[elektro-etc] 150 ezres konyak - mi ez?
Xorn
toth.endre at gmail.com
Wed Apr 27 07:43:52 CEST 2016
Vájár má' picit, ne tévedj!
Egy dolog, hogy a _márkaképviselet_ mennyit enged neked, és nagyon, de
nagyon más dolog az, hogy ehhez képest egy eladott autón mennyit keres
a kereskedő, aki eladja neked!
Anno én is vettem úgy autót (ez éppen Citroen volt), hogy a kereskedő
adott 12%-ot a 13%-ból, ami volt neki, és ehhez a márkaképviselet tett
hozzá egy fix összeget, ami akkor további kb.4-5%-ot jelentett. De ez
nem a kereskedő árrése, és ha nem kapod, az nem a kereskedőnek jelent
bevételt.
Best regards,
Andy
Kaczmarek Edvárd <edk-elektro at babakezek.hu> írta (2016. április 26. 23:25):
> Emlékeztetlek, a Renault Hungária kb. 20% engedményt ad flottás vásárláskor.
>
> Ed
>
> Sent from a tamagotchi
>
> On April 26, 2016 6:33:43 PM CEST, lista mail <jappofan at gmail.com> wrote:
>>Mégiscsak meglesz az a 300-500 eFt átlagban és nem csak a pár
>>tízezer...
>>
>>2016. április 26. 17:22 Xorn írta, <toth.endre at gmail.com>:
>>
>>> No, szereztem friss adatot. Ford házatájáról, mert ott van ismerős -
>>> más márkáknál ez erősen eltérő lehet, de aligha x2, pláne x3 azért.
>>>
>>> A hivatalos árrés egy S-Maxon, ami elég szép nagy és drága autó, az
>>> 8%. Ehhez jön 0-2,9% olyan árrés, amit a kereskedő akkor kaphat a
>>> márkaképviselettől, ha jól teljesít. És van még 1% a nagybani
>>> értékesítésre, a flotta eladások után (Fordnál ez 3 autó szokott
>>> lenni, de nem muszáj egyszerre venni őket).
>>>
>>> Hát ennyi. Ebből kell még utána vevőcsalogató kedvezményt adni. Egy
>>> S-Max 8,5-11,5 misi között van listaáron, plusz extrák. Lehet
>>> szorozgatni.
>>>
>>> Best regards,
>>> Andy
>>>
>>> Xorn <toth.endre at gmail.com> írta (2016. április 24. 12:11):
>>> > Fordnál konkrétan 5,5-13,5% a kereskedő árrése, amiből azután
>>> > valamennyit ad a vevőnek, hogy ne a másik kereskedőhöz menjen autót
>>> > venni, ahol több kedvezményt kap. Nyilván 5,5% a fapados Fiesta, a
>>> > 13,5% meg a Ranger-Explorer kategória. Mondeo 10-11% körül van,
>>> > felszereltségtől függően. (Ezek tíz év előtti adatok, azóta
>>> > változhatott, de aligha nagyságrendileg.)
>>> >
>>> > Ezért is van többek között az, hogy előbb kapsz valami plusz pénzes
>>> > extrát, mint tényleges Ft kedvezményt. Ha 5 millió az autó, és
>>abból
>>> > ad 5%-ot, 250 ezret kedvezményben, az neki az árrésének a nagyobb
>>> > fele. Ha 250 ezerért ad rádiót, riasztót, téligumit, nemtudommit,
>>az
>>> > neki 120 ezerbe került beszer áron, de te mégis úgy érzed, hogy 250
>>> > ezer ára kedvezményt kaptál. Vagy éppen szó nélkül ad 1-2-3 év
>>> > garancia bővítést, mert tudja, hogy amíg garis az autó, addig hozzá
>>> > fogsz visszamenni vele, nem a sarki Sufnituning 2001 Bt-hez.
>>> >
>>> > Tudok esetről, amikor 5 autós flottát adtak el egyben úgy, hogy
>>> > autónként 5000 Ft (ötezer!) volt a nyereség tíz évvel ezelőtt. De
>>> > ehhez jött, hogy hiteles autók voltak, azaz tejelt a bank is
>>valamit,
>>> > biztosítást is náluk intézték, tehát onnan is jött egy kis apró, és
>>a
>>> > legfontosabb, hogy utána oda hordták vissza szervizbe a garancia
>>> > idejére.
>>> >
>>> > Ökölszabályként igaz, hogy munkanaponként átlag 1 járművet kell
>>eladni
>>> > ahhoz, hogy a kereskedés talpon tudjon maradni a garanciális idő
>>alatt
>>> > visszajáró ügyfeleknek végzett javítások után kapott pénzből.
>>> >
>>> > Best regards,
>>> > Andy
>>> >
>>> > Karoly Kovacs <koka55 at gmx.at> írta (2016. április 24. 11:26):
>>> >> Arnold Füzesi wrote:
>>> >>>
>>> >>> A kereskedo vagyont keres az auton amit eladott neked.
>>> >>
>>> >> Én úgy tudom, hogy nem. Az új autó értékesítés nem nagy biznisz, a
>>nagy
>>> >> durranás az alkatrész és a szerviz.
>>> >>
>>> >> Károly
>>> >>
>>>
>>>
More information about the Elektro-etc
mailing list