[elektro-etc] képviselõ +/-
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sat Dec 2 20:18:11 CET 2006
Erdos Zoltan wrote:
> Nos en ugy latom (jarva par helyi multi uzemben) hogy a
> foglalkoztatottak javaresze az berrabszolga, es perc alatt
> lecserelheto szalagmunkas.. tehat joga, szava, ellenvetese nincs,
> mert ropul.. Kepesek penteken este bejelenteni hetvegi tulorat...:-(
> (Philips, Jabil, Siemens, Plati ... ezek mind itt vannak)
> Az a par emberke, aki a hajcsar szerepek kapta meg van fizetve, de
> azert, hogy fenntartsa (tuzzel vassal) a termelest... tehat a penzeert
> meg is teszi..
Akkor úgy látszik, nem ugyanolyan jellegu cégekhez járkálunk. Persze én is
látok kisebb multiknál folyamatos üzemet (éjjel-nappali meló hétvégén is),
de azt elore tudják. Másiknál meg én is alig tudtam befejezni a melót, mert
"nekünk lejárt a munkaidonk...".
> Az efolotti emberkek mas kategoria, de itt keves a hazai fejleszto,
> vagy uzemmernok, azok kintrol jonnek.. es csak egy vekony (tolmacs,
> kozep-munkatars) retegen keresztul erintkeznek a termelessel... Nem is
> tanuljak a nyelvet, nem erdekli oket.
Ezzel szemben a GE-nél meg a nagy ügyviteli, könyvvizsgáló vagy milyen
cégeknél, meg még pár helyen kifejezetten a magyar agyakra hajtanak rá, már
amiket én láttam. Igaz, hogy ezek bp-i cégek.
> Persze aki benn van es birja, az keres, de korantsem annyit, amit
> ezert a meloert realisnak tartok... csak tobbet, mint az itteni
> atlag...
Lehet, hogy az itteni átlag, ami viszont reális az adott melóért, jól
mutatja, hogy miért keresünk kevesebbet a lehetségesnél.
> Nem vagyok vakon multi ellenes, de ugyanakkor latok par kis ceget is,
> aki kulfoldrol ide jott... emberseges legkorben dolgoztat hazai
> munkasokkal es csodamod nem megy tunkre a kuzdos vilagpiacon...
Pedig az is multi! :-) Szerintem az van, hogy mindenféle cégnél van ilyen
is, olyan is. Örülök, hogy nem vagy vakon multiellenes.
> Ja, meselj csak picit a chinese-way-rol...:-)
A vasútról, vagy errol a harmadik utas valamirol? Nem tudok mesélni, de aki
ott járt, aszongya, hogy Los Angeles szintu dolgaik vannak. Szem száj
tátvamarad.
Az is biztos számít, hogy rohadt sokan vannak. Ha elhatározza a vezetés,
hogy építenek egy új utat, simán dolgoznak rajta 800ezren, és ennek
megfelelo sebességgel készül el. Vagy egy épület.
Presszer mesélte, hogy vmi ismerosét megkeresték, valami termékben utazott
(elfelejtettem a részleteket). És amikor már kezdett felépülni a kapcsolat,
és konkrétumokról beszéltek, kiderült neki, hogy a törédékét képes csak
szállítani az igényeknek.
A kínaiak mindent gyártanak gigászi mennyiségekben, mindenütt kaphatóak a
holmiaik, és a felvevoképességük is gigászi.
Viszont mindent az égvilágon hamisítanak. Itt se minden gömbölu. :-)
A vasútról se tudok saját tapasztalatból semmit se mesélni persze, de egy
ismerosöm ment vele, és aszonta, hogy rendesen, kapaszkodás nélkül lehet
állni, tök egyenletesen megy, közben kiírja a kijelzo, hogy mittomén 425
km/h. :-)
Jómúltkor volt a frey dosszajban is.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list