[elektro-etc] 150 ezres konyak - mi ez?
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Thu Apr 28 20:28:34 CEST 2016
jaja . ez az egesz lancra vontakozik .
nehezen tudjuk kulon venni a kulonfele retegeket .
bye
dexter
2016. április 27. 7:43 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
> Vájár má' picit, ne tévedj!
>
> Egy dolog, hogy a _márkaképviselet_ mennyit enged neked, és nagyon, de
> nagyon más dolog az, hogy ehhez képest egy eladott autón mennyit keres
> a kereskedő, aki eladja neked!
>
> Anno én is vettem úgy autót (ez éppen Citroen volt), hogy a kereskedő
> adott 12%-ot a 13%-ból, ami volt neki, és ehhez a márkaképviselet tett
> hozzá egy fix összeget, ami akkor további kb.4-5%-ot jelentett. De ez
> nem a kereskedő árrése, és ha nem kapod, az nem a kereskedőnek jelent
> bevételt.
>
> Best regards,
> Andy
>
> Kaczmarek Edvárd <edk-elektro at babakezek.hu> írta (2016. április 26.
> 23:25):
> > Emlékeztetlek, a Renault Hungária kb. 20% engedményt ad flottás
> vásárláskor.
> >
> > Ed
> >
> > Sent from a tamagotchi
> >
> > On April 26, 2016 6:33:43 PM CEST, lista mail <jappofan at gmail.com>
> wrote:
> >>Mégiscsak meglesz az a 300-500 eFt átlagban és nem csak a pár
> >>tízezer...
> >>
> >>2016. április 26. 17:22 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
> >>
> >>> No, szereztem friss adatot. Ford házatájáról, mert ott van ismerős -
> >>> más márkáknál ez erősen eltérő lehet, de aligha x2, pláne x3 azért.
> >>>
> >>> A hivatalos árrés egy S-Maxon, ami elég szép nagy és drága autó, az
> >>> 8%. Ehhez jön 0-2,9% olyan árrés, amit a kereskedő akkor kaphat a
> >>> márkaképviselettől, ha jól teljesít. És van még 1% a nagybani
> >>> értékesítésre, a flotta eladások után (Fordnál ez 3 autó szokott
> >>> lenni, de nem muszáj egyszerre venni őket).
> >>>
> >>> Hát ennyi. Ebből kell még utána vevőcsalogató kedvezményt adni. Egy
> >>> S-Max 8,5-11,5 misi között van listaáron, plusz extrák. Lehet
> >>> szorozgatni.
> >>>
> >>> Best regards,
> >>> Andy
> >>>
> >>> Xorn <toth.endre at gmail.com> írta (2016. április 24. 12:11):
> >>> > Fordnál konkrétan 5,5-13,5% a kereskedő árrése, amiből azután
> >>> > valamennyit ad a vevőnek, hogy ne a másik kereskedőhöz menjen autót
> >>> > venni, ahol több kedvezményt kap. Nyilván 5,5% a fapados Fiesta, a
> >>> > 13,5% meg a Ranger-Explorer kategória. Mondeo 10-11% körül van,
> >>> > felszereltségtől függően. (Ezek tíz év előtti adatok, azóta
> >>> > változhatott, de aligha nagyságrendileg.)
> >>> >
> >>> > Ezért is van többek között az, hogy előbb kapsz valami plusz pénzes
> >>> > extrát, mint tényleges Ft kedvezményt. Ha 5 millió az autó, és
> >>abból
> >>> > ad 5%-ot, 250 ezret kedvezményben, az neki az árrésének a nagyobb
> >>> > fele. Ha 250 ezerért ad rádiót, riasztót, téligumit, nemtudommit,
> >>az
> >>> > neki 120 ezerbe került beszer áron, de te mégis úgy érzed, hogy 250
> >>> > ezer ára kedvezményt kaptál. Vagy éppen szó nélkül ad 1-2-3 év
> >>> > garancia bővítést, mert tudja, hogy amíg garis az autó, addig hozzá
> >>> > fogsz visszamenni vele, nem a sarki Sufnituning 2001 Bt-hez.
> >>> >
> >>> > Tudok esetről, amikor 5 autós flottát adtak el egyben úgy, hogy
> >>> > autónként 5000 Ft (ötezer!) volt a nyereség tíz évvel ezelőtt. De
> >>> > ehhez jött, hogy hiteles autók voltak, azaz tejelt a bank is
> >>valamit,
> >>> > biztosítást is náluk intézték, tehát onnan is jött egy kis apró, és
> >>a
> >>> > legfontosabb, hogy utána oda hordták vissza szervizbe a garancia
> >>> > idejére.
> >>> >
> >>> > Ökölszabályként igaz, hogy munkanaponként átlag 1 járművet kell
> >>eladni
> >>> > ahhoz, hogy a kereskedés talpon tudjon maradni a garanciális idő
> >>alatt
> >>> > visszajáró ügyfeleknek végzett javítások után kapott pénzből.
> >>> >
> >>> > Best regards,
> >>> > Andy
> >>> >
> >>> > Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> írta (2016. április 24. 11:26):
> >>> >> Arnold Füzesi wrote:
> >>> >>>
> >>> >>> A kereskedo vagyont keres az auton amit eladott neked.
> >>> >>
> >>> >> Én úgy tudom, hogy nem. Az új autó értékesítés nem nagy biznisz, a
> >>nagy
> >>> >> durranás az alkatrész és a szerviz.
> >>> >>
> >>> >> Károly
> >>> >>
> >>>
> >>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list