[elektro-etc] Autó akku

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sat Nov 25 06:42:54 CET 2006


Papp Zoltán wrote:

> Persze, itt a cél az Rb meghatározása, ebből már számolható a
> rövidzárási áram.

Hát nemegészen. Csak bizonyos áramokig igaz szerintem ez az idális belső 
fesz plusz adott belső ellenállás modell.

> Egyébként a srác kezében egy kéziműszer nagyságú készülék volt,
> amiből két 1-1,5-esnek kinéző drót lógott, a végén krokodilokkal. Ja
> és a készülék egy 2x16-os LCD-n, magyarul (!) írta a szöveget.

Jópofa lehetett, nem láttam még ilyet. Lehet, hogy nem csak a kijelzése volt 
elektronikus. Lehet, hogy a krokodilokon át jó alaposan megterhelte az 
aksit, de csak ms-okra, pl egy nagy fetet kapcsolgatott, és villámgyorsan 
mért. Jó lenne egy ilyet belülről is megnézni, aztán utánozni, főleg, ha az 
ember azt is tudja, mit is kéne csinálni, hogy az aksi állapotát jó gyorsan 
meg lehessen tudni.

> Valószínűleg a kapacitás csökkenése együtt jár a belső ellenállás
> növekedésével, persze ez a kimerüléssel is változik. Valószínűleg ha
> ismerjük a fullra töltött akksi belső ellenállását, akkor későbbiekben
> fullos töltésnél meg tudjuk határozni, hogy nőtt-e a belső ellenállás,
> tehát csökkent-e a kapacitás. Persze ez nem túl egzakt.

Lehet, hogy nem túl, de valszleg, hogy így van valahogy.

> Esetleg lehet mérni adott terhelés hatására a dU/dt-t, valószínűleg
> ez az érték is változik öregedéskor.

Igen, ami jól mutatja, hogy ez a belső ellenállással való ráközelítés nem 
elég.

> Érdekes pl., hogy a Sonyericsson P910i telefonomon teljesen egzakt
> telep-mérő van, ha azt mondja, hogy 50% az akksi, akkor tudom, hogy...

De lehet, hogy itt már más az ábra, mint egy ólomaksinál. Aki ért hozzá, mik 
a folyamatok, annak elvileg könnyű lehet csinálni egy gyors állapotfelmérő 
ketyerét.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list