[elektro-etc] Kia -teljesítménygörbe
trebi at algoritmic.hu
trebi at algoritmic.hu
Tue Dec 22 16:03:13 CET 2009
Izé. A teljesítmény a nyomatékból származik, konkrétan a teljesítmény a
nyomaték, meg a fordulatszám szorzata. Ha tehát azonos fordulatszámon azonos
nyomatékot mérünk, ott a teljesítmény is azonos. (Ezek főtengelyen értendő
adatok, az áttételi viszonyok nem érdekesek.)
Szóval az "új" treljesítménygörbe az hogyismondjamcsak: APEH-vakítás. :) A
két motor egyforma.
A fogyasztás meg ebből nem derül ki, legfeljebb saccperkábé, mert ezek
teljes terhelésen (=padlógáz) mért görbék, a fogyasztás pedig mindig
részterhelésből származik, ami egy görbesereg, (más néven felület :), és még
ahhoz is hozzájön a hatásfok-felület, szintén részterhelésre. Csak annyit
tudunk, hogy az új halálpontosan annyit fog fogyasztani, mint a régi... :)
Trebitsch
Acs Gabor wrote:
> Na itt van két mórickarajz. Beskáláztam ahogy tudtam, ezek szerint kb.
> 4.000-ig az új kicsit nagyobb teljesítményben, fölötte meg a régi
> erősebb.
> < http://www.electrodesign.hu/nyomatekok.jpg >
> A nyomatékgörbék teljesen megegyeznek.
> Az áttételi fokozatokról senki sem tud konkrét adatokat adni.
>
> Azt mondja az egyik kereskedő, hogy az új mindenképp többet fog
> fogyasztani, mert kisebb a teljesítménye. Hát nem tudom, rég' vezettem
> benzinest, fogalmam sincs mi az optimális fordulatszámtartománya. Nem
> a vész-előzésekre gondolok, hanem arra, hogy battyogok 50-60 között a
> városban, 90 körül országúton, 130-140 a pályán. Érzésem szerint ehhez
> olyan 2-4 ezer tartozna, de rég volt alattam benzinmotor.
>
>
> Gábor
>
> trebi at algoritmic.hu írta:
>> Persze, ilyenek vannak. Egy-két számadattal nem lehet leírni egy autó
>> motorjának viselkedését, ahhoz minimum néhány görbére van szükség.
>>
>> Trebitsch
>>
>> jhidvegi wrote:
>>> trebi at algoritmic.hu wrote:
>>>> Ha a gyorsulás ugyanaz, tömeg ugyanaz, akkor a teljesítmény is
>>>> ugyanaz. Pont. Az autó tudja a fizikát. :)
>>>
>>> Akkor lehet eltérés, ha a teljesítményre nagyobb sebességen van
>>> szükség, és ezt tudják valahogy korlátozni. Tehát ha alacsonyabb
>>> fokozatban hajtod, tud pörögni a motor x ford/s fordulatszámmal, de
>>> a legmagasabb sebességfokozatban nem, sík úton sem, meg lejtőn
>>> lefelé sem. :-)
>>> hjozsi
>>
>>
>> _____________ NOD32 4707 (20091221) Információ _____________
>>
>> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
>> http://www.nod32.hu
More information about the Elektro-etc
mailing list