[elektro-etc] Tanárok
Xorn
toth.endre at gmail.com
Tue Feb 9 11:58:29 CET 2016
Meg nem utolsó sorban: miért és kinek lenne jó, ha minden gyerek
ugyanazt tudná...?!?! Még a rögtön következő lépés, a továbbtanulás
szempontjából sem! Egy gimis, aki mondjuk humán beállítottságú, elmegy
magyar-töri faktra, hogy utána egyetemre felvételizzen, annak miért
kellene ugyanazt tudnia, mint mondjuk a szakközépben minősített
hegesztőnek tanuló srácnak, aki leteszi az érettségit, és utána
mondjuk elmegy az apja mellé a műhelybe karosszérialakatosnak? Még az
elméleti tárgyak szintjén sincs túl sok közös a tanulmányaikban.
De ha szűkebben vesszük az azonosságot, és a gimiben maradunk: egy
humán és egy reál beállítottságú tanuló, egyik mondjuk magyartanárnak
vagy ügyvédnek készül, a másik meg mondjuk orvosnak. Miért kellene
ugyanazt, ugyanúgy tudniuk?
Arról nem is beszélve, hogy ha jön egy hátrányos helyzetű, nehezen
kezelhető stb. gyerek, akkor annak a tudása lesz az etalon, hogy
"egyforma" legyen a tudásuk? Ne má'... Ugyanakkor itt már láthatóan
nem arról van szó, hogy mi a minimum, mert az már a béka segge alatt
van. Hanem arról, hogy aki képes lenne többre, azt is lehúzza a
rendszer, nem ad neki lehetőséget sem, hogy kifussa magát.
Best regards,
Andy
P.s.: A váltóállítóról nem is beszélve! :-)
Szondi <szondilaszlo at gmail.com> írta (2016. február 9. 11:14):
>
>
> 2016.02.09. 8:35 keltezéssel, lista mail írta:
>>
>>
>> Az egységes alaptanterv és a központosított gazdálkodás, mint rendszer
>> ,elvben rendben van.
>
>
> Éljen Rákosi!
>
>> Ez az EGYSÉGES ÁLLAMI oktatás és ellátás alapja.
>> Ami mindeni számára biztosítja az azonos minimumot.
>>
>>
>> Nem volna jó ha visszatérne az az őrület, hogy
>> sok tucatnyi eltérő tankönyvből és tantervből tanítva
>> jócskán eltérő alap tudású gyerekek kerültek ki a klf. iskolákból.
>
>
> Egyentankönyv (ki dönti el, hogy jó is?)
> És az hogyan biztosítható, hogy egyforma tudással kerüljenek ki a gyerkőcök.
> Mert hát van osztályzat is, a képességek sem egyformák.
>
>>
>> Igenis kellenek az egységes alapok!
>
>
> Meg az egyengyerekek is hozzá. Vazze, te tényleg azt hiszed, hogy ez a jó?
> Ez a verzió már többször megbukott. A sivatagi show jut eszembe az
> oroszlánnal:
> belelép a lyukba, de még kétszer is arra megy, és minduntalan belelép. Vagy
> a majom, aki felemeli a követ, és halálra rémül a kígyótól, de nem hisz a
> szemének és újfent felemeli a követ, és ismét frászt kap.
> Mi a túrónak kell olyasmit görcsösen erőltetni, ami csak nyögvenyelősen,
> vagy rengeteg gonddal, macerával működik.
> Ehhez képest a gyerekek jó része ötödikben még funkcionális analfabéta. Ez
> betudható az oktatás győzelmének.
> Mikor veszi már észre ez a dilettáns bagázs, hogy vakvágányon száguldozik.
> Aztán egyszer elfogy a sín, és az lesz a hülye, aki nem építette meg, menet
> közben, elég gyorsan. Még véletlenül sem a mozdonyvezető.
> Igaz a mondás: az okos más kárából, tanul, a hülye meg a sajátjából sem.
>
> Üdv.:
> Anonymus
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list