[elektro-etc] rendőrség... anya jól van ?!

Xorn toth.endre at gmail.com
Tue Aug 4 10:22:22 CEST 2009


2009/8/4 Moczik Gabor <pm_levlista at progzmaster.hu>:
> Famulus Számítástechnika wrote:
>>
>> Az egységes jogalkalmazás követelményéhez még az is szükséges, hogy ezeket
>> a kategóriákat azonos értelemben, azonos szempontok szerint használják a
>> bíróságok. Ezért az sem lenne haszontalan, ha a konkrét lassulási értékek is
>> feltüntetésre kerülnének. Úgy, mint az alkoholos befolyásoltságnál, ott sem
>> csupán a kategóriákat rögzítik az ítéletek - enyhe, súlyos stb.- hanem a
>> konkrét véralkohol szintet is. Ezáltal a sebesség kategóriák egyre inkább
>> "tényállás  szerűvé" erősödnének, ennek hiányában ugyanis ezen jellegük
>> vitatott lehet. Abban ugyanis, hogy mely fékezés "átlagos" vagy "intenzív"
>> egyfajta értékelő mozzanat is van.
>
> Ez mind szép és jó, csak egy baleset elhárítása közben a vezető honnan fogja
> tudni, hogy pontosan mennyi is a lassulás számszerű értéke, mivel erre nincs
> műszer az autóban, ennek "betartását" elvárni nem lehet.
>
> Továbbá ki fogja tudni bizonyítani utólag, helyszíneléskor, hogy annyi
> volt-e vagy sem?
>
> A fékezés ereje nem egy konstans érték, amit az autó egységugrás szerűen
> elér, minek minősül ha valaki csak a csattanás előtt 0.2 másodperccel kezd
> intenzívebben fékezni, holott lett volna 1 másodperce?
>
> Ezen adatok számszerűsítése, jármű és időjárási viszonytól függően
> táblázatba szervezve az ég világon semmit sem fog objektívebbé tenni, mert
> az összes többi körülmény helyzetfüggő, nem mérhető, így nem lesz mihez
> viszonyítani az adatokat. Valakinek ugyanúgy ki kell majd mondani, hogy az
> érték alatt vagy felett volt.
>
> Ezenfelül, amit utólag a bíróságon hetek, hónapok, évek alatt, 40
> szemszögből, 200 bizonyíték alapján modelleznek, arra ott a helyszínen
> tizedmásodpercek alatt kell döntést hozni. Nem igazán tartom elítélhetőnek
> azt a vezetőt, aki esetleg "nem teljesen elvárt módon fékezett" hogy más
> által okozott helyzetet megoldja.

Arrol nem is beszelve, hogy ilyen birsagtetelek mellett padloig fogom
nyomni a feket, ha sargara valt a lampa es latok egy gyanus autot az
ut szelen. Ha a mogottem jovo csattan, ugyis o volt a hunyo, mert nem
tartott megfelelo kovetesi tavolsagot. Meg mindig jobb a helyzet, mint
fizetni 100 k-t.

Best regards,
Andy



More information about the Elektro-etc mailing list