[elektro-etc] Irany a P l u s femkereso igenyles :) (fwd)

charles hoss dexter at bekesnet.hu
Thu Aug 31 22:17:17 CEST 2006



jhidvegi wrote:

>> Koka megtalalta a megoldast! Nem hulyek ezek!!! Csak a
>> szemelyszallitasi reszbol zar be egy ket vonalat... Reformoknak
>> hivjak ezeket mostanaban. Meg Reform az is ha tobbet kell fizetni
>> (kevesebbert).
> 
> Ez így nagyon demagóg, illetve nem tartalmaz infót.

nos infonak talan azt a reszt kene nezni hogy mitol lesz veszteseges a 
mav - pl azert mert a kedvezmenyeket az allam nem teriti - de biztositja.
az aruszallitas most is nyereseges , pedig megszuntettek a 
kornyezetvedelem jegyeben a kamionok felrakasat es szallitasat ami 
mashol jo uzlet , a kamionosok sem szenvednek balesetet , nem turjak 
szet az utankat (igaz hogy itt mar nincs mit szetturni - a multkor ot 
percig kovettem egy kamiont , mert az ut bal oldalan ment , mert a 
szabalyos oldalon elviselhetetlen mennyisegu volt a katyu - csak 
nyomokban tartalmazott aszfaltot)

> Ha valami rohadtul veszteséges, akkor valamit kezdeni kell vele. Ilyen 
> lehet az, hogy egy száztonnás nagyságrendű szerelvényt kell-e állandóan 
> felgyorsítani-lefékezni azért, hogy 5....20 embert vigyen. Meggondolandó 
> persze, hogy úgy dönt az állam vagy az önkormányzat, hogy valami 
> hagyománytiszteletből vagy más okból fenntartja, ha beledögnlünk is.

valojaban az ikarust megmentette volna ha a kis pirosok helyett 
sinbuszokat keszithettek volna

> De ugyanígy felvetném, hogy mi a faszé kell az egész országnak 
> támogatnia a budapestiek tömegközlekedését??!! Akkor voltam a legjobban 
> kiakadva, amikor a kánikulában valami metropótlóbuszt raktak be, ami 
> igen sűrűn közlekedett, és ki voltak az érintettek akadva, hogy nem 
> eléggé hűt a légkondi. Hát a kurva annyjukat!! Eközben a vidéki ember 
> megdöglik a hőségben, és vár nem csak 2 percet, nem is 20-at, hanem akár 
> 60-at is, vagy nemtommennyit, vagy örül, ha van 2-3 járat egy nap.
> 
> Szóval valami szimmetriát azért kéne teremteni.

hogyan ha ott hozzak a dontest ?
szerintem a teli palota futese mas elbiralas ala esett mint az 
atlagmuzsik ellatmanya .
> 
> Visszatérve a megszűntetendő vonalakhoz: szerintem egy telefonon 
> rendelhető minibusz, mint az airport busz, tehát házhoz megy (!!) is 
> olcsóbb lenne, mint ezeket működtetni.

ugyanez igaz arra hogy minden kozintezmenyt akadalymentesse kell tenni - 
holott abbol a penzbol harom ugyintezo taxival tiz evig haztol hazig 
jarhatna a videket .
> 
> Ugyanakkor nem értem, miért csak a fővárosban üzemelnek modern 
> alacsonypadlós buszok és más járművek. A védéki, falusi ember jobban tud 
> létrára mászni? Ez volna az alapgondolat?

nincs hozza infrastruktura - a buszmegallonak is olyannak kell lennie 
hogy alacsonypadlos legyen - de a masik amit mondtak a multkor hogy nem 
alacsonypadlosra irtak ki a palyazatot mert annak jobb a rugozasa 
(elfelejtettek hogy csak a felepitmeny mas , de akkor is jobb a rugozas :))

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list