[elektro-etc] futes ezredszerre

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Wed Dec 13 14:20:15 CET 2006


jhidvegi wrote:

> charles hoss wrote:
>
>> miert ne tudnal hengereket kiiktatni ?
>> ha hengerenkenti befecskendezesed van egy rendes autoban (nem hullik
>> szet a hatarra meretezett csapagy a plusz terhelestol)
>> akkor a lambda szonda megfelelo atalakitasaval szabadon lekapcsolhatsz
>> -egy-ket hengert
>
>
> Az a fajta henger kiiktatás, amikor nem kap benzint, nem ér sokat. Az 
> lenne az igazi, ha le lehetne hozzá zárni a szelepeket is, ekkor úgy 
> műxik az egész dugattyú, minth a egy rugót nyomkurászna, jószerivel 
> nem terhel semmit. Ennek volna értelme csak.

ezt igy kategorikusan kijelentve nem hiszem . ha a gazadas - elvetel 
kozott nincs jelentos elteres ures uzemben (befecskendezes es gyujtas 
nelkul) akkor semmi jelentosege hogy a motor most vakuum rugoval vagy 
legrugoval loki vissza es melyik utemben a dugattyut .

> Így persze nincs, mert mi is történik? Ha jól le van fojtva a bemenet, 
> akkor szívó ütemben kell munkát végezni kintről, hogy a dugót 
> lehúzzuk. Viszont cserébe nincs mit igazán összepréselni, de ez nem 
> jelentős igazán, mert robbanás ütemben ugyanaz rugózik vissza, amit 
> összenyomott az imént. Kipufogásnál megint lehet kis különbség, mert 
> ha nagy a töltet, a kitoláshoz kell némi energia, cserébe könnyen 
> szívta fel magát az elején. Ha nehezebben szívta fel magát, akkor a 
> kipufogás lesz könnyebb.
>
> Azért ebben a kvalitatív eszmefuttatásban az jön inkább ki, hogy az 
> egyetlen hatékony motorfék a beszíváskori fojtásból származhat 
> alacsonyabb fordulaton. Magasabb fordulaton játszhat szerepet az 
> áramló levegő légellenállása a szelepeknél.
>
> Azért legközelebb kipróbálom ezt a kisebb gáz, nagyobb gáz témát. Nem 
> dízelautód van? :)

nem - van az is , de ennyire azert kepben vagyok - utoljara 
pillangoszelepes dizelem egy merci volt
chevy , jeep , kispolszki - benzines csucsmodellek :)

> Nem erre gondoltam, hanem a bubuféket utánzó működésre. Tehát 
> legegyszerűbb módon arra, hogy a kipufogtatott levegő útjába fojtást 
> raknak, bonyolultabb esetben zárt kipufogó szelepnél sűríteni, és csak 
> fölért dugattyúnál kiengedni az összepréselt levegőt. Ugyanez 
> bonyolultabb esetben szívásnál is, tehát lezárni teljesen, ettől erő 
> kell a dugattyú lehúzásához, de amikor leért, hirtelen beengedni a 
> levegőt.

meg lehetne csinalni , de szerintem ilyenre csak nagyon extrem gepeknel 
van szukseg - oda pedig a normal jogsi nem eleg - igy akar meg is 
lehetne tanitani a sofort vezetni - akkor pedig nem olvasztja el a fekeket .

> Na én nem ezt tapasztaltam. Csak ennél az autónál, ami 5 éve van kb 
> nálam, már 2-szer cseréltem fékbetétet, igaz, csak elől. Hátul most 
> cserélt az autószerelő a vizsga előtt.

ducato maxi 100000.km - gyari betetek - mitsu l400 szinten
jeep az eszi , de ott keramia van es nem normal hasznalat

> Különben nem is személyautóknál van jelentősége, hanem nagyobb 
> járgányoknál. Buszt tudtommal el se lehet képzelni bubufék nélkül. A 
> motorfék kevés, a rendes fék nagyon elmelegedne. Persze lehet, hogy 
> csak akkor van így, ha a busz tömegéhez képest viszonylag kicsi a motor.

vagy kicsi a pilota agya .
a motor lejtonek felfele kell , tehat ugyanott lejonni szinten alkalmas 
- hacsak nem valami elvetemult automatavaltos vacak - amiben a turbina 
joforman kizarja a motorfeket .

> Akkor a sima motorfék is elég lenne, ha egy buszban mittudomén 
> 1300-2600LE-s motor lenne, de gyanús, hogy nem ilyen szokott lenni 
> benne, hanem még az alsónál is gyengébb jóval. Tehát kevés a motorfék.

igen , de lejtonek felfele elhasznalsz 2-300 loerot a magassagi energia 
miatt - lefele ugyanezt a motort megporgeted egy visszakapcsolassal es 
annyit pumpalsz bele amennyit jolesik - nem kopik semmi .

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list