[elektro-etc] Irany a P l u s femkereso igenyles :) (fwd)
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Thu Aug 31 23:20:29 CEST 2006
charles hoss wrote:
> nos infonak talan azt a reszt kene nezni hogy mitol lesz veszteseges a
> mav - pl azert mert a kedvezmenyeket az allam nem teriti - de
> biztositja.
Már beszéltünk róla. Boldog-boldogtalan megkapja a kedvezményt. Aki nem, az
nem is kéri, nem érdekli, mert autóval jár. Hasonlít a nyugdíjhoz. Azt is
csak az nem kapta meg eddig, aki nem akarta (rokkantnyugdíj) a kisebb
településeken, ahol nincs meló. Szociális nyugdíj, szociális ingyenutazás.
Még jó, hogy a kaja, pia, cigaretta nem szociális.
> percig kovettem egy kamiont , mert az ut bal oldalan ment , mert a
> szabalyos oldalon elviselhetetlen mennyisegu volt a katyu - csak
> nyomokban tartalmazott aszfaltot)
Hát nemtom, én azért sokfelé járok, de rohadtul nem ez a jellemző. Főleg az
alsóbbrendű, kétszámjegyes utaknál igazán nincs okom panaszkodni, ott még
haladni is lehet. Persze, mindig lehet találni hihetetlenül szar utakat is.
Az, amit említesz, milyen út? Önkormányzati, vagy állami kezelésű?
(Belterület vagy kül?)
> valojaban az ikarust megmentette volna ha a kis pirosok helyett
> sinbuszokat keszithettek volna
Igen, ez is jó megoldás lenne. Minek kell egy 60...100 tonnás mozdonyt
megmozdítani ahhoz a pár emberhez? Egy busz 10-15 tonnás, és elfér rajta
vagy 30-40 ember ülve. Vagy nem? Hát nem olcsóbb lenne? Persze kényelmes a
nagy szerelvényre felszállni, jönni-menni, a kocsmakocsiban eliddogálni, meg
persze a nagy cuccokkal elterpeszkedve elővenni a kalbászt... Rossz
hagyomány. Meggondolandó az utazási átlagsebesség is. Jó az, hogy ilyen
lassan jut el a céljához valaki? Kell ehhez annyira ragaszkodni?
>> Szóval valami szimmetriát azért kéne teremteni.
>
> hogyan ha ott hozzak a dontest ?
Ott is lehet jó döntést hozni. Csak egy kicsit ütni kéne a vasat!
Persze el tudok képzelni más szempontokat is. Pl lehet, hogy összességében
akár még a támogatás is megéri ahhoz képest, hogy a tömegközlekedés helyett
az emberek autóval lófrálnak. Nem tudom igazán a szempontokat, de azt
régebben hallottam, hogy a világ összes tömegközlekedéssel rendelkező
nagyvárosában ez a móka támogatásra szorul. Sőt, olyat is hallottam, hogy
akár az ingyenesség is megfontolandó, indokolható. Hát nemtom, nem értek
hozzá. Az persze valószínű, hogy ha árában kéne megfizetni, akkor a
közlekedési dugók járhatatlanná tennék a várost.
>> Visszatérve a megszűntetendő vonalakhoz: szerintem egy telefonon
>> rendelhető minibusz, mint az airport busz, tehát házhoz megy (!!) is
>> olcsóbb lenne, mint ezeket működtetni.
>
> ugyanez igaz arra hogy minden kozintezmenyt akadalymentesse kell
> tenni - holott abbol a penzbol harom ugyintezo taxival tiz evig
> haztol hazig jarhatna a videket .
Ez nem ugyanaz. Ez az akadálymentesíteni mindent szerintem badarság. Ennyi
pénzből iszonyú nagytudású, nem csak lépcsőre, hanem falra is mászni tudó
szerkentyűket lehetne csinálni a mozgáskorlátozottaknak. (El is képzeltem
régebben egy szerkezetet, amelyikkel a mozgáskorlátozott fel tudna szaladni
a lépcsőn lehagyva az ép lábúakat is simán.... de abbahagytam a
képzelődést.)
Ez az akadálymentesítés valahogy olyan nekem, mintha mondjuk páran
egyszercsak kizárólag úszva tudnának közlekedni, és ki akarnák vívni
maguknak, hogy minden közintézményhez és egyéb fontos helyekhez (mozi,
közért, stadion...) legyen fedett, tiszta- és melegvízű csatorna, ami az
ugyanilyen csatornahálózatba be van kötve. Akkor is, ha sivatagos a hely.
Ahelyett, hogy azt a pár "halat" valami intézményes módon alkalmas és
komfortos tartályokban elszállítanák, ahova és amikor csak akarják.
Szóval elektros projekt: milyen eszköz kéne egy tolókocsisnak ahhoz, hogy
lépcsőn is tudjon járni a szerkezetével, járdasziget, busz-villamos-vonat
lépcsője, autóba való beszállás ne legyen akadály? Nehéz feladat? Drága
lenne? Hány ilyen mozgáskorlátozott van Mo-on? Nem egyszerűbb ezeket ilyen
drága holmikkal ellátni, mint mindenütt megoldani, hogy a hagyományos
bicajjal fel-le mehessenek? A rádiós műsorszórásnál is az a szempont, hogy
nem baj, ha az adó drága, abból kevés kell, ellenben a készülék legyen
olcsó, mert abból rengeteg kell.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list