[elektro-etc] Friss gumitesztek
Keller Viktor
keller.viktor at gmail.com
Sun Feb 28 13:01:01 CET 2016
lista mail <jappofan at gmail.com> írta (2016. február 28. 9:25):
> Ércsed má mög, hogy hülyeség a téligumi... eszt mögmonták má itt.
> Lögyé óvatos és akkó nem számít a 2-3X fékút sé mög a szar tapadás sé, ami
> miatt osztán kormányozni sé tucc röndösen.
> Mög elindúni sé.
>
>
> "Míg a legjobb téli gumikkal jeges úton, 40 km/órás sebességről fékezve
> általában 20 méter alatt sikerült megállni,
> a három, különböző állapotú prémium nyári gumival felszerelt tesztautóknak
> a gumi kopásának mértékétől függően
> ugyanehhez 36, 45, illetve 62 méterre volt szüksége!
>
> Ez azt jelenti, hogy míg a legjobb téli gumival felszerelt autó éppen
> megáll a 18 méterrel előrébb az úttestre lépő gyalogos előtt,
> a teljesen új nyári gumival felszerelt autó 31,
> a csak enyhébben kopott nyári gumival közlekedő gépkocsi 33,
> míg az erősebben kopottat viselő jármű 36 km/órával üti el őt.”
Viszont én téligumival követve egy nyárigumival szerelt autót, ha nem
tartok követési távot, simán rátolom az óvodáscsoportra őt nedves
aszfalton. Az meg sokkal többször van, mint fagyos, havas.
Szóval nem tudok egyértelmű döntést hozni. Felrakattam a télit, de a
teszt sem győzött meg, és a tapasztalat sem: Mentem már kilinccsel
előre miközben csak követtem a kanyarban egy másik autót. Meg ugyanez
körforgalomban. Mindkét eset esőben, téligumin. Az, hogy nem mentem
neki semminek, és nem hagytam el a sávot nem a tudásomnak, hanem a
szerencsémnek köszönhető.
Csak zavart a sokadszorra előkerülő 1cm. Pedig nem ezen múlik.
Ugyanezt a tesztet szakemberek és gumicserélgetés nélkül megismételték
amúgy amikor leesett a hó. Nem vadonat új gumikkal, hanem használatban
levő autókkal próbálkoztak. Ott az is jól kijött, hogy az ABS mennyit
ad a fékúthoz. A havon a lestrapált nyárigumival szerelt szuzuki
hamarabb megállt, mint a prémium autó téligumin. Vagy kb. azonos
távon. Viszont minden más helyzetben lemaradt a téliekkel szemben.
Akadt olyan, ahol sokkal, ahol ugyanúgy hozta a 30-cal elcsapja a
gyalogot, vagy éppen ráfutással az óvodás csoport közé tolja az előtte
biztonságosan megállót képet, mint a mesterséges körülmények között
mért teszten. Azaz élesben is tud életveszélyes lenni a nyárigumi.
Csak azt a cikket sajnos nem találom most.
Szóval a lényeg, hogy nem centiken múlik, és nem is annyi a különbség.
De fontos képben lenni, hogy mikor mennyi, és tudni, hogy lestrapált
nyárigumival sokszor csak az tekinthető biztonságosnak, ha egyedül
közlekedünk, és ilyenkor el se indulni. Amikor pedig használható az
autó, akkor is érdemes métereket adni a követési távolsághoz az
időjárástól függően.
üdv:
Viktor
>
> 2016. február 28. 1:15 Keller Viktor írta, <keller.viktor at gmail.com>:
>
>> Acs Gabor <levlista at e8e.eu> írta (2016. február 27. 17:53):
>> > lesz 1 centi különbség
>>
>>
>> http://tanpalya.hu/hu/kezdolap/hirek/tligumiteszt-a-hungaroringen-me-ezek-a-legjobb-tli-gumik-az-idn
>>
>>
More information about the Elektro-etc
mailing list