[elektro-etc] Autó akku
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sun Nov 26 20:20:28 CET 2006
jhidvegi wrote:
> charles hoss wrote:
>
>> nem az inditoaram hianyzott , csak a kapacitas - en sem ertettem hogy
>> ha indulok akkor miert jo , amig rajottem hogyha nem kiszall ,
>
>
> Ott nem jutunk valahogy zöldágra, hogy az indításhoz, tehát az
> indítóáramhoz azért jelentős kapac kell még. Ha pl egy motor akár
> pöccre indul, akkor is kb fél másodpercig kell bírnia (ekkor már
> nagyon pöccre indul) a kb 3...500A. Legyünk megengedők, csak 300A
> legyen fél másodpercig, ezt belső világításra átszámítva, ami legyen
> 1A, az 150 másodperc. Tehát az nem lehetséges, hogy a belső világítás
> már nem műxik róla, de indítóáram az van.
mukodot , csak par perc utan mar nem lehetett beinditani .
(egyebkent ma valoszinuleg megint csinaltam egy ilyen akkut - a jeep
ment kasznishoz es az akku poccre inditotta , pedig valoszinuleg mar tok
halott - de megvarom vele amig visszajon , es akkor cserelem ki - ne ott
aszalodjon .
> A valóságban azért nem fél másodperc
kb egy - de az mar hosszu inditozas .
> az indítóáram ideje, és nem 300A
annal kevesebb ha nem hagyomanyos hanem atteteles oninditod van .
nem mertem meg pontosan , de csorloknel az allandomagneses es
hagyomanyos csorlomotorok aramfelvetele kb 1:2-hoz aranylik
> , szóval menne onnan tovább is a belső világítás, mint 150 másodperc.
> Nem kétséges, hogy ha egy olyan spéci aksi van, ami az utolsó szuszig
> tudja, amit tudnia kell, akkor valóban indításképtelenné lehet tenni
> világítással, magnóval... mondjuk 10 perc alatt.
>
> Azt elhiszem, hogy lehet olyan az aksi, hogy a teljes indítóáramot
> majdnem bírja, miközben csak töredék kapaca van már. De ez - szerintem
> - csak úgy lehetséges, hogy az a bizonyos indítóáram nem rá van
> méretezve. Az adott aksi újkorában akár kA-es indítóáramokra is képes
> lehetett.
igen . pl a jeep aksija siman 1000 cca-t tud ami azert inditoarambol is
a nagyon durvabbik verzio - europai inditoA-be atszamolva szerintem 2000+
ilyet normalis inditoakkuban a motorakkuk tudnak a hol a kapacitas nem
lenyeg (nincs ami allo helyben fogyasszon) de at kell forgatni a motort
es a suly kritikus - vagy csorlos autoknal ahol bar jar a motor , a
csorlo sokszorosan tulterhel mindent - az enyem pl 1000 ampert eszik
teljes terhelesnel . mig a generator alapjaraton kb 50 ampert tud .
> Ugyanez töltésnél. Ha felvesz - ahogy írod - akár 100A-t is, miközben
> a fesz persze nem nulla :), akkor megy bele töltés is, vélhetően nem
> hőt fejleszt. Tehát van kapaca. Ha egy ólomaksinak eltűnik a kapaca,
> akkor villámgyorsan "megtelik", és a fesz hamar felmegy a gázképződési
> fesz fölé (2,4V/c), és kész. Ha szar az aksi máshogy, akkor inkább az
> a jellemző, hogy ha rákényszerítik a feszt, akkor felvesz valamekkora
> áramot, de azt elfűti. Ez az aksi már nem tud sem indítózni, sem egy
> kisebb fogyasztót perceknél hosszabb időre ellátni.
elfogadom - csak ultem az autoban es szivtam vele - valahogy nem az
onindito lehetett a szuk keresztmetszet , mert amig inditott addig jol ,
amikor meg nem akkor par fordulaton belul meghalt - de akkor sem az volt
a baj hogy tizet mar nem forditott , hanem az hogy az elsonel behalt az
injektor vezerloje - maskepp indult volna .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list