[elektro-etc] rendőrség... anya jól van ?!

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
Tue Aug 4 10:18:14 CEST 2009


Famulus Számítástechnika wrote:
> Az egységes jogalkalmazás követelményéhez még az is szükséges, hogy 
> ezeket a kategóriákat azonos értelemben, azonos szempontok szerint 
> használják a bíróságok. Ezért az sem lenne haszontalan, ha a konkrét 
> lassulási értékek is feltüntetésre kerülnének. Úgy, mint az alkoholos 
> befolyásoltságnál, ott sem csupán a kategóriákat rögzítik az ítéletek - 
> enyhe, súlyos stb.- hanem a konkrét véralkohol szintet is. Ezáltal a 
> sebesség kategóriák egyre inkább "tényállás  szerűvé" erősödnének, ennek 
> hiányában ugyanis ezen jellegük vitatott lehet. Abban ugyanis, hogy mely 
> fékezés "átlagos" vagy "intenzív" egyfajta értékelő mozzanat is van.

Ez mind szép és jó, csak egy baleset elhárítása közben a vezető honnan 
fogja tudni, hogy pontosan mennyi is a lassulás számszerű értéke, mivel 
erre nincs műszer az autóban, ennek "betartását" elvárni nem lehet.

Továbbá ki fogja tudni bizonyítani utólag, helyszíneléskor, hogy annyi 
volt-e vagy sem?

A fékezés ereje nem egy konstans érték, amit az autó egységugrás szerűen 
elér, minek minősül ha valaki csak a csattanás előtt 0.2 másodperccel 
kezd intenzívebben fékezni, holott lett volna 1 másodperce?

Ezen adatok számszerűsítése, jármű és időjárási viszonytól függően 
táblázatba szervezve az ég világon semmit sem fog objektívebbé tenni, 
mert az összes többi körülmény helyzetfüggő, nem mérhető, így nem lesz 
mihez viszonyítani az adatokat. Valakinek ugyanúgy ki kell majd mondani, 
hogy az érték alatt vagy felett volt.

Ezenfelül, amit utólag a bíróságon hetek, hónapok, évek alatt, 40 
szemszögből, 200 bizonyíték alapján modelleznek, arra ott a helyszínen 
tizedmásodpercek alatt kell döntést hozni. Nem igazán tartom 
elítélhetőnek azt a vezetőt, aki esetleg "nem teljesen elvárt módon 
fékezett" hogy más által okozott helyzetet megoldja.



More information about the Elektro-etc mailing list