[elektro-etc] Friss gumitesztek
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Sun Feb 28 13:48:24 CET 2016
Pont ezt tudom nagyon utálni, hogy szerintem is a követési távolság
lenne a biztonság alapja, amit a sietős fittipaldik minden adandó
alkalommal elvesznek, és akkor kezdhetem előröl.
Sőt, a közfelfogás miatt, ha ilyen helyzetben télen belemennék, mert
elvette a követési távolságom, az lenne mondva, hogy persze, mert a
nyári gumi és az 1 centi, holott az én féktávom még akár kevesebb is
lenne azonos sebességnél.
Gábor
2016.02.28. 13:01 keltezéssel, Keller Viktor írta:
> lista mail <jappofan at gmail.com> írta (2016. február 28. 9:25):
>> Ércsed má mög, hogy hülyeség a téligumi... eszt mögmonták má itt.
>> Lögyé óvatos és akkó nem számít a 2-3X fékút sé mög a szar tapadás sé, ami
>> miatt osztán kormányozni sé tucc röndösen.
>> Mög elindúni sé.
>>
>>
>> "Míg a legjobb téli gumikkal jeges úton, 40 km/órás sebességről fékezve
>> általában 20 méter alatt sikerült megállni,
>> a három, különböző állapotú prémium nyári gumival felszerelt tesztautóknak
>> a gumi kopásának mértékétől függően
>> ugyanehhez 36, 45, illetve 62 méterre volt szüksége!
>>
>> Ez azt jelenti, hogy míg a legjobb téli gumival felszerelt autó éppen
>> megáll a 18 méterrel előrébb az úttestre lépő gyalogos előtt,
>> a teljesen új nyári gumival felszerelt autó 31,
>> a csak enyhébben kopott nyári gumival közlekedő gépkocsi 33,
>> míg az erősebben kopottat viselő jármű 36 km/órával üti el őt.”
> Viszont én téligumival követve egy nyárigumival szerelt autót, ha nem
> tartok követési távot, simán rátolom az óvodáscsoportra őt nedves
> aszfalton. Az meg sokkal többször van, mint fagyos, havas.
>
> Szóval nem tudok egyértelmű döntést hozni. Felrakattam a télit, de a
> teszt sem győzött meg, és a tapasztalat sem: Mentem már kilinccsel
> előre miközben csak követtem a kanyarban egy másik autót. Meg ugyanez
> körforgalomban. Mindkét eset esőben, téligumin. Az, hogy nem mentem
> neki semminek, és nem hagytam el a sávot nem a tudásomnak, hanem a
> szerencsémnek köszönhető.
>
> Csak zavart a sokadszorra előkerülő 1cm. Pedig nem ezen múlik.
>
> Ugyanezt a tesztet szakemberek és gumicserélgetés nélkül megismételték
> amúgy amikor leesett a hó. Nem vadonat új gumikkal, hanem használatban
> levő autókkal próbálkoztak. Ott az is jól kijött, hogy az ABS mennyit
> ad a fékúthoz. A havon a lestrapált nyárigumival szerelt szuzuki
> hamarabb megállt, mint a prémium autó téligumin. Vagy kb. azonos
> távon. Viszont minden más helyzetben lemaradt a téliekkel szemben.
> Akadt olyan, ahol sokkal, ahol ugyanúgy hozta a 30-cal elcsapja a
> gyalogot, vagy éppen ráfutással az óvodás csoport közé tolja az előtte
> biztonságosan megállót képet, mint a mesterséges körülmények között
> mért teszten. Azaz élesben is tud életveszélyes lenni a nyárigumi.
>
> Csak azt a cikket sajnos nem találom most.
>
> Szóval a lényeg, hogy nem centiken múlik, és nem is annyi a különbség.
> De fontos képben lenni, hogy mikor mennyi, és tudni, hogy lestrapált
> nyárigumival sokszor csak az tekinthető biztonságosnak, ha egyedül
> közlekedünk, és ilyenkor el se indulni. Amikor pedig használható az
> autó, akkor is érdemes métereket adni a követési távolsághoz az
> időjárástól függően.
>
> üdv:
> Viktor
>
>
>> 2016. február 28. 1:15 Keller Viktor írta, <keller.viktor at gmail.com>:
>>
>>> Acs Gabor <levlista at e8e.eu> írta (2016. február 27. 17:53):
>>>> lesz 1 centi különbség
>>>
>>> http://tanpalya.hu/hu/kezdolap/hirek/tligumiteszt-a-hungaroringen-me-ezek-a-legjobb-tli-gumik-az-idn
>>>
>>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list