[elektro-etc] nyomatekfronton a helyzet valtozatlan

astron bp astronbp at gmail.com
Mon Nov 21 09:00:11 CET 2016


A kerékre kirakott nyomaték >> gyorsító képesség és emelkedő mászó képesség.

Az e-autó megmutatja, miért jó ez...
Nagy királyság a mindig kéznél lévő komoly nyomaték.
Az e-autó esetén már az elinduláskor is :-)

Benzin-dízel esetén a nagy halál, hogy
- van alapjárat potya fogyasztás
- az alsó fordulatszám tartományban még nincs rendes nyomaték
  szarul indul meg, erőlködik, nem megy de legalább fogyaszt bőven, mert a
hatások sem az igazi
- e miatt a szükségesnél nagyobb motort kell berakni, ha normális dinamikát
akarnak sokat forgó motor nélkül
  vagy halálr akell turbózni, ami drága és rövid élettartamú magas
fogyasztással

Szóval, a normális használhatóság érdekében igyekeznek olyan motort
faragni, ami
- már kis fordulaton is lead nagy nyomatékot és
- széles fordulatszám tartományban is tudja tartani
  magas fordulaton pedig csak a max teljesítmény korlátja miatt kezd esni...

Ehhez az ideálist közelítő esethez kell a már kis fordulaton is nagy
nyomaték.
Avagy magában a nyomaték max nem sokat mond, kell mellé fordulat-nyomaték
görbe is.


2016-11-20 10:30 GMT+01:00 Sandor Szali <szali.sandor at gmail.com>:

> Most autogram a musoruk neve, ok forgatjak legkemenyebben a nyomatekot.
>
> a legujabbol:
> Uj Audi, 600Nm nyomatek, aszongya:
> -Muszaj izlelgessuk egy kicsit. Egy normal auto az max. 200Nm-es, ez
> annak a haromszorosa. Tehat ez olyan vono- es toloerot kepes
> produkalni mint mondjuk egy mozdony. [itt nyilvan az egesz autora
> utalva]
>
> Nem lattam szep osszefoglalast meg arrol hogy gyartok nemelyik
> modellnel miert gyurtak ra valszeg egy nagy max. nyomatek ertekre,
> lehet sok egyeb szempont, tartossag, fogyasztas stb.
>
> Vagy az is benne lehet hogy a media a max. nyomatek erteket csamcsogja,
> ahelyett hogy max. teljesitmenyt es a gorbe alatti teruletet nezne.
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list