[elektro-etc] arok-fa
Topybear
topybear at chello.hu
Tue Nov 6 13:18:02 CET 2007
jhidvegi wrote:
> Topybear wrote:
>
>> Adalék: a Közlekedéstudományi Intézet készített egy tanulményt, hogy
>> az átlagos haladási sebesség változásából hogyan következik a baleset
>> bekövetkezésének valószínűsége. Ebből az derül ki, hogy a baleset
>> bekövetkezésének valószínűsége a változás arányának négyzetével
>> arányos, míg a halálozási kockázat a negyedik(!!!) hatvánnyal arányos.
>
> Ez lehetséges, de biztos jelentős tényezők kimaradtak az elemzésből. Úgy
> értem, hogy valszeg sosem az abszolút sebességeket kellene csak nézni,
> hanem a közlekedők egymáshoz képesti sebességét is.
Ettől még a fenti összefüggés állni fog, a statisztikák ezt mutatják.
>
> Én azt tartom valószínűnek (mindenféle alap nélkül, hiszen nem mentem
> utána, és nem ez a szakterületem), hogy ha megnövelik a sebességhatárt,
> attól még maradnak jócskán, akik ballagni szeretnek csak. Manapság is
> rengetegen vannak, akik keményen betartják a 80-at, holott már a 90-et
> kéne betartaniuk. A túl lassan haladók idegesítik az általuk
> feltartottakat, és rengeteg előzést indukálnak a viselkedésükkel.
> Valamint a jó nagy sebességkülönbség, pl 90 kontra 50 még akkor is elég
> gáz, ha párhuzamos közlekedés van.
>
> A fenti összefüggés alapján a korlát nélküli német autópálya szakaszok
> statisztikája valami mérhetetlenül lesújtó kellene, hogy legyen.
Halnak is rendesen, ahogy kell. :( A részleteket nem ismerem, így nem
tudom, hogy csak hazai, vagy nemzetközi adatok alapján is dolgoztak.
> Ezért
> én arra gyanaxom, hogy a fenti intézet nem járt el körültekintően,
> amikor ezt az összefüggést simán kihozta. Főleg, hogy ezek alapján
> gyalogosan már egyáltalán nem kéne semmiféle balesetnek előfordulnia.
> Pedig csak én az utóbbi fél évben kétszer is tanyáztam jó nagyot
> különféle okokból (nem részegségből!). Pedig nem is mentem gyorsan. :-)
Praktikusan gépjárműre vizsgálták, nem gyalogosra, babakocsira stb. :)))
Mellesleg a gyalogos is mozog, így valószínűség ott is van. Legfeljebb a
lovasszobornál nulla. Ha nem dől rá valakire...
Ezen a statisztikai adaton szvsz nem változtatna semmi további adalék,
legfeljebb további dimenziókat lehetne nyitni benne.
> Autóval is lehet gyalogtempóban halálos balesetet okozni. Tipikus példa:
> a kerekek körül vagy hátul játszadozó gyerek észre nem vevése.
> De az > ütközés se ritka, parkolóhelyről kiállás, beállás, nem körültekintő
> kihajtás, elsőbbségi szabályok megsértése... Mindez 30-40 körül is akár.
Ezt nem is vonja kétségbe a tanulmány sem, épp csak a bekövetkezés
valószínűsége és a halálozási kockázat itt sokkal alacsonyabb. De itt
sem nulla!
Topy
More information about the Elektro-etc
mailing list