[elektro-etc] Autó akku
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sun Nov 26 10:50:24 CET 2006
charles hoss wrote:
> nem az inditoaram hianyzott , csak a kapacitas - en sem ertettem hogy
> ha indulok akkor miert jo , amig rajottem hogyha nem kiszall ,
Ott nem jutunk valahogy zöldágra, hogy az indításhoz, tehát az indítóáramhoz
azért jelentős kapac kell még. Ha pl egy motor akár pöccre indul, akkor is
kb fél másodpercig kell bírnia (ekkor már nagyon pöccre indul) a kb
3...500A. Legyünk megengedők, csak 300A legyen fél másodpercig, ezt belső
világításra átszámítva, ami legyen 1A, az 150 másodperc. Tehát az nem
lehetséges, hogy a belső világítás már nem műxik róla, de indítóáram az van.
A valóságban azért nem fél másodperc az indítóáram ideje, és nem 300A,
szóval menne onnan tovább is a belső világítás, mint 150 másodperc. Nem
kétséges, hogy ha egy olyan spéci aksi van, ami az utolsó szuszig tudja,
amit tudnia kell, akkor valóban indításképtelenné lehet tenni világítással,
magnóval... mondjuk 10 perc alatt.
Azt elhiszem, hogy lehet olyan az aksi, hogy a teljes indítóáramot majdnem
bírja, miközben csak töredék kapaca van már. De ez - szerintem - csak úgy
lehetséges, hogy az a bizonyos indítóáram nem rá van méretezve. Az adott
aksi újkorában akár kA-es indítóáramokra is képes lehetett.
Ugyanez töltésnél. Ha felvesz - ahogy írod - akár 100A-t is, miközben a fesz
persze nem nulla :), akkor megy bele töltés is, vélhetően nem hőt fejleszt.
Tehát van kapaca. Ha egy ólomaksinak eltűnik a kapaca, akkor villámgyorsan
"megtelik", és a fesz hamar felmegy a gázképződési fesz fölé (2,4V/c), és
kész. Ha szar az aksi máshogy, akkor inkább az a jellemző, hogy ha
rákényszerítik a feszt, akkor felvesz valamekkora áramot, de azt elfűti. Ez
az aksi már nem tud sem indítózni, sem egy kisebb fogyasztót perceknél
hosszabb időre ellátni.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list