lenne baj, de a nyomatékgörbe csökkenésében mintha egy
törés lenne 6000-nél, és nem meredekebben csökken innen, hanem még
kicsit csökken a meredeksége. De ha nincs is törés, akkor meg a
teljesítmény nem csökkenhet, szóval eléggé vonalzóval rajzolt görbe
szaga van a dolognak azon kívül is, hogy túl sarkos...
2009/12/22 Acs Gabor <agabor at electrodesign.hu>:
> Akkor azt mondhatjuk, hogy legalább az egyik görbe kamu :) Szóval lehet,
> hogy a nyomatékgörbe is változik, csak azt fennhagyták a régit.
>
>
> Gábor
>
> trebi at algoritmic.hu írta:
>>
>> Izé. A teljesítmény a nyomatékból származik, konkrétan a teljesítmény a
>> nyomaték, meg a fordulatszám szorzata. Ha tehát azonos fordulatszámon azonos
>> nyomatékot mérünk, ott a teljesítmény is azonos. (Ezek főtengelyen értendő
>> adatok, az áttételi viszonyok nem érdekesek.)
>> Szóval az "új" treljesítménygörbe az hogyismondjamcsak: APEH-vakítás. :) A
>> két motor egyforma.
>> A fogyasztás meg ebből nem derül ki, legfeljebb saccperkábé, mert ezek
>> teljes terhelésen (=padlógáz) mért görbék, a fogyasztás pedig mindig
>> részterhelésből származik, ami egy görbesereg, (más néven felület :), és még
>> ahhoz is hozzájön a hatásfok-felület, szintén részterhelésre. Csak annyit
>> tudunk, hogy az új halálpontosan annyit fog fogyasztani, mint a régi... :)
>>
>> Trebitsch
>>
>>
>> Acs Gabor wrote:
>>>
>>> Na itt van két mórickarajz. Beskáláztam ahogy tudtam, ezek szerint kb.
>>> 4.000-ig az új kicsit nagyobb teljesítményben, fölötte meg a régi
>>> erősebb.
>>> < http://www.electrodesign.hu/nyomatekok.jpg >
>>> A nyomatékgörbék teljesen megegyeznek.
>>> Az áttételi fokozatokról senki sem tud konkrét adatokat adni.
>>>
>>> Azt mondja az egyik kereskedő, hogy az új mindenképp többet fog
>>> fogyasztani, mert kisebb a teljesítménye. Hát nem tudom, rég' vezettem
>>> benzinest, fogalmam sincs mi az optimális fordulatszámtartománya. Nem
>>> a vész-előzésekre gondolok, hanem arra, hogy battyogok 50-60 között a
>>> városban, 90 körül országúton, 130-140 a pályán. Érzésem szerint ehhez
>>> olyan 2-4 ezer tartozna, de rég volt alattam benzinmotor.
>>>
>>>
>>> Gábor
>>>
>>> trebi at algoritmic.hu írta:
>>>>
>>>> Persze, ilyenek vannak. Egy-két számadattal nem lehet leírni egy autó
>>>> motorjának viselkedését, ahhoz minimum néhány görbére van szükség.
>>>>
>>>> Trebitsch
>>>>
>>>> jhidvegi wrote:
>>>>>
>>>>> trebi at algoritmic.hu wrote:
>>>>>>
>>>>>> Ha a gyorsulás ugyanaz, tömeg ugyanaz, akkor a teljesítmény is
>>>>>> ugyanaz. Pont. Az autó tudja a fizikát. :)
>>>>>
>>>>> Akkor lehet eltérés, ha a teljesítményre nagyobb sebességen van
>>>>> szükség, és ezt tudják valahogy korlátozni. Tehát ha alacsonyabb
>>>>> fokozatban hajtod, tud pörögni a motor x ford/s fordulatszámmal, de
>>>>> a legmagasabb sebességfokozatban nem, sík úton sem, meg lejtőn
>>>>> lefelé sem. :-)
>>>>> hjozsi
>>>>
>>>>
>>>> _____________ NOD32 4707 (20091221) Információ _____________
>>>>
>>>> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
>>>> http://www.nod32.hu
>>
>>
>> _____________ NOD32 4709 (20091222) Információ _____________
>>
>> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
>> http://www.nod32.hu
>>
>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list