[elektro-etc] Autó akku

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sun Nov 26 20:20:28 CET 2006


jhidvegi wrote:

> charles hoss wrote:
>
>> nem az inditoaram hianyzott , csak a kapacitas - en sem ertettem hogy
>> ha indulok akkor miert jo , amig rajottem hogyha nem kiszall ,
>
>
> Ott nem jutunk valahogy zöldágra, hogy az indításhoz, tehát az 
> indítóáramhoz azért jelentős kapac kell még. Ha pl egy motor akár 
> pöccre indul, akkor is kb fél másodpercig kell bírnia (ekkor már 
> nagyon pöccre indul) a kb 3...500A. Legyünk megengedők, csak 300A 
> legyen fél másodpercig, ezt belső világításra átszámítva, ami legyen 
> 1A, az 150 másodperc. Tehát az nem lehetséges, hogy a belső világítás 
> már nem műxik róla, de indítóáram az van.

mukodot , csak par perc utan mar nem lehetett beinditani .
(egyebkent ma valoszinuleg megint csinaltam egy ilyen akkut - a jeep 
ment kasznishoz es az akku poccre inditotta , pedig valoszinuleg mar tok 
halott - de megvarom vele amig visszajon , es akkor cserelem ki - ne ott 
aszalodjon .

> A valóságban azért nem fél másodperc 

kb egy - de az mar hosszu inditozas .

> az indítóáram ideje, és nem 300A

annal kevesebb ha nem hagyomanyos hanem atteteles oninditod van .
nem mertem meg pontosan , de csorloknel az allandomagneses es 
hagyomanyos csorlomotorok aramfelvetele kb 1:2-hoz aranylik

> , szóval menne onnan tovább is a belső világítás, mint 150 másodperc. 
> Nem kétséges, hogy ha egy olyan spéci aksi van, ami az utolsó szuszig 
> tudja, amit tudnia kell, akkor valóban indításképtelenné lehet tenni 
> világítással, magnóval... mondjuk 10 perc alatt.
>
> Azt elhiszem, hogy lehet olyan az aksi, hogy a teljes indítóáramot 
> majdnem bírja, miközben csak töredék kapaca van már. De ez - szerintem 
> - csak úgy lehetséges, hogy az a bizonyos indítóáram nem rá van 
> méretezve. Az adott aksi újkorában akár kA-es indítóáramokra is képes 
> lehetett.

igen . pl a jeep aksija siman 1000 cca-t tud ami azert inditoarambol is 
a nagyon durvabbik verzio - europai inditoA-be atszamolva szerintem 2000+
ilyet normalis inditoakkuban a motorakkuk tudnak a hol a kapacitas nem 
lenyeg (nincs ami allo helyben fogyasszon) de at kell forgatni a motort 
es a suly kritikus - vagy csorlos autoknal ahol bar jar a motor , a 
csorlo sokszorosan tulterhel mindent - az enyem pl 1000 ampert eszik 
teljes terhelesnel . mig a generator alapjaraton kb 50 ampert tud .

> Ugyanez töltésnél. Ha felvesz - ahogy írod - akár 100A-t is, miközben 
> a fesz persze nem nulla :), akkor megy bele töltés is, vélhetően nem 
> hőt fejleszt. Tehát van kapaca. Ha egy ólomaksinak eltűnik a kapaca, 
> akkor villámgyorsan "megtelik", és a fesz hamar felmegy a gázképződési 
> fesz fölé (2,4V/c), és kész. Ha szar az aksi máshogy, akkor inkább az 
> a jellemző, hogy ha rákényszerítik a feszt, akkor felvesz valamekkora 
> áramot, de azt elfűti. Ez az aksi már nem tud sem indítózni, sem egy 
> kisebb fogyasztót perceknél hosszabb időre ellátni.

elfogadom - csak ultem az autoban es szivtam vele - valahogy nem az 
onindito lehetett a szuk keresztmetszet , mert amig inditott addig jol , 
amikor meg nem akkor par fordulaton belul meghalt - de akkor sem az volt 
a baj hogy tizet mar nem forditott , hanem az hogy az elsonel behalt az 
injektor vezerloje - maskepp indult volna .

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list