[elektro-etc] Irany a P l u s femkereso igenyles :) (fwd)

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Thu Aug 31 23:20:29 CEST 2006


charles hoss wrote:

> nos infonak talan azt a reszt kene nezni hogy mitol lesz veszteseges a
> mav - pl azert mert a kedvezmenyeket az allam nem teriti - de
> biztositja.

Már beszéltünk róla. Boldog-boldogtalan megkapja a kedvezményt. Aki nem, az 
nem is kéri, nem érdekli, mert autóval jár. Hasonlít a nyugdíjhoz. Azt is 
csak az nem kapta meg eddig, aki nem akarta (rokkantnyugdíj) a kisebb 
településeken, ahol nincs meló. Szociális nyugdíj, szociális ingyenutazás. 
Még jó, hogy a kaja, pia, cigaretta nem szociális.

> percig kovettem egy kamiont , mert az ut bal oldalan ment , mert a
> szabalyos oldalon elviselhetetlen mennyisegu volt a katyu - csak
> nyomokban tartalmazott aszfaltot)

Hát nemtom, én azért sokfelé járok, de rohadtul nem ez a jellemző. Főleg az 
alsóbbrendű, kétszámjegyes utaknál igazán nincs okom panaszkodni, ott még 
haladni is lehet. Persze, mindig lehet találni hihetetlenül szar utakat is. 
Az, amit említesz, milyen út? Önkormányzati, vagy állami kezelésű? 
(Belterület vagy kül?)

> valojaban az ikarust megmentette volna ha a kis pirosok helyett
> sinbuszokat keszithettek volna

Igen, ez is jó megoldás lenne. Minek kell egy 60...100 tonnás mozdonyt 
megmozdítani ahhoz a pár emberhez? Egy busz 10-15 tonnás, és elfér rajta 
vagy 30-40 ember ülve. Vagy nem? Hát nem olcsóbb lenne? Persze kényelmes a 
nagy szerelvényre felszállni, jönni-menni, a kocsmakocsiban eliddogálni, meg 
persze a nagy cuccokkal elterpeszkedve elővenni a kalbászt... Rossz 
hagyomány. Meggondolandó az utazási átlagsebesség is. Jó az, hogy ilyen 
lassan jut el a céljához valaki? Kell ehhez annyira ragaszkodni?

>> Szóval valami szimmetriát azért kéne teremteni.
>
> hogyan ha ott hozzak a dontest ?

Ott is lehet jó döntést hozni. Csak egy kicsit ütni kéne a vasat!
Persze el tudok képzelni más szempontokat is. Pl lehet, hogy összességében 
akár még a támogatás is megéri ahhoz képest, hogy a tömegközlekedés helyett 
az emberek autóval lófrálnak. Nem tudom igazán a szempontokat, de azt 
régebben hallottam, hogy a világ összes tömegközlekedéssel rendelkező 
nagyvárosában ez a móka támogatásra szorul. Sőt, olyat is hallottam, hogy 
akár az ingyenesség is megfontolandó, indokolható. Hát nemtom, nem értek 
hozzá. Az persze valószínű, hogy ha árában kéne megfizetni, akkor a 
közlekedési dugók járhatatlanná tennék a várost.

>> Visszatérve a megszűntetendő vonalakhoz: szerintem egy telefonon
>> rendelhető minibusz, mint az airport busz, tehát házhoz megy (!!) is
>> olcsóbb lenne, mint ezeket működtetni.
>
> ugyanez igaz arra hogy minden kozintezmenyt akadalymentesse kell
> tenni - holott abbol a penzbol harom ugyintezo taxival tiz evig
> haztol hazig jarhatna a videket .

Ez nem ugyanaz. Ez az akadálymentesíteni mindent szerintem badarság. Ennyi 
pénzből iszonyú nagytudású, nem csak lépcsőre, hanem falra is mászni tudó 
szerkentyűket lehetne csinálni a mozgáskorlátozottaknak. (El is képzeltem 
régebben egy szerkezetet, amelyikkel a mozgáskorlátozott fel tudna szaladni 
a lépcsőn lehagyva az ép lábúakat is simán.... de abbahagytam a 
képzelődést.)

Ez az akadálymentesítés valahogy olyan nekem, mintha mondjuk páran 
egyszercsak kizárólag úszva tudnának közlekedni, és ki akarnák vívni 
maguknak, hogy minden közintézményhez és egyéb fontos helyekhez (mozi, 
közért, stadion...) legyen fedett, tiszta- és melegvízű csatorna, ami az 
ugyanilyen csatornahálózatba be van kötve. Akkor is, ha sivatagos a hely. 
Ahelyett, hogy azt a pár "halat" valami intézményes módon alkalmas és 
komfortos tartályokban elszállítanák, ahova és amikor csak akarják.

Szóval elektros projekt: milyen eszköz kéne egy tolókocsisnak ahhoz, hogy 
lépcsőn is tudjon járni a szerkezetével, járdasziget, busz-villamos-vonat 
lépcsője, autóba való beszállás ne legyen akadály? Nehéz feladat? Drága 
lenne? Hány ilyen mozgáskorlátozott van Mo-on? Nem egyszerűbb ezeket ilyen 
drága holmikkal ellátni, mint mindenütt megoldani, hogy a hagyományos 
bicajjal fel-le mehessenek? A rádiós műsorszórásnál is az a szempont, hogy 
nem baj, ha az adó drága, abból kevés kell, ellenben a készülék legyen 
olcsó, mert abból rengeteg kell.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list