[elektro-etc] Friss gumitesztek
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Sat Feb 27 17:53:44 CET 2016
Már egy párszor írtam, de akkor legyen újra. Lényeges azzal kezdeni,
hogy az ember megvizsgálja a körülményeit. Hogy azon a pár rossz idős
napon megengedheti-e magának, hogy nem vezeti az autót. Akinek olyan a
melója, hogy minden nap menni kell akár esik, vagy fúj, annak muszáj
megvenni a téli gumit, nincs mese. Akinek meg belefér, hogy évente azon
a pár napon tömegközlekedik, vagy nem közlekedik, annak szerintem
belefér. Értem én, hogy száraz úton mínusz 4 fokban lesz 1 centi
különbség, és szélsőséges esetben az is számíthat -de ez elhanyagolható
ahhoz képest, amikor valaki a felfagyott autópályán téli gumival megy
150-nel, vagy hólánc nélkül meredek úton stb.
Sőt, még az is lehet, hogy a beépített ABS, vagy a vastag A oszlop
sokkal jelentősebb veszélyforrást jelent, mint ez az 1 centi.
Gábor
2016.02.27. 13:20 keltezéssel, Benedek I. írta:
> Jó, jó, de akkor miről vitatkoznánk és mit csűrnénk, csavarnánk
> napokon keresztül!?:)
> De tréfát félre: annyival kiegészítem, hogy de igen, arról is szól,
> hogy mi hogyan vezetünk. Mi is elnézhetünk valamit, nem csak a
> többiek. Ezt az alapállást is jó lenne egyeseknek elsajátítani, akkor
> mindenki jobban járna!
>
> bi
>
> Xorn wrote:
>> Tessen már felfogni, hogy nem azon múlik, hogy _te_ hogyan vezetsz,
>> hanem azon, hogy a többiek. Simán beletolnak egy olyan szituba, ahol
>> azon a centin múlik alkalmasint akár az életed.
>>
>> Vagy éppen azon, hogy mondjuk észreveszel-e egy lefagyott, szürke
>> jégfoltot a szürkületben az út szürkéjében.
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> Imre Kormos <imre.kormos at gmail.com> írta (2016. február 27. 11:39):
>>> Már régen rossz, ha úgy közlekedsz, hogy 1 cm-en bármi múljon. Az az
>>> 1 cm összejön 1 század másodperces késlekedésböl, 1 db kavicsból
>>> vagy 3 db nedves falevélből.
>>> A másik, hogy utólag foghatod majd a gumira, meg az összes külső
>>> körülményre, de ez csak a saját lelkiismeret elnyomására jó.
>>> Ki
>>> 2016.02.27. 8:49 ezt írta ("Benedek I." <renyta at t-online.hu>):
>>>
>>>> Nem itt a lényeg! A lényeg ott van, hogy nem csak kiszámítható
>>>> szituációk vannak, hanem olyan helyzetek is, amik nem kalkulálhatók
>>>> előre és kizárólag a fizika törvényei a meghatározók. Pl. lejtőn,
>>>> vagy emelkedőn közlekedés, oldalszél hatásai, jégbordás útfelület,
>>>> váratlanul eléd vágó jármű, állat kifutása az útra, szembe előző
>>>> jármű, de még egy gumidefekt is ide sorolható. Ilyen esetekben
>>>> sokszor számít akár 1 cm is, aminek a sokszorosa múlik a tapadási
>>>> paramétereken! Tudom, hogy egy penge sofőr ezeket a szituációkat is
>>>> nulla hibaponttal kezeli nyári gumikkal, télen is.:) Mert
>>>> megfigyelhető, hogy egyenként mindenki a legjobb a saját volánja
>>>> mögött, a többiek bénák! Ez a legveszélyesebb "partner" a
>>>> forgalomban.
>>>>
>>>> bi
>>>>
>>>>
>>>> Acs Gabor wrote:
>>>>
>>>>> Itt a lényeg.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Gábor
>>>>>
>>>>> 2016.02.26. 23:10 keltezéssel, Szondi írta:
>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Azért valljuk be, hogy ha 1 cm-en múlik valami gebasz, az nagyon
>>>>>> gáz. Az 1-2 m-es fékútnövekedésnek is illik beleférnie, igaz ha
>>>>>> számít rá az ember. Persze, ha a határon autózik az polgár, bízva
>>>>>> a technikában, meg a fizikában, akkor áll a zászló, hogy belefut a
>>>>>> hülyeségbe. Nemegyszer látni a következményeket, amikor egymás
>>>>>> seggében csapatják a pályán, 150-el. Egy aprócska hiba és rögtön
>>>>>> képződik pár tonna fémhulladék. Rosszabb esetben a fekete zsák is
>>>>>> előkerül. És szinte biztos, hogy nem a gumi az ok.
>>>>>>
>>>>>> Üdv.:
>>>>>> Anonymus
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list