[elektro-etc] arok-fa

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Tue Nov 6 13:31:01 CET 2007


Topybear wrote:

> Ettől még a fenti összefüggés állni fog, a statisztikák ezt mutatják.

Igazad van. Végülis nem ez a bajom, hanem a hatóságok ezekből az 
adatokból levont következtetése, miszerint legszívesebben 5km/h-ra 
csökkentenék általánosan és egyetemlegesen minden gépjármű (beleértve a 
légijárműveket is) sebességét. :-)

>> A fenti összefüggés alapján a korlát nélküli német autópálya
>> szakaszok statisztikája valami mérhetetlenül lesújtó kellene, hogy
>> legyen.
>
> Halnak is rendesen, ahogy kell. :(

Mármint, ha esemény van. Kb úgy képzelem, mint a repülőgép lezuhanásnál. 
Igen, ha megtörténik, kő kövön nem marad, de mégis jóval kevesebben 
halnak meg így, mint az utakon. Ma hallottam, ha jól jegyeztem meg, 
Mo-on hetente huszan halnak meg az utakon.

> Praktikusan gépjárműre vizsgálták, nem gyalogosra, babakocsira stb.

:-)) Jó, csak én már belevittem egy kis pejorativitást.

> Ezen a statisztikai adaton szvsz nem változtatna semmi további adalék,
> legfeljebb további dimenziókat lehetne nyitni benne.

Így van, és pont ezekben lehet az eb elhantolva. Pl ha csupa olyan ember 
lenne az utakon, akik szeretnek gyorshajtani, és egyformán, tehát 
mondjuk 90 van megengedve, de mind 120-szal szeret menni, akkor 
gyakorlatilag nem történik ilyen okból előzgetés. Tehát, ha minden egyes 
baleseti okot egyberaknak, és eszerint is megnézik, lehet, hogy egy 
darab indokolatlanul lassan hajtó miatt jóval több baleset történik, 
mint a gyorshajtók miatt, csak a tényleges balesetben már a lassan 
hajtó, aki kiváltotta az egészet (ha jogilag nem is vétkes), az sehol 
sincs az okok között. Gondolatban pedig el lehet képzelni, hogy megy 
valaki 50-nel órákon át egy kétsávos zsúfolt egyszámjegyű úton, hogy 
micsoda halom előzés történik körülötte! Minél több az ilyen előzés, ami 
persze spiccen van, hiszen állandóan jönnek szemben, annál nagyobb a 
baleseti arány. És persze minél nagyobb a megengedett sebesség, annál 
kockázatosabb az előzést végrehajtani. Statisztikailag kijön szépen, 
csak a lényeg van kihagyva belőle.

Azt persze el se tudom képzelni, hogy bármiféle olyan propaganda bejönne 
a médiába, hogy ne tessék lassan hajtani, mert az ezérmegazér 
balesetveszélyes. :-) Pedig igen, az!

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list