[elektro-etc] Autó akku

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sat Nov 25 22:02:34 CET 2006


jhidvegi wrote:
> charles hoss wrote:
>
>> sajnos kozel sem jo a megkozelites .
>> mindkettot lattam mar : a , verzio - az auto indit mint alom , ugy
>> teker mint kisangyal , de ha elotte harom percig ment a
>> belsotervilagitas akkor mar keptelen beinditani (perfekt inditoaram ,
>
> Azért érzed, hogy ez így, ebben a formában ugye... :-) (Magyarán: 
> ilyennnel egyszerűen nem találkozhattál. Ami nem viszi a belső 
> világítást, az meg se moccantja az indítómágnest se, nemhogy a motort. 
> Sőt, a fényszórót is bár bágyadtan, de felizzító aksi is tök 
> kinyekkentnek mutathatja magát szintén már az indítómágnestől is.
nem az inditoaram hianyzott , csak a kapacitas - en sem ertettem hogy ha 
indulok akkor miert jo , amig rajottem hogyha nem kiszall , otthagy , 
beszall indit modban hasznalom jo , ha beulunk egy haverral , 
beszelgetunk egy kicsit , radiot hallgatok - akkor nem indul . a vicc az 
benne hogy egy 12 Ah-as motorakkurol hibatlanul inditott .
a jeep spiralcellasa eleg specialis - ezert azt mar meg sem akartam 
emliteni - ott is a kapacitas tunik el - az inditoaram megmarad a 
legvegeig - amig az auto egy fordulat utan indul , addig nem jovok ra 
hogy baj van , csak ha egyszercsak nem indit . ilyenkor meg a toltest is 
jol veszi , csak nagyon keves ideig - siman megdubbetnheto 100A-el , de 
kapacitas semmi .

> Persze, ha egy cella ki van purcanva, megvan az alacsonyabb fesz, 
> izzók áramát elviszi, de a nagy indítózási áramot a sérült cella magas 
> feszeséssel reagálja le, teljesen átpolarizálódik, akár az egész többi 
> feszt magára veszi. Persze a maradék cellákat tölteni se lehet 
> normálisan, az aksi hamar kivégződik.
ezeknek hamar annyi - de ugy tunik hogy meg lehet ugy meretezni egy 
akkut hogy a kapac legyen a szuk keresztmetszet

bye
dexter




More information about the Elektro-etc mailing list